Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
RPride schreef:Een stalgenoot van mij heeft dit 'trailer' probleem ook gehad. We(heb haar vaak geholpen) hebben echt zoveel tijd en ernergie erin gestoken, maanden lang elke vrije dag geoefend zonder resultaat. Ze was echt ten einde raad en heeft ergens in Rotterdam 2 x een avondles trailer lader voor echt zeer ernstige probleemgevallen. Na 3 keer de instructies opgevolgd te hebben, liep hij er zo in! Helaas weet ik dus niet meer wat nou uiteindelijk hielp. Ik wil wel eens bij haar informeren waar dat was en hoe ze het opgelost heeft. ( in ieder geval zonder lange lijnen!)
janne schreef:trailer probleem heb ik gelukkig niet.
steigeren doet mijn paard wel.
en dat vind ik echt niet leuk.
in het begin vond ik het nog niet zo erg maar als hij 5 of 6 keer per les omhoog gaat,gaat de lol er snel vanaf
ga m nu laten onderzoeken of hij wat mankeerd,als hij wat makeerd wil ik het oplossen als het pure dominatie is houd t voor mij echt op,vind het te gevaarlijk worden op deze manier.
die van mij gaat ook echt stijl.
wil voor me lol kunnen rijden en niet steeds bang zijn dat hij gaat steigeren.
hoe erg het me ook aan me hart gaat als ie weg moet,maar het is het beste voor hem en mij.
opeen gegeven moment krijg je gewoon geen zin meer om te rijden.
in 20 minuten kwam hij al zon 20 keer omhoog! en ook echt OMHOOG! en dan zon 6 keer achter elkaar, vanuit galop etc etc.
.

myxlea schreef:Helga heb ik ook precies hetzelfde!
In omgang alles super lief paard, maar als die eenmaal de kop er niet naar staan heeft dan is het ook niet zo 1 2 3 opgelost. Heb al aantal keren in de sloot door een aantal bosjes en dan de aangrenzende sloot gestaan. En hoe meer been je dan geeft hoe harder die achteruit gaat of hij komt omhoog
.
.
HelgaV schreef:myxlea schreef:Helga heb ik ook precies hetzelfde!
In omgang alles super lief paard, maar als die eenmaal de kop er niet naar staan heeft dan is het ook niet zo 1 2 3 opgelost. Heb al aantal keren in de sloot door een aantal bosjes en dan de aangrenzende sloot gestaan. En hoe meer been je dan geeft hoe harder die achteruit gaat of hij komt omhoog
Dat verhaaltje komt me ook zeer bekend voor.
Als je dé oplossing hebt gevonden, laat het dan maar weten!! Ik wil alles wel proberen..
Andersom zal ik dat ook doen.
anneliesdj schreef:HelgaV schreef:Dat verhaaltje komt me ook zeer bekend voor.
Als je dé oplossing hebt gevonden, laat het dan maar weten!! Ik wil alles wel proberen..
Andersom zal ik dat ook doen.
Op het goede moment een flinke klets met de zweep.
HelgaV schreef:anneliesdj schreef:Op het goede moment een flinke klets met de zweep.
Dan wordt ze nog veeeel bozer. Die voelt ze ook altijd wel wanneer ze weer zo doet.
.