Mocht je eens door het bos willen, daarvan zijn er hier genoeg.
Omgekeerd: Bollenstreek? Leuk!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

plientjedres schreef:mijn paard deed dit ook, ging ook echt aan de kletter.
neem stelling 1 kant op want een krom gericht paard kan nooit hard.
natuurlijk niet neus op de knie, maar gewoon lichte stelling aan nemen.
hielp bij mijn paard super!
, die buiten echt niet te houden is op sommige momenten..
Allemaal leuk en aardig, maar ik heb niet altijd zin in zo'n galop.
Dus variatie in je rondes doen vaak ook wonderen. Nouvel schreef:ik denk dat op het moment dat je aan 1 teugel moet gaan hangen je al te ver bent...
horsee2 schreef:Nouvel schreef:ik denk dat op het moment dat je aan 1 teugel moet gaan hangen je al te ver bent...
hoe bedoel je ?
Sita_ schreef:Die 1 teugel noodstop lijkt me inderdaad niet echt gezond als je dat áltijd doet of moet doen. Dan is er toch heel wat mis, rijtechnisch gezien..
girly_horses schreef:Ik denk dat een tiedeman ook wel helpt, en ook steeds overgangen blijven rijden dat je pony er een beetje aan went en dat ie op het laatst niet zo snel meer gaat.
Dat zou ik echt niet doen op buitenrit.
Overgangen rijden hoef ik dan echt niet te doen, wordt ze alleen maar heter van. Wat bij haar wel helpt is haar aan het werk zitten. Ik heb kom langs een wal met bomen en een paar keer omhoog en naar beneden kalmeert haar enorm. Wat slalommen om bomen helpt ook goed. Verder veel op dezelfde tempo's rijden en vooral niet teveel in blijven houden. girly_horses schreef:Als je een heel heet paard hebt, dan kun je misschien ook nog wel een martingaal gebruiken..
En misschien alleen maar proberen te stappen en zorgen dat je paard dan rustiger word en als je paard dan rustig is steeds een stapje verder gaan.