Uiterlijke Verzorging punten omhoog! HOE??????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Stephaniiee_

Re: Uiterlijke Verzorging punten omhoog! HOE??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:36

De TS heeft geen onderschrift, maar ik zie het nu idd in haar profiel staan, ik heb daar niet gekeken.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 22:14

Dat punt omhoog halen gaat je waarschijnlijk op de meeste wedstrijden niet lukken.
Als je paard gewoon netjes gevlochten is en er in het algemeen netjes uitziet dan krijg je gewoon hetzelfde punt als de anderen, en alleen een minder punt als je hem/haar zo uit de modder hebt getrokken bij wijze van spreken.
Je kunt je dus beter concentreren op je oefeningen, daar kun je de extra punten scoren.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 22:18

als ik het goed begrijp wil je dus een 9 ipv een 8??

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 22:21

Een 8 is toch prima. Vaak geven juryleden een 7 of een 8 en niet hoger. Ben bang dat het je niet gaat lukken om structueel je punt voor verzorging omhoog te halen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:58

8 is idd een mooi cijfer. Ik had bij mijn laatste wedstrijd een 7 met als commentaar dat het een 8 was geweest als we de staart van het paard op hadden geschoren. Maar voor dat ene puntje ga ik echt niet scheren als ik verder mijn winstpunten al bij elkaar heb gereden in de proef, en het paard en ik er op de staart na prima uitzien allebei.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:03

een fries hoor je niet te knippen of te scheren
daarbij mag je een fries zo starten zonder te hoeve vlechten. dit omdat dit bij het paard hoort. ook de pluimpjes uit de oren en de baardharen horen gewoon bij een fries.
ik poets die van mij altijd netje. staart uitpluizen manen goed uitkammen en ik kan op wedstrijd haal altijd wel 8 ervoor

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:48

Juangi schreef:
Volgens mij letten ze ook op toilleteren, of het dekjes/peesbeschermers en bandages goed schoon zijn.

Oké dit slaat dus nergens op want peesbeschermers, bandages enz. mogen niet aan!

Oké ik heb ooit bij n paar jury's gekregen en het bij iedere jury gevraagt, het antwoord: Ik geef meestal een '7' het is meestal wel om aan te zien maar ik vind een 8 zo hoog. Of: Ik geef meestal een 8, dan zijn ze daar ook weer tevreden mee

Ik vind het raar maar het zijn zo ..... Clown

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:51

Ik denk dat het weinig zin heeft om er nog meer aandacht aan te besteden, want er zijn heel veel jury's die zelden meer geven dan een 8.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:57

Ikima schreef:
Die punt voor verzorging is zo'n onzin, meestal is het een 8 maar soms krijg je een 7 want ik heb het idee dat ze deze punt gewoon gebruiken voor als je wel of geen winstpunt hebt verdiend.

suleilitha schreef:
Wordt ook inderdaad vaak gedaan, Ikima.

Dat heb ik dus werkelijk nog nooit gedaan. Ik geef eerst alle cijfers en pas daarna gaan we ze optellen.

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:53

dat lukt volgensmij niet echt de meeste jury's geven een standaart cijfer want ze vinden dat iedereen zijn eigen best erop doet