Rijden in de sneeuw

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SportHorsess

Re: Rijden in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:17

Toen het eens gesneewd had ben ik gaan rijden in het bos op de baan was het niet zo'n leuke ervaring glad.
En vooral auto's ik was 's morgens om 9.OO gaan rijde.
In het bos was het zo leuk!
Van mij mag het nog eens sneeuwen

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:27

Ikzelf doe het niet, je kunt groene zeep onder je paard zijn hoeven smeren, en dan zijn ze zonder speciaal beslag als het goed is een half uur sneeuw vrij. Zelf vind ik het risico te groot en er is speciaal sneeuw-beslag, maar die hebben mijn paardjes niet Lachen

megan8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:29

Lijkt me niet erg verstandig, vooral niet als ze van die klompvoeten krijgen door het ijs en sneeuw...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:33

megan8 schreef:
Lijkt me niet erg verstandig, vooral niet als ze van die klompvoeten krijgen door het ijs en sneeuw...

Dat krijgen ze alleen als ze ijzers hebben

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:37

Lenneke_ schreef:
megan8 schreef:

Dat krijgen ze alleen als ze ijzers hebben

en dan nog kun je er vaseline onder smeren en kreamer heefd ook speciale dingen tegen sneeuw ophopingen
en tegen uitglijden kun je er kalkoenen onder doen mja dat rijd dan weer niet fijn op asvalt

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:40

he handige tip dat van die vaseline Lachen

heb er wel weer zin in, lekker in de sneeuw rijden. en dan terug op stal een heerlijke mok warme chocomel. kwijl

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 23:50

megan8 schreef:

Dat krijgen ze alleen als ze ijzers hebben[/quote]

en dan nog kun je er vaseline onder smeren en kreamer heefd ook speciale dingen tegen sneeuw ophopingen
en tegen uitglijden kun je er kalkoenen onder doen mja dat rijd dan weer niet fijn op asvalt[/quote]

Ik zou het ook is willen doen maar mijn paarden hebben allemaal ijzers en dus doen we het niet want dan heb je zo van die ijsblokke onder hun hoeven en dat glijdt dan weer enorm. Het zijn paarden bestemdt voor renbaan dus moeten de beentjes in orde blijven he dus geen onnodige risico's nemen

MamaGabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 23:56

Laatste keer dat ik in de sneeuw heb gereden is al heel wat jaartjes terug,
maar het was wel machtig mooi !! Haha!
En idd heb je met ijzers erg veel last van ijsklompen die je er moeilijk onder uit krijgt.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 14:05

Van mij mag het wel gaan sneeuwen,. dan ga ik een ritje maken! (mits er niet teveel verkeer of vissers zitten Tong uitsteken)

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 18:57

Tancreda4 schreef:
(mits er niet teveel verkeer of vissers zitten Tong uitsteken)

Haha die vind ik wel onwijs goed Tong uitsteken hoezo vissers verklaar u nader hihi..
van mij mag het ook wel weer gaan sneeuwen dat ga ik met mijn nieuwe pony mooie foto,s maken op de hei Haha!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 19:36

Haha, vissers = enge mannen met grote paraplu's en autos die open staan, en die vind vos (na jaaaaaren lang langs vissers gaan) nog altijd spannend (mietje Knipoog). En met wat gladdere wegen vind ik dat dan niet zo geslaagd Tong uitsteken

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:51

mwehh !!
er ligt bij ons nog niet echt sneeuw...
maar kan wel al hele mooie ritten maken met dit weer,

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:21

Tancreda4 schreef:
Haha, vissers = enge mannen met grote paraplu's en autos die open staan, en die vind vos (na jaaaaaren lang langs vissers gaan) nog altijd spannend (mietje Knipoog). En met wat gladdere wegen vind ik dat dan niet zo geslaagd Tong uitsteken

Ik vond hem goed.. Ja paraplu's zijn vreselijk eng ook bij mijn pony's ik ging er keer mee de wei in toen ik draad ging verzetten HAHA snuivende paarden had ik achter me Bloos

Siepje_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:12

als het bij ons al sneeuwt zou ik er zeker in gaan rijden dat is leuk!

xx_Mariekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 23:51

Met mijn pony heb ik al heel wat ritjes door de sneeuw gemaakt, echt geweldig om te doen:D
Met mijn paard heb ik nog niet eens geprobeert een buitenrit dus sneeuw lijkt me dan ook niet een geweldig plan voorlopig, wil het wel ooit gaan doen Clown