manen vallen uit onder halsdeken!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tayga

Re: manen vallen uit onder halsdeken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:29

Ik heb ook een losse hals op. Ik doe hem met voeren af (2 x 20 min) en met rijden. Verder als het mooi weer is gaat hij ook een paar uur af. De manen frissen helemaal op als ze een paar uur lucht hebben gehad Clown Maar ik heb eigenlijk geen uitval van manen, gelukkig.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:40

ik heb de deken met hals van kieffer heb er nog geen problemen mee maar nu ik dit allemaal hoor zal ik wel eens goed op gaan letten! ik merk wel dat ze soms staat te schuren tegen de wanden maar verder nog niets opgemerkt aan de manen. als de manen dunner worden of zelf wegschuren haal ik de deken er direct af, vind het zo zonde als ze geen manen hebben!

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:41

mijn paard staat buiten met een halve hals op en als hij weer naar binnen gaat krijgt hij een andere deken op zo dat ze manen kunnen luchten.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 19:15

Ik denk dat je het met veel halsdekens hebt hoor .

Ik heb een dure WheaterBeeta aangeschaft(orican) maar zelfs hierbij gebeurd het nog Ja

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 21:37

ik heb de oplossing Haha! (althans bij mijn paard)

het gedeelte waar de manen uitvallen/dunner worden invlechten.
bij mijn paard maakte ik 4 vlechtjes (alleen het gedeelte vlak boven de schoft viel uit)
als ze netjes bleven zitten vlocht ik ze om de 3/4 dagen opnieuw en anders zodra ze los gingen.

sinds ik dat doe blijven de haren 90% goed.
daarvoor had ik op het eind van de winter geen manen meer over op het eerste gedeelte boven de schoft.

proberen waard toch Knipoog

(ik had trouwens ook een weatherbeeta orican met losse orican hals, hiermee stond hij 24/7 buiten. hij had hem dus dag en nacht op)