Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kajanus schreef:Sneeuwijzers eronder laten zetten. Dat is een rubber binnenrandje die dus aan de binnenkant van het ijzer zit en die nagelt de smid met het ijzer mee en dat rubberen randje is flexibel en duwt de sneeuw eruit. Kost rond de 15.00 voor twee en daar kan je ook twee keer mee doen.
Achter haal ik ze in de winter van de ijzers af.
! Ik laat ze er vanaf nov. t/m maart/begin april sowieso onder zetten, dan heeft mijn merrie iig nergens last van in de winter
.Emaartje schreef:Bij ons op stal gaan de paarden met ijzers zowiezo niet naar buiten!!ze staan nu allemaal binnen met lekker veel hooi...
....
Sterre schreef:Kajanus schreef:Sneeuwijzers eronder laten zetten. Dat is een rubber binnenrandje die dus aan de binnenkant van het ijzer zit en die nagelt de smid met het ijzer mee en dat rubberen randje is flexibel en duwt de sneeuw eruit. Kost rond de 15.00 voor twee en daar kan je ook twee keer mee doen.
Achter haal ik ze in de winter van de ijzers af.
Hier heten die dingen "Grips" en die zijn idd ideaal! Ik laat ze er vanaf nov. t/m maart/begin april sowieso onder zetten, dan heeft mijn merrie iig nergens last van in de winter
.
Emaartje schreef:Bij ons op stal gaan de paarden met ijzers zowiezo niet naar buiten!!ze staan nu allemaal binnen met lekker veel hooi...
Arme paarden....
Maartje1990 schreef:die van mij heeft geen ijzers maar mijn hoefsmid heeft me eens een methode verteld wat helpt om zeg maar te voorkomen dat er zo'n ijs/sneeuwklompen onder. Je neemt net zoveel plastic emmers als je paard hoefijzers heeft je zet die hoef van je paard in de emmer en tekent de hoef over op de emmer dat knip je uit en dat moet je tussen het ijzer en de hoef doen. Kans is wel dat je ijzer er dan afspringt.
lonnie schreef:ook mijn shet die geen ijzers heeft stondnet moeilijk te doen, ook flinke klompen. ik doe er normaal niks aan. heb oko een tinker die 24/7 buitenstaat en 4kant ijzers. meestal hebben we hier toch maar een paar dagen per jaar sneeuw. ik laat m gewoon lopen, ze merken t vanzelf wel als dat lastig gaat en dan moeten ze maar in hun schuilstal gaan staan. ik kan er moeilijk de hele dag bij blijven om de hoeven steeds te krabben....
benangelique schreef:de beste sokken zijn die oude geitenwollen dingen van je opa.

jemaine schreef:lijkt me niet gezond om je paard dan 24 uur buiten te laten lopen met ijzers om.
Maartje1990 schreef:persoonlijk ben ik imo ook vóor ijzerloze paarden
Emaartje schreef:maar hoevaak ligt hier sneeuw zelden toch vind ik
!
.
.
, als het echt niet was gegaan, was ze vanzelf wel gestopt
! Sterre schreef:Emaartje schreef:maar hoevaak ligt hier sneeuw zelden toch vind ik
!