Welke Jeep voor een trailer te trekken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jakary

Re: Welke Jeep voor een trailer te trekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 21:16

Met mijn Landrover toch niets dan problemen, maar het ligt ook wel wat aan de niet zo denderende service in de garage.
Maar toch veel dingen die stuk gaan eraan en hij gaat toch 2x per jaar op onderhoud binnen.
Geregeld voor +1000€ kosten.
Problemen met de elektronica ook, ramen die zomaar op en neer gaan terwijl de auto gewoon ergens geparkeerd staat Rolleyes
(en dan vinden ze niet wat de oorzaak is bij 2 verschillende garages Lips are sealed )
Nu is er weer een leiding stuk en dat konden ze niet maken, want het stuk was nergens in europa te krijgen Hamer
Vandaag toch bericht gekregen dat het stuk in week 50 zou moeten binnenkomen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 21:26

Om te beginnen moet je dan naar een andere garage gaan; eentje die WEL aandacht heeft voor je auto.
Wat voor Land Rover heb je? Wat jij beschrijft doet me denken aan een Freelander.
Tip: wordt lid van een Land Roverclub. Contact met andere Land Roverrijders leert je dat sommige vervelende problemen hele simpele oplossingen hebben; zo simpel dat de meeste garages er niet op komen.........

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 09:07

ikke schreef:
Tavanta schreef:
Dan valt een "oude" Frontera wel mee, zit hetzelfde 2 liter blok in als vroeger de Omega, degelijk blok en daar kan iedereen aan sleutelen als het toch nodig is. Daarnaast zijn de onderdelen ook betaalbaar en rijdt ie voor een 4x4 niet te duur.

Niet iedereen wil sleutelen aan z'n auto en dat 2 literblok heeft gewoon een chronisch gebrek aan vermogen. Daar wil jij geen volle tweepaards mee trekken en doe je dat wel, dan gaat de degelijkheid van je blok snel achteruit..........

Ervaringen van mij als Frontera rijder, een 97'er met 2.0 literblok benzine, 115pk. Gaat echt bovenverwachting goed, met een trailer van 1480kg (weegbrug). Heb dus een 2.0 sport (korte uitvoering) die mag 2000kg trekken, er is ook nog een lange uitvoering die mogen 2000kg tot 2800kg trekken. De 2.0 heeft ruim voldoende vermogen, 115pk klinkt in eerste instantie weinig, maar de versnellingsbakverhoudingen zijn top, je rijdt 90km/h (op teller) in de 5, en dan draait motor een dusdanig toerental 2500/ 2600 toeren, dat je prima kunt versnellen. Ook stabiliteit van de combinatie is goed.
Met dezelfde trailer met nog een klein paard erbij, maakt het weinig verschil, je merkt alleen als je een heuveltje op gaat, dat je iets eerder terug moet schakelen.

Onderhoudstechnisch, onderdelen voor een normale prijs, vb uit eigen ervaring: uitlaat midden + achter € 300,-, compleet vervangen distributie riem en andere riemen + apk € 250,- , alleen banden zijn duur, maar niets duurder dan voor andere terreinwagens. Er is ook nog een lange versie (5deurs) die is iets zwaarder dan de sport (3deurs, maar de eerste serie's van de 2.2 16v motor, onderdelen wat lastiger te krijgen omdat er veel modificaties uitgevoerd zijn per modeljaar. Verbruik? 1:7 a 1:8 ongeveer in combinatie stadsverkeer, trailertrekken. Lange afstanden 1:10 indien je niet harder rijdt dan 110 op snelweg.

Hieronder een opsomming van Frontera serie
3d Sport 2.0 benzine 1992 - 1995 (versie met bladveren)
3d Sport 2.0 benzine 1996 - 1998 (halverwege)
facelift
3d Sport 2.2 benzine 1998 - 2005

5d 1992 - 1995 (2.4 benzine en 2.3td)
5d 1996 - 1998 (halverwege) (2.2 benzine en 2.5td en 2.8td)
5d 1998 - 2004 (2.2 en 3.2v6 benzine en 2.2dth diesel)

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:03

Frontera wordt toch allang niet meer gemaakt?!

Daarom mijn voorstel vr Opel Antara of Chevrolet Captiva. Is héél milieuvriendelijk rijden vr 4x4 en de onderhoudskosten zijn zeer redelijk! Ook qua aanschaffingsprijs is dit een redelijke auto.

Mijn ouders hebben een Mercedes ML en als ik die onderhoudsfacturen zie??? je betaalt gewoon het merk! Dus kan me inbeelden dat dit met Landrover ook zo is.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:27

lientjeds schreef:

Daarom mijn voorstel vr Opel Antara of Chevrolet Captiva. Is héél milieuvriendelijk rijden vr 4x4 en de onderhoudskosten zijn zeer redelijk! Ook qua aanschaffingsprijs is dit een redelijke auto.

Mijn ouders hebben een Mercedes ML en als ik die onderhoudsfacturen zie??? je betaalt gewoon het merk! Dus kan me inbeelden dat dit met Landrover ook zo is.

Wat is er milieuvriendelijk aan autorijden??
De Antara EN de Captiva komen gewoon tekort als het op serieus trailertrekken aankomt. 1500kg is goed voor een 1,5 paards, voor een tweepaards is het gewoon te weinig. Nog afgezien van het feit dat de kogeldruk waarschijnlijk onvoldoende is.

Voor sdi: Het kan allemaal wel, maar echt ruim is het niet, zeker niet als je die 2 ton ook echt aan de haak hangt.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:10

lientjeds schreef:

Ik ging ook niet uit van een nieuwe Knipoog

SDI@ Voor banden een beetje shoppen, had ze nu voor 120 euro incl uilijnen en uitbalanceren.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 18:43

Tavanta schreef:
SDI@ Voor banden een beetje shoppen, had ze nu voor 120 euro incl uilijnen en uitbalanceren.

Ben jij levensmoe? Doe dat dan ergens anders....
Banden zijn je enige controlemiddel, daar wil je toch niet op bezuinigen.
Daarnaast, prijs is één ding, levensduur iets anders. Mijn BF Goodriche AT's kosten dan welliswaar 235 euri's per stuk, maar zijn na 120.000km nog lang niet aan vervanging toe (de auto helaas wel)..........

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 20:15

Nee, ik ben niet levensmoe, maar helaas niet in de financiele omstandigheden zoals jij vermoed ik dus kijk ik verder dan Landrover en Range Rover, wat ik ook erg mooie auto's vind maar helaas niet voor mijn portemonnee (als ik ooit geld over heb).
Voor dat ik mijn Frontera kocht heb ik ook om me heen gekeken maar voor het geld waar ik deze voor kocht (en onderhoud) kan ik echt geen Land of Range rover rijden.
Zo ook dus voor banden, ik weet trouwens niet wat er mis is met Goodyear Verward daar verongeluk je echt niet meteen mee, en wat levensduur betreft, vind ik vier jaar niet slecht (en ik maak best kilometers en rijd ze echt niet tot het eind op, ze waren nog steeds door de keuring gekomen).

Overigens mijn Frontera is uit '93 en trekt nog steeds zonder moeite een tweepaards trailer, OK het staat misschien iets minder mooi dan een RangeRover maar dat neem ik dan maar op de koop toe.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 20:30

Vier jaar met hoeveel km?
De BFG's Hebben 120.000km en 6 jaar onder de Disco gelegen en gaan nu voor nog zeker 100.000km onder de Range Rover, die komende winter een totaalrenovatie krijgt.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 20:41

Sorry, vergis me, vijf jaar en ik heb er nu twee vervangen, de andere twee kunnen nog wel ff, en ze hebben er een ton opzitten. Maar die van jou zullen best langer meegaan maar op termijn zijn we dan hetzelfde aan banden kwijt alleen verspreid ik het meer Knipoog

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 20:44

dit is een interessant topic
ik ben namelijk ook op zoek naar een auto die een trailer kan en mag trekken
ik zoek wel een type auto zoals idd een jeep
het liefst een 3 deurs

en nu had ik o.a. de toyota rav en de grand vitara gezien wat ik in principe wel mooie auto's vind
ik blijf dit topic even volgen of er nog tips komen over andere merken /modellen auto's (wel normale prijs) die qua uiterlijk enigzins sierlijk zoals de toyita rav en grand vitara

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 20:45

wij hebben een mercedes ML. is inmiddels wel in de prak

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 20:49

Wij hebben al 6 jaar een Suzuki Grand Vitara nog nooit hoge onderhoudskosten aan gehad.
Rijdt als een trein !

Dus erg tevreden hierover.

suzycarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 20:54

Ford Edge Haha!
Die draait z'n hand er niet voor om 2 paarden te trekken Bloos

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:00

Wij trekken met een Nissan Patrol 2 friezen en dat gaat super!

malibu4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 11:42

Ik volg dit topic met belangstelling. Voor mijn werk 'moet' ik nog een andere leaseauto uitzoeken en ik wil het liefst een die een trailer kan trekken. Zit zelf te denken aan de RAV4 of VW Tiguan. Iemand positieve/negatieve ervaringen?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 15:51

Mic schreef:
Wij hebben al 6 jaar een Suzuki Grand Vitara nog nooit hoge onderhoudskosten aan gehad.
Rijdt als een trein !

en wat voor een motor heb je erin en welk model (3 deurs of 5 deurs) en rijd je 1,5 paards trailer of 2 paards trailer en wat voor paard(en)
en hoe zwaar is het je grand vitara??

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 15:58

Grand vitara lijkt me ook nogal licht, maar alles lukt hoor.

In tegenstelling tot wat "ikke" denkt, rijden wij elke week naar de wedstrijd met 2 paarden, en onze Captiva kan dit makkelijk aan. Kennis van ons rijdt met de Antara en doet dit ook net zo makkelijk.

Mijn Daihatsu Rocky trekt nog het meest van al, maar modern comfort is absoluut 0,0.

Ik merk ook dat de Captiva zelf de banden regelt enz, terwijl het bij mij een gans gedoe is om de juiste 4x4 versnelling te vinden.

Want zo'n Suzuki lijkt me echt licht (maar ik heb er geen ervaring mee, dus kan er ook niets slecht over zeggen hoor!)

Toyota RAV4 rijdt een vriendin van me mee, haar broer heeft nochtans Mercedes garage Knipoog
Zij rijdt ook met trailer & 2 paarden nr de wedstrijd en heeft nog nooit problemen gehad.

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 16:20

[quote="lientjeds"]Grand vitara lijkt me ook nogal licht, maar alles lukt hoor.
Ik merk ook dat de Captiva zelf de banden regelt enz, terwijl het bij mij een gans gedoe is om de juiste 4x4 versnelling te vinden.
[quote]

Deze zin begrijp ik niet, ik denk dat je bedoeld dat de Captiva een zelfdenkend electrisch 4x4 systeem heeft. Captiva is standaard een voorwielaangedreven auto en schakelt achterwielaandrijving bij als er grip verloren wordt met de voorwielen.

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 16:25

Klopt sdi.
de Captiva is voor mij, als dom blondje?, gewoon handiger in gebruik Knipoog

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 17:01

lientjeds schreef:
Grand vitara lijkt me ook nogal licht, maar alles lukt hoor.

In tegenstelling tot wat "ikke" denkt, rijden wij elke week naar de wedstrijd met 2 paarden, en onze Captiva kan dit makkelijk aan. Kennis van ons rijdt met de Antara en doet dit ook net zo makkelijk.

Dan hoop ik dat je een Diesel hebt, die mogen 1700 - 2000kg aan de haak hebben. De benzineversie komt niet verder dan 1500kg. Daarnaast mag de Diesel maar 80kg kogeldruk hebben. Ben daar even bedacht op. Te hoge kogeldruk wordt net zo zwaar (soms zelfs zwaarder) gestraft als overbelading!! Valt daarmee voor mij in de catagorie wannabee; ook al lijkt de motor capabel genoeg, de carroserie kan het duidelijk niet hebben.
Daarmee trek ik de Antara ook in twijfel, aangezien die verdacht hetzelfde eruit ziet en ook nagenoeg dezelfde motorprestaties laat zien............

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:23

tamaramt schreef:
Mic schreef:
Rijdt als een trein !

en wat voor een motor heb je erin en welk model (3 deurs of 5 deurs) en rijd je 1,5 paards trailer of 2 paards trailer en wat voor paard(en)
en hoe zwaar is het je grand vitara??

Kan wel even antwoorden voor Mic

2.0 L motor, 5 deurs en een polyester Henra Contessa 2-paards trailer, als er 2 pony's instaan zijn dat een Haflinger en een Welsh E.