Natte bak, Wat doen jullie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

happy2014

Re: Natte bak, Wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:44

Gister was de bak bij ons ook nat, heb gelongeerd, we hebben binnen een klein bakje, kan je net in longeren.. Buiten rijden is voor mij geen optie omdat ik altijd 's avonds kom, dan is het donker :-(

LisaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:47

Bij ons ook al zo'n natte bak.. duurt dagen voordat ie droog is, en dan gaat het vaak weer regenen.
Ik ga dan altijd even over de weg Lachen .

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:49

Ik maak of een buitenrit, of ik ga een eindje verder in een andere bak rijden Knipoog

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:02

dit probleem heb ik dus ook al ongeveer een maand....En het weerbericht ziet er voor komende tijd ziet er ook niet veelbelovend uit Huilen water dat er nu nog bij komt, kan gewoon onmogelijk weg. Zelfs als het nu een paar dagen droog zou blijven, ziet de bak er nog hetzelfde (=moeras) uit....

Ik kan dus ook niet buitenrijden: ben elke dag pas om 8 uur op stal en 's avonds ga ik niet in m'n eentje de weg op. Stalgenootjes gaan altijd eerder weg en dat red ik echt niet qua tijd....

De bak is bij ons niet alleen nat, maar ook erg glad en zacht, dus meer dan stappen kan daar echt niet. Ik ben zelf niet vies van wat modder, en paard is er dol op Haha! maar het houdt wel een keer op.

Trailer en binnenbak heb ik geen beschikking over, wat erop neer komt dat ik al vier weken niet meer heb gereden...Ze komt wel een aantal uur per dag in het land, maar ik merk aan haar dat ze chagerijnig wordt (en gelijk heeft ze)... Ze krijgt nu geen krachtvoer meer, alleen hooi en liksteen, maar toch vind ik het sneu voor haar dat ze niet meer aan het werk kan...het ging net weer zo goed.... Verdrietig

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:11

Irritant hè al dat water? Gek worden we ervan, wij leven op veengrond onder de zeespiegel en het is hier een één grote ellendige natte modderzooi!!!

Maar we rijden gewoon door, sneeuw, regen modder, plassen maakt niet uit, ondertussen zit werkelijk álles onder de modder. Zeker als je met een kleinere pony rijdt dan zit zelfs de hals onder Nagelbijten / Gniffelen Voor een wedstrijd moeten de singel en de peesbeschermers in de wasmachine en de pony ook!!! Gelukkig mogen we bij de buren en de vereniging 4 x per week binnen rijden, en de rest doen we maar gewoon in de modder!!!!

Maar rijerijerije wat erg, een maand niet rijden..................... Bloos!

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:13

Bij mij thuis is de bak ook echt een drama! Al meer dan een maand is hij gewoon één grote blubberbende. Ik kan en wil daar echt niet in rijden. Ik zet de paarden er wel een aantal uren per dag in. Daarnaast heb ik ze op vlas dus de benen krijgen wel weer goed de tijd om te drogen. Rijden staat bij mij momenteel ook op een laag pitje. Of ik maak een buitenritje of we gaan heel af en toe naar de binnenbak. Voor de rest is het gewoon wachten tot het weer droger wordt....en ondanks dat vooral maar blijven lachen Haha! Er is toch voorlopig gewoon niks aan te doen. Zomers rij ik heel actief, in deze tijd van het jaar staat alles gewoon wat op een laag pitje Knipoog

scoopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:44

Fidele schreef:
Irritant hè al dat water? Gek worden we ervan, wij leven op veengrond onder de zeespiegel en het is hier een één grote ellendige natte modderzooi!!!

Maar we rijden gewoon door, sneeuw, regen modder, plassen maakt niet uit, ondertussen zit werkelijk álles onder de modder. Zeker als je met een kleinere pony rijdt dan zit zelfs de hals onder Nagelbijten / Gniffelen Voor een wedstrijd moeten de singel en de peesbeschermers in de wasmachine en de pony ook!!! Gelukkig mogen we bij de buren en de vereniging 4 x per week binnen rijden, en de rest doen we maar gewoon in de modder!!!!

Maar rijerijerije wat erg, een maand niet rijden..................... Bloos!

Wij ook. De bak is goed aangelegd en wordt godzijdank niet zacht of glad. Dus ik ga 's avonds na het werk in die modderboel rijden. Het slijk spat ons om de oren maar mijn paard is enthousiast. Nu ze niet meer op de wei kunnen door de modder, is het zijn enige uitje. Wat ik ga doen als de bak keihard bevriest weet ik nog niet....

JouwManege

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 22:36

Mijn eigen paard heeft er heel veel moeite mee om in zo'n bak te lopen, dus ik rijdt hem meestal niet(hij heeft érg dunne beentjes). Ik longeer hem dan of gooi hem los. Een ander paard wat ik rijdt heeft er veel minder moeite mee en kan ik dus gewoon rijden.

Onze bak 'zuigt' altijd erg, en is niet bevoordelijk voor de pezen.

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 16:32

Gatverdamme ik word dr ook gek van !
In de winter en herfst is het altijd een zwembad, dus dan rijdt ik meestal wel maar alleen stappen en draven. Ook kom ik dan niet in het moeras.. Omdat het de laatste tijd heeft gevroren was afgelopen week de bak een schaatsbaan ! kan niet gekker worden !! Binnenkort gaan ik en me vriendin even aan de buurvrouw vragen of we in haar bak mogen rijden Bloos..

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:05

Mijn bak is op het moment ook erg nat en ik wordt er knettergek van. Gelukkig is er 500 meter verderop van mijn stal een stal met een binnenbak en daar mag ik tegen een vergoeding komen rijden. Dus dat doe ik dan een paar keer per week.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 12:14

geultje graven dat het water weg kan lopen, verder als de bak zuigt ( dus dat ze ver wegzakken) niet gaan rijden in de bak. Dit sloopt de benen van je paard.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 12:20

ligt eraan of t dan ook niet regent..als t niet regent dan rij is gewoon.. tensij t echt te erg is dan niet..
en vind t soms gewoon leuk voor fotos bijvoorbeeld om ffe door t water heen te stampe Tong uitsteken

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 12:22

maar hier gaat het om een zuigende bak Knipoog Daar zou ik niet in gaan rijden. als je paard met zn hoeven een klein stukje wegzakt is dat natuurlijk geen probleem. Maar als je echt ver! wegzakt. Zou ik voor veiligheid van paard zn benen er niet in gaan rijden.

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 12:32

Jeetje dan hebben wij thuis toch echt de ultieme drainage in de buitenbak, met al die regen heeft er nog nooit 1 plas in gestaan! Paddock is wel nat maar binnen een dag ook weer droog Lachen
Moet er niet aan denken continue zwembad!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 17:57

Probleem is nu opgelost. De boer is op zoek gegaan naar de oorzaak. Vorige jaren was het nooit zo erg. Wel een beetje maar zo.
Bleek dus (heb het van horen zeggen) Dat de drainage verstopt zat of iets. Is nu doorgespoeld en is nu al een stuk beter geworden Haha!

vineetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 10:55

Mooi zo! Haha! Nu hopen dat het bij jullie wel droog blijft Vork

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 18:47

Bij ons is het nu gaan vriezen, we kunnen helemaal niet meer rijden.. Alleen binnenbak, maar dat wordt een beetje duur..

DUDIEFOREVERJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 00:44

ik rijd gewoon in de buitenbak ook al is het nat, maar op het moment gaat het echt niet, het is nu niet nat, maar hard, het is echt net steen, doordat het gevroren heeft.

maar dan rijd ik wel in de binnenbak Lachen

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 13:43

Ik doe ook al een maand niets, nat, modder en hij loopt er niet lekker in... en afgelopen weekend bevroren

Hij mocht even op het erf maar die sukkel stond binnen no time bovenop de mesthoop.... en dan in volle galop er weer vanaf. *zucht*... ik had het voorspeld. hahahahahaha

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:13

Mijn natte bak was dit weekend ook bevroren Boos! bah! heb dus maar met mn ene paard in het land gereden beide dagen en de andere vrij gegeven...

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:15

Toen ik zelf nog 2 had, ging ik naar de binnenbak, of op buitenrit.
Met Levi en Trol ga ik lekker lopen in het bos etc. (ik longeer, LL, vrijspringen, dus niet rijden)

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 12:31

ik rijd dan in de binnenbak of ga rondj over de weg als het niet regent Haha!

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:53

Dan ga ik lekker in de binnenbak rijden Haha!

Katia_harry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 16:44

Buiten wandelen en op verplaatsing in de binnenpiste rijden.
Ik denk dat dat de enige 2 opties zijn bij een zeer natte bak. Een beetje nat overleven ze wel maar een doornatte bak valt gewoon niet te rijden.
Overigens staan onze paarden nu overdag tot aan hun knoesels in de modder en echt geestig vinden ze dat precies toch niet. Maar beter dat dan heel de dag op stal te staan.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 12:26

Hier is de bak ook heel nat, maar dan rijd ik wel gewoon. Tenzij je er overal heel diep in weg zakt. Het zijn altijd vaste plekken waar ze er ver in zakken, de rest lukt best. Het is niet glad ofzo. Maar als het écht niet kan, dan longeer ik op het erf, of stappen en draven op het erf zonder zadel.. Tong uitsteken