Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
keresa schreef:en hoe is het als je een paard/pony zelf gefokt heb dan heb je geen aankoopbewijs hoe kan je dan bewijzen dat het van jou is
doe er maar moeite voor. als je echt van het beest houd heb je dat er voor over!
ik zou mijn beestjes niet zomaar meegeven aan de eerste die bijv. zegt dat ie gestolen is en van hun is geweest... Rianneke schreef:Blon_D schreef:Hoe zit dat dan met een paard dat je hebt gekregen?!
n.a.v. jou verhaal dacht ik; ja daar krijg je zo'n verhaal waar ik bang voor zou zijn als iedereen zomaar zijn "gestolen" paard op zou kunnen halen...
Blon_D schreef:die van mij is niet gestolen
friesiszwart schreef:Hoe zit het dan met stamboekpapier op naam zetten, terwijl het paard niet volledig betaald is maar wel overgedragen is aan de 'nieuw' eigenaar?
Rianneke schreef:jij bent eigenaar als iedereen denkt dat jij de eigenaar bent volgens mijmet papieren/paspoort heb je niks dus dan zal het aan de factuur liggen ofzo. maar aangezien al mijn beestjes gewoon contant zijn betaald is dat ook lastiger om te bewijzen
![]()
moeilijk moeilijk...Breitling schreef:Eigenlijk is het van de zotte dat als je paard gestolen word en je die na een paar jaar terug vind je die niet zo terug kan halen.
nou dat vind ik niet. als dat paard gestolen is en ter goeder trouw verkocht is aan een particulier die dus een "gewoon" paard denkt gekocht te hebben vind ik niet gek dat je em niet zomaar kunt ophalen. je zult zelf een paard gekocht hebben en ze komen em ophalen omdat ie gestolen was
Esperanza schreef:Je moet zorgen dat je het aankoopbewijs hebt. Of een factuur van aankoop. Of bijvoorbeeld een bankafschrift van het aankoopbedrag.
Citaat:En de facturen en bonnen van verzorgingsdingen zoals DA, hoefsmid, tandarts ed.
Esperanza schreef:Heeft het stamboek aan jou gevraagd of jij echt de eigenaar was voordat ze hem overschreven?