engels volbloedje gedraagt zich vreemd..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

randalinpony

Re: engels volbloedje gedraagt zich vreemd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 23:18

Klinkt precies als mijn bloedpaard als ze haar ei niet kwijt kan. Lachen

Voor mijn merrie is 6 uur buiten ook echt het minimum, anders wordt ze volledig lijp. Mijn merrie slaat de stenen uit de muur bij 24 in de box. Gewoon veel beweging, dan gaat het goed.

Mijn merrie flipt ook in de paddock helemaal door als ik Vrijheidsdressuur doe met de minis in de paddock ernaast, want dat vindt zij ook leuk, wil zij de aandacht. Ze reageert dan net alsof ze alleen gezet wordt( kan ze niet tegen) terwijl haar vaste maat erbij staat.

Ik kan trouwens met het paard lezen en schrijven, en ik heb hier een dalmatier (ook zon lekker hyper karakter) rondlopen waar ik helemaal gek van word...

paard is heel intelligent, hond is dom. Clown
Laatst bijgewerkt door randalinpony op 28-11-08 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 23:20

Sneu voor betreffend paardje. Ik vermoed een uiteindelijk eindstation bij de slager...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 23:22

woeliej schreef:
dier staat ook te koop. Maar engels volbloed blijkt niet erg gewilt.. En dus al helemaal niet 1 met een gedragsstoornis

dus als iemand nog een volbloed merrie zoek.. Knipoog

Hier móet ik even op reageren, hoezo gedragsstoornis??? Waar baseer je dat op? Dat beest kan gewoon d'r ei niet kwijt en dat wordt afgedaan als een gedragsstoornis? Ik denk dat het meer heeft te maken met het feit dat ze gewoon een baas heeft die het niet begrijpt.

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 23:29

waar staat deze merrie te koop? heb je er een foto van en evt meer info,ouders,verleden ect...

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 00:28

suleilitha schreef:
woeliej schreef:
dier staat ook te koop. Maar engels volbloed blijkt niet erg gewilt.. En dus al helemaal niet 1 met een gedragsstoornis

dus als iemand nog een volbloed merrie zoek.. Knipoog

Hier móet ik even op reageren, hoezo gedragsstoornis??? Waar baseer je dat op? Dat beest kan gewoon d'r ei niet kwijt en dat wordt afgedaan als een gedragsstoornis? Ik denk dat het meer heeft te maken met het feit dat ze gewoon een baas heeft die het niet begrijpt.

gericht bijten en trappen lijkt mij niet alleen met energie teveel te maken hebben..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 00:29

In dit geval is de kans groot van wel, het is puur verzet van het dier. Beest komt gewoon in opstand, niks vreemds aan. Volbloeds kunnen erg beledigd en kwalijknemend zijn. Je hebt te maken met een temperamentvol ras en die steken hun ongenoegen niet onder stoelen of banken.
Overigens, weet je vriendin dat jij op Bokt vertelt dat haar paard dit doet? Is niet slim voor de verkoop, hoor!

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 00:30

+ dat was sowieso in de tijd dat er nog wel wat mee werd gedaan

De vorige eigenaren hebben toegegeven dat het dier niet altijd even eerlijk behandelt is en dat ze daardoor lastig gedrag en wantrouwen vertoonde. Ze secret van die vriendin is, is ze al een stuk vriendelijker geworden. Wel hier en daar met nog wat 'fratsen'
Laatst bijgewerkt door woeliej op 29-11-08 00:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 00:31

Oké maar een Volbloed is gewoon niet geschikt voor iedereen. Ik vind dit geen raar gedrag, verder denk ik dat je vriendin bang voor het paard is en dan is dit het gevolg.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 00:35

Hoe lang heeft je vriendin dit paard en wat is haar eigen ervaring met paarden?

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 00:41

suleilitha schreef:
Oké maar een Volbloed is gewoon niet geschikt voor iedereen. Ik vind dit geen raar gedrag, verder denk ik dat je vriendin bang voor het paard is en dan is dit het gevolg.

dat zou heel goed kunnen kloppen.

In het begin ging het goed met rijden. Ging langzaamaan steeds slechter. Toen heeft een ander persoon het aard even bijgereden en toen ging het weer goed tot op heden dat ze er nix mee kan/durft

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 00:43

Ikima schreef:
Hoe lang heeft je vriendin dit paard en wat is haar eigen ervaring met paarden?

anderhalf jaar geloof ik. Daarvoor heeft ze een new forest pony gehad en wat bijrijdtdieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 00:44

hoelang heeft ze haar en wat is haar ervaring met paarden? (ik herhaal Ikima even) Het is voor mij al bijna duidelijk dat ze dit paard niet aankan en het paard er daardoor een boeltje van maakt trouwens.

Okee, ze heeft haar anderhalf jaar en daarvoor wat rondgereden op waarschijnlijk makke beestjes. Maar op wat voor nivo rijdt ze?

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 00:47

Ik wil niet vervelend doen maar nu wil ik ook wel graag weten hoe oud je vriendin is en hoe lang ze al rijdt.
Voor een volbloed heb je toch aardig wat ervaring nodig.

Heb je een foto van het paard, tenminste als de eigenaar het goed vindt? Ik begin nu wel nieuwsgierig naar het paard te worden aangezien ik gek op Engelse Volbloeds ben en zelf eentje heb gehad.
Laatst bijgewerkt door Ikima op 29-11-08 00:52, in het totaal 1 keer bewerkt

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 00:52

ze is volwassen. Hoelang ze precies rijdt weet ik zo niet. idd de new forest was makkelijk, heeft ze Z mee gesprongen (niet op wedstrijd) daarnaast had ze geloof ik wat arabieren gereden en een donder van een haflinger. Mijn pony heeft ze ook een paar keer gereden wat opzich wel goed ging. ( etterbakje van new forest, ADHD-tje) Wat haar nivo is? Tja ik ken haar pas sinds ze bij mij op stal staat me secret dus echt zien rijden heb ik niet. B/L nivo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 01:03

Laten we voorop stellen dat iemand die geen Z-wedstrijden heeft gesprongen dus ook geen Z springt, dit noem ik blufpoker.
Maar zoveel weet je dus verder niet van haar.
Verder kun je een Haflinger echt niet met een Volbloed vergelijken. (appels en peren)

Dat het paard zich door een ander wel liet rijden, zegt mij eigenlijk al genoeg...

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 01:10

Ik heb ook weleens voor de grap een Z-proefje gereden maar dat zegt nog niks. Een Haflinger of New Forest is heel anders dan een volbloed, net wat suleilitha zegt. Je moet het gevoel hebben om met een Engels Volbloed om te kunnen gaan, een Arabier is ook weer anders dan een EV. Dit soort paarden past gewoon niet bij haar, niks mis mee want veel mensen kunnen niet met een EV overweg, het beste is er een goede baas voor zoeken en niet meer aan een bloedpaard beginnen.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 10:39

oke, wat het probleem is, is nu wel duidelijk dus nu de oplossing.

Weten jullie iemand die eigenaar en paard verder kunnen helpen? Iemand die het paard bij wil gaan rijden of een persoon waar de merrie heen kan die haar een tijdje rijdt tot alles beter gaat en eventueel uit gaan brengen in de dressuur?

Of wellicht een persoon die geintreseert is het dier te kopen? Het gaat dus om een 9 jarige merrie van ongeveer 1.62 met papier. Kent de oefeningen van de L.

Om dit dier gaat het :
Afbeelding

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 10:52

hoi, ik zou het paard wel een tijdje bij mij op stal willen hebben om te kijken hoe ze zich uit als ze dagelijks gereden,gelongeerd enz wordt....
Heb het er maar eens over met je vriendin,of misschien loopt er iemand bij jullie op stal die wat met het paardje kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 15:05

Het paard is er niet mee geholpen om tijdelijk ergens anders te staan en dan weer terug.
Er zijn twee opties.
1. Verkoop
2. Begeleiding ter plekke, in bijzijn van de eigenaresse van het paard.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 18:27

Ik zie in elk geval een erg arm bespierd en schraal paard. Vaak worden ze al wat rustiger als je er wat meer vet op kan krijgen ( is volgens mij al een keer gezegd in dit topic)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 18:29

Klopt wat je zegt Aerdenhout, dan gaat dat hypernerveuze er al snel af. Ik vind deze nog niet eens extreem schraal overigens maar er kan wel 50 kilo bij.

Lelle04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 02:33

Hallo,

Ik ben dus de eigenaar van secret.
Ten eerste kan ik voor opstellen dat ik daadwerkelijk bang geworden ben van haar.
En ja ze staat te koop maar weinig mensen hebben interesse in een ev merrie die niet heel makkelijk is.

Even voor de duidelijkheid toen ik haar kocht waren er een aantal feiten aan het licht gekomen:

Een gevoelige rug ( vast gesteld door DA)
Geen aandacht
24 per dag op een vieze stal.
Verkeerd zadel.

In het begint was secret heel lastig te benaderen
Ze hapte gericht naar je gezicht en heb ook al een paar x een hap gehad wat ik heel streng bestaft heb.
is nu ook al een stuk minder.
Ze had extreem voer nijd ze heeft nog wel voer nijd maar lang niet zo erg meer.
En ze heeft singel nijd waar bij ze ook bijt dus is bijna niet meer het geval als er een zadel op komt hef enkel alleen nog met mijn vinger te wijzen.

Toen ik haar mee nam en ze bij mij was leek het een blij paard wat erg gelukkig was met d`r weide gang
Ook het rijden ging fantastisch gewoon rustig normaal
Na een periode begon ze toch moeilijk te doen en werd erg druk en moeilijk te rijden.
Ik heb er een osteopaat bij gehaald haar laten behandelen enz.
Na deze behandeling werd ze erg mager zo mager dat de vereniging waar ik bij zat begon te klagen terwijl ze toch meer als 1 kg brok kreeg en hooi totdat ze het liet staan.
Sinds dien is het alleen maar slechter gegaan.
Tijdens het rijden is ze zo in gevecht gekomen met zich zelf en mij dat ze met mij er bij op zich naar de grond heeft laten vallen.
Wat dus mijn eerste enge ervaring met haar was.
Omdat ik weer vertrouwen moest op bouwen heb ik een vriendin er een tijdje op laten rijden en dat ging goed en met haar ondersteunig ben ik zelf weer gaan rijden en ging het redelijk tot goed.
Na een tijdje zag secret overal spoken en schoot ze alle kanten uit.
Ook weer iets waar ik onzeker van werd.
Ook heb ik een poging gewaagd om een keer buiten te rijden wat in een stijgerbeurt is geeindigd.
Dus ben ik met haar met hulp van topicstarter aan de longeerlijn gaan rijden.
Toen ik weer wou gaan rijden en iedereen was weg heb ik het toch weer gewaagd om geheel vrij te rijden wat weer met allerlei spoken is geeindigd.
Weer mijn vertrouwen weg
Aan de longeerlijn stuiterd ze alle kanten op en dan alleen in de gallop.
Zoals de ts al zei met buiten lopen om hoog komen en dan gericht met d`r voorbeen slaan...

Dit is ongeveer een klein beetje het verleden van mij en secret

Het is absoluut waar dat ik meer aandacht aan mijn paard moet besteden maar hoe krijg je het voor jezelf zo ver als het een hele tijd niet goed gaat om nog gang te maken naar je paard als je al weet dat er toch weer iets gebeurd en daarbij moet ik ook nog 10 tot 15 min met de auto er naar toe dus vaak laat ik het er bij zitten.Misschien heel egoistisch maar het is wel de werkelijkheid.

Ze staat te koop en heb via mp ook al hulp geprobeerd in te schakelen maar dan kwam er iemand die ook geld wou hebben maar die bakte er totaal niets van.
Maar niemand wil schijnbaar een ev. Ja voor niets terwijl er spullen bij zitten voor 500 euro.... en plus het feit ik doe haar niet weg voor niets omdat een grote kans is dat ze bij de slager eindigt als het niet gaat...
Een bijrijder zoeken is ook al een groot probleem ik zit niet op meisjes van 13 te wachten..

Het is mij wel duidelijk dat een engels volbloed niet het ras is wat bij mij past..
En een stal zoeken met meer weide gang zit er ook niet in dit is de stal waar de meeste weide gang wordt aangeboden hier in de buurt.

Ik zie in iedergeval geen licht meer aan de einde van de tunnel.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 02:46

Als je besluit door te gaan met dit paardje, zou ik eerst, samen met een goede instructeur, aan het vertrouwen in je paardje gaan werken. Voorlopig het rijden (zeker zonder begeleiding) even laten voor wat het is en in plaats daarvan gaan wandelen (niet alleen maar met iemand die kan corrigeren en jou kan uitleggen wat te doen en vertrouwen kan geven), longeren (ook eerst samen met iemand anders IN de cirkel, daarna die ander naast de cirkel/ bak zetten, pas als dat goed gaat alleen) en gewoon spelen in de bak (ook wel grondwerk genoemd). Als DAT allemaal goed gaat, en je dat volledig alleen durft en kan zonder problemen weer gaan rijden, en dan ook eerst met begeleiding en dat uitbouwen. Voor alles geldt, onder begeleiding en samen met een goede instructeur! Eentje die zowel bij je paard past als jou kan uitleggen wat er fout gaat en hoe dat te verbeteren, kortom, hoe jij weer vertrouwen kan krijgen in je paard.

Kost een hoop tijd, als je dat hebt (en het geld om zolang een paard te onderhouden waarop je nog niet kan rijden) zou ik het zo aanpakken, anders verkopen!

En ik weet niet waar je woont, maar er zijn echt wel volwassen bijrijders te vinden! Je moet alleen even zoeken. (alle bijrijders op onze stal zijn ver boven de 25 jaar).

Lelle04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 02:49

suleilitha schreef:
Laten we voorop stellen dat iemand die geen Z-wedstrijden heeft gesprongen dus ook geen Z springt, dit noem ik blufpoker.
Maar zoveel weet je dus verder niet van haar.
Verder kun je een Haflinger echt niet met een Volbloed vergelijken. (appels en peren)

Dat het paard zich door een ander wel liet rijden, zegt mij eigenlijk al genoeg...

Een beetje jammer dat je gelijk negatief doet...

Ik rij van af mijn 5e levens jaar tot mijn 10e manege les gehad (stal te bokkel)
Toen een eigen NF gehad onder edwin breukink z gesprongen alleen geen wedstrijden alleen oefen parcours waar speciale dagen voor waren.
En daar bij hebben we het over een NF van C formaat
tussen de NF en de EV een aantal bijrijdpaardjes en pony`s gehad
Waarvan allerlei rassen...
Ik zeg niet dat ik een sterruiter ben absoluut niet maar ben ook geen prutser.
En dat die ander het wel lukte kan misschien zijn dat ze gewoon een betere ruiter is...
Maar lees maar eerst even mijn ervaring met secret dan kun je er misschien bij inkomen...
Laatst bijgewerkt door Lelle04 op 30-11-08 02:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Lelle04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 02:53

Het spelen in de bak gaat ook heel leuk met secret want dat is het enige wat normaal gaat.
Wat doe ik dan met haar:
Ik laat haar eerst ff lekker uit razen en rollen daarna begin ik
Ze kan lichtelijk voetje vooruit geven.
Ze kan achteruit lopen wanneer ik voor haar sta.
Ze kan zijkanten van haar lijf aan raken met d`r mond.
Ze volgt mij door de bak heen.
En als laatste kan ze 3 kwart op 1 been vast aan de grond rond draaien met d`r hele lijf.
Deze verhoudingen liggen goed ze loopt daarbij ook niet te etteren en is dan ook niet dominant naar mij toe.