winterschoenen gekocht, toch koude voeten, terugbrengen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: winterschoenen gekocht, toch koude voeten, terugbrengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:12

Ja en denken ook (laat maar)

succes verder ts

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:12

Koop anders van die warmers voor in je schoenen. Je haalt ze bij de Perry, soort van "inlegkruisjes" (Tja sorry maar zo zien ze er echt uit.....)....en die dingen worden echt heeeeel warm, echt fijn voor koude voetjes Lachen

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:56

@ OlimpicDiaz, echt? Blijft dat lang warm? Is het duur? En voel je het erg zitten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:15

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:20

Share schreef:
tita, we hebben niet allemaal zo een uitbundig salaris als jij. of het nou 1 euro kost of 1000 euro. als er bij staat dat je warme voeten blijft houden tot -30 dan moet het product het wel waarmaken. en anders maken ze valse reclame..

TS ik geef je groot gelijk!

Heeft niets met salaris te maken... TS heeft de schoenen al gedragen, en isolatiewaarde is ook iets anders dan echt warme voeten... ik ga mijn slaapzak ook niet terugbrengen als ik het koud heb erin. Ik zou er niet eens op komen, eigenlijk. Misschien was het iets anders geweest als het nadrukkelijk was beloofd door de verkoper, maar zo'n tekstje? Dat zijn er zoveel. En voor de prijs moet je niet teveel verwachten. Dan moet je wasmiddel ook terug gaan brengen als je kleren nog vies zijn, en je saridonnetje als je nog steeds hoofdpijn hebt Clown

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:24

Als je niet tevreden bent met de schoenen breng je ze inderdaad toch gewoon terug. Zou ik ook doen als ik jou was. Je had er andere verwachtingen bij dus terugbrengen is geen probleem. Zou ze wel even weer oppoetsen als ik jou was zodat ze er goed uit zien.
Snap niet waarom sommige moeilijk doen over het terugbrengen. Kan altijd, tenzij staat aangegeven dat het dus niet kan Vork Een reden is vaak niet eens echt nodig. Ze vragen er misschien wel naar, maar het doet er niet echt toe.
Succes met het vinden van schoenen die je voeten wel warm houden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:38

Grappig de uiteenlopende meningen hier Haha!
Ben benieuwd naar het verhaal van TS of ze ze alsnog heeft kunnen terug brengen of niet.. Knipoog

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:49

germie schreef:
asjemenou schreef:
Voor 35 euro kun je toch niet verwachten dat ze echt isoleren tot -30 graden??

Het staat er heel duidelijk, anders is het misleidende reclame.

Misleidende reclame? Neuh. Lijkt me niet.

EC schreef:
Kort samengevat wordt onder misleidende reclame verstaan elke vorm van reclame door een professionele verkoper, die u op enigerlei wijze, of het nu door de formulering of de opmaak is, zodanig misleidt of kan misleiden dat dit bijvoorbeeld uw keuze van de producten of diensten die u wenst te kopen negatief beïnvloedt, of die door haar misleidende karakter uw economisch gedrag kan beïnvloeden of een concurrent schade toebrengt of kan toebrengen.

Om te bepalen of reclame misleidend is, moeten alle elementen in aanmerking worden genomen. Het gaat hierbij met name om informatie over de aard van het product, de beschikbaarheid, de samenstelling, de prijs of de hoeveelheid, de van het gebruik te verwachten resultaten, testresultaten, de identiteit en de kwalificaties van de adverteerder, enz.

Het misleidende karakter van reclame kan zowel in de feitelijke inhoud als in de presentatie van de boodschap gelegen zijn. Het laatste is bijvoorbeeld het geval wanneer u een reclamefolder ontvangt die de indruk wekt dat u een geldprijs of een cadeau heeft gewonnen, terwijl dat in feite niet het geval is
.

Indien u het slachtoffer bent geworden van misleidende reclame, is het nuttig te weten dat, afgezien van de mogelijkheden die het nationale recht van elke lidstaat biedt om schadevergoeding te krijgen, de wetgeving van de Gemeenschap de lidstaten verplicht passende en doeltreffende maatregelen te nemen ter bestrijding van misleidende reclame, in het belang van zowel consumenten als concurrenten en het publiek in het algemeen.

Afhankelijk van de lidstaat kan dit inhouden dat personen of organisaties die een rechtmatig belang hebben bij het verbieden van misleidende reclame, hiertegen in rechte kunnen optreden. Een dergelijke klacht, bij een rechterlijke of een administratieve instantie, kan leiden tot een bevel de reclame in kwestie tijdelijk of definitief stop te zetten. Ook is een verbod van misleidende reclame mogelijk indien deze nog niet onder het publiek is gebracht, maar wanneer dit wel staat te gebeuren. Ook vrijwillig toezicht door nationale zelfreguleringscolleges is mogelijk.

Adverteerders moeten te allen tijde in staat zijn de geldigheid van hun beweringen te motiveren. Daartoe moeten ze de juistheid van hun beweringen met bewijzen staven.

De communautaire reclamewetgeving zegt ook onder welke voorwaarden vergelijkende reclame is toegestaan. Hierbij gaat het om elke vorm van reclame waarbij een concurrent dan wel door een concurrent aangeboden goederen of diensten uitdrukkelijk of impliciet worden genoemd. De middelen die de lidstaten hebben om misleidende reclame te bestrijden, zijn ook van toepassing op vergelijkende reclame.

De door het Gemeenschapsrecht geboden bescherming op het gebied van misleidende en vergelijkende reclame moet worden opgenomen in de wetgeving van elke lidstaat van de Unie. Alleen met betrekking tot misleidende reclame mogen de lidstaten deze bescherming van de consumenten in hun nationale wetgeving versterken of uitbreiden.

Zoals ik in mijn vorige post al zei: alle reclames zijn wat overdreven, mijn was komt er elke keer iets minder mooi uit, mijn onbreekbare geodriehoek is al 3x gebroken Clown. Bovendien is het een verkeerd gekozen en ongelukkige term; isolatiewaarde. Isolatiewaarde wordt uitgedrukt in R enzo. Niet in graden.
Volgens mij wil het zeggen dat de isolatie acceptabel is tot -30 graden. Maar ik weet van mezelf dat ik ook al koude voeten kan krijgen in een kamer van 30 graden. En daar doen die laarzen niets aan. Als de rest van je lichaam koud is worden je voeten vanzelf ook koud. De laarzen dienen alleen de voeten een beetje van de buitenlucht te isoleren. Maar ze zijn van boven open...

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:56

Ik vind 35 euro nog te veel om mee in de blubber te lopen en stallen te mesten, ik loop op gewone rubberlaarzen met 2 paar dikke sokken er in aan. Heerlijk warm, en dat het niet mooi lijkt? Nou én?! Haha!

Ben wel benieuwd naar de reactie van de Welkoop Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:59

Citaat:
Mijn onbreekbare geodriehoek is al 3x gebroken Clown

ROFL

Ik snap je punt. Maar ondanks dat.. wie niet waagt wie niet wint. als zij die schoenen zonder teveel stennis terug kan brengen is er toch geen discussiepunt. naast het feit of je het zelf wel of niet zou doen?
die 35,- zou je dan mooi bij kunnen leggen bij je nieuwe thermo boots.

Toch?!? Knipoog

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:02

Oh natuurlijk, je kunt het altijd proberen Lachen. Waarom niet? Misschien nemen ze hem wel terug, ook al hoeft het niet Lachen

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:05

Of oma een paar sokken laten breien en voor 7 euro rubber laarzen bij de scapino halen. Hou je ook nog wat over, hoewel: oma bloemen : 15 euro, wol 10 euro en laarzen 7 euro en 3 mc donalds euroknallers, dan heb je in ieder geval warme voeten en ook nog wat eetbaars Vingers aflikken

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:11

terug brengen onder het mom van ze doen niet wat ze beloofd hebben kan ik snappen.

Maar er word hier gezegt je mag ruilen binnen 2 weken met bon. Dat klopt ook maar niet met een gebruikt product!

ts heeft ze al 2 keer gedragen en dan mag je ze niet zomaar even terug brengen.
Dat zou een mooie zijn!

Ik zou het wel proberen maar ze hoeven het niet te doen.

Verder kan ik je gewoon goedkope thermolaarzen aanraden.
Die heb ik ook gehad, 20 euro en had heerlijk warme voeten.

Avy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:20

ligt er ook aan welke sokken je draagt natuurlijk en van welk materiaal als je transpireert door je sokken krijg je zeker koude voeten..

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:24

haan schreef:
Of oma een paar sokken laten breien en voor 7 euro rubber laarzen bij de scapino halen. Hou je ook nog wat over, hoewel: oma bloemen : 15 euro, wol 10 euro en laarzen 7 euro en 3 mc donalds euroknallers, dan heb je in ieder geval warme voeten en ook nog wat eetbaars Vingers aflikken

neem je n maatje groter, kan er in elke laars nog een hamburger bij, lekker warm! Vork

Weet niet of ze ze terugnemen!
Warme of koude voeten is "niet meetbaar"

Ben ook nogal makkelijk, 2 paar sokken, een stel úbercharmante rubberen laarzen en ploeteren maar!
Geen koude voeten hoor! Haha!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:25

TS, heb je ze al teruggebracht? Misschien dat je anders hier wat aan hebt: vorig jaar heb ik thermolaarzen gekocht (van MH, waar ik mee rijd maar waar ik ook mee door de blub bagger) en die zijn dit jaar een stuk warmer dan vorig jaar. Reden: ik draag er dit jaar longchaps in waardoor er geen koude lucht meer bij mijn voetjes kan komen. Misschien dat je iets kunt verzinnen waardoor er wel genoeg lucht in de schoen zit voor isolatie maar dat er geen koude lucht bij kan of warme lucht uit je laars kan? Verder weet ik ook niet zeker of mijn beredenering wetenschappelijk te onderbouwen is, ik merk alleen dat mijn voeten warmer blijven nu mijn benen strakker in de laarzen zitten. Zorg er verder ook voor dat je laarzen niet té warm zijn, te warm = zweet = nat = koud.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:44

Ben benieuwd hoe het is afgelopen!!!

jettaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:50

ik ook. Ik had ze trouwens ook teruggebracht. 35 euro is dan niet heel veel geld, maar de schoenen voldoen niet aan de verwachtiningen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:53

Maar wat als de verwachtingen niet reëel waren? Wie zn schuld is dat dan?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:06

Ik ben benieuwd hoe het is afgelopen. Ja

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:15

Lidl, 16 euro nog iets. Ziet er ongeveer gelijk uit, lopen drama maar om te mesten en in de bagger te lopen zijn ze super!

En geen koude voeten en dat heb ik anders echt wel!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 08:51

kijk,dan ben je uit de brand toch?!

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:20

Waar blijft TS met haar ruil-verslag?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:28

Zooist schreef:
Lidl, 16 euro nog iets. Ziet er ongeveer gelijk uit, lopen drama maar om te mesten en in de bagger te lopen zijn ze super!

En geen koude voeten en dat heb ik anders echt wel!

die had ik ook gehaald en geloof wel dat ze warm zijn maar kan er absoluut niet op lopen dus heb ze teruggebracht want ik vond de 16 euro dan nog te duur

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:29

Hmm ja ik ben ook wel benieuwd.

Ik had ze ook niet teruggebracht.

Maar ik had deze laarzen ook niet gekocht.
Ik heb ze vroeger gehad, wat een waardeloze dingen, sloffen lopen nog beter dan deze krengen.