Verliespunt ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

femiaans

Re: Verliespunt ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 22:51

asjemenou schreef:
asjemenou schreef:
Wij hebben vaak ringen waar alleen in de hoeken hekjes staan, en bij E en B 2 hekjes.
Is dit dan ook een afgesloten ring? Ik dacht eigenlijk van niet, maar waar ligt de grens?

Dit is dus geen afgesloten ring, mocht de deelnemer buiten de bordjes langs gaan, zou dat een -2 betekenen. Een slinger op de hoefslag tussen de de letters in geeft geen strafpunt op,maar wordt wel meegenomen in de punten ( het paard was namelijk niet rechtgericht)
In een binnenbak waar de korte zijde met hekjes is afgesloten, maar waar ruimte is dat je paard er tussen kan glippen wordt dus wél gezien als een afgesloten ring. Schiet je paard er dus uit, ben je uitgesloten en heb je twee verliespunten aan je broek. Verliespunten krijg je pas in het L1, mits je daarin al winstpunten hebt, vanaf de L2 ga je echt de min in als je nog geen winstpunten hebt ( je zou dan op de stand -2 winstpunten kunnen komen, rij je in de volgende wedstrijd 2 winstpunten, sta je op 0 winstpunten.)

Maar zoals de TS het stelt is het een beetje onduidelijk, geen hekjes zou beteken een onafgesloten ring, dus op zijn hoogst achter het bordje langs en een -2 of een bar slecht cijfer ivm de slinger in de oefening. Jammer genoeg heb je maar een half uur tot na de prijsuitreiking de tijd om in protest te gaan.Nu na enkele maanden in beroep gaan zal helaas niets meer opleveren.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 00:07

Fitzroy schreef:
In principe heb je dus 2 verliespunten. Tenzij duidelijk op de coupon erbij staat dat het vrijwillige verlating van de ring is.

Volgens mij mag jij het reglement nog wat beter doornemen, jury.[/quote]

Fijn dat je het even zo fijntjes meldt, maar volgens mij begrijp je mij alleen maar verkeerd, Bij de A zou het in theorie zo kunnen zijn dat je de opening standaard open is (en dan ziet men het inderdaad als een gesloten ring) en je dus niet hebt hoeven springen, maar volgens mij heb ik met mijn opmerking 99% van de gevallen gedekt.

Even verder lees ik in dit topic dat je bij een een niet gesloten ring de ring met 4 hoeven verlaten aleen geldt als je om het bordje heen gereden bent. Uiteraard is het onduidelijker te zien maar ook als je tussen de letter de ring verlaat met 4 hoeven wordt dit volgens mij gezien als vergissing.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 09:39

Buiten dat het nauwelijks aantoonbaar is, geeft 4 hoeven buiten de ring tussen de twee letters zo weinig ruimte om terug te sturen vóór de letter langs, dat het redelijk kansloos is om voor het bordje terug te komen. Mocht dat wel gebeuren durf ik niet eens mijn vingers te branden door te roepen dat de combinatie toch echt met 4 hoeven buiten de ring is geweest.(Mits de combinatie niet rechtdoor de ring uitvliegt, en vrolijk op hetzelfde punt weer terug komt, dan is het vanzelfspekend een -2)
Buiten dat, jureren heeft niets te maken met "Yes, ze hebben weer een fout gemaakt, we kunnen er weer lekker een -2 van maken" Natuurlijk moeten de reglementen opgevolgd worden, maar dan wel zoals ze in het reglement zijn beschreven, en niet met eigen inzichten ten nadele van een combinatie.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:01

jury schreef:
Als de ring niet helemaal gesloten is (of je hebt de opening bij A niet gesloten) en je dus niet bent gaan springen heb je geen verliespunt.

Ik kan hier toch echt niets anders van maken dan dat jij beweert dat je geen verliespunten hebt als je de ring bij A verlaat bij een gesloten ring en dat is dus niet zo.
Maar ik zal je wel verkeerd begrijpen Clown

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:36

Fitzroy schreef:
jury schreef:
Als de ring niet helemaal gesloten is (of je hebt de opening bij A niet gesloten) en je dus niet bent gaan springen heb je geen verliespunt.

Ik kan hier toch echt niets anders van maken dan dat jij beweert dat je geen verliespunten hebt als je de ring bij A verlaat bij een gesloten ring en dat is dus niet zo.
Maar ik zal je wel verkeerd begrijpen Clown

zo lees ik het ook...wat heeft het met springen te maken jury? als je in een dergelijke ring met een opening bij A eruit gaat, springend of in een rustig drafje dan blijft het uitsluiting.

2_Lundy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:52

Via mijn knhs op de site van de knhs kun jij je winstpunten bekijken wat je hebt behaald daar staan de verliespunten ook bij. Maar dit moet verwerkt worden.. Dus dat duurt wel enige tijd.

Royco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 10:40

ik denk bijna dat die dan voor 1 telt maar weet het niet zeker.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:51

kippekop_ schreef:
ik denk bijna dat die dan voor 1 telt maar weet het niet zeker.

Ring verlaten (buiten het einde van de proef om) is altijd 2 verliespunten. Mits je voortijdig hebt afgegroet, dan is er niets aan de hand.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 17:43

beetjegek schreef:
Uit het dressuurreglement:

Citaat:
13. Verlaten van de ring tijdens de proef
a. Indien een paard tijdens de proef tussen het moment van binnen rijden en verlaten
van de ring bij A, bij een gesloten ring, met alle vier de hoeven buiten de
ring terecht komt, zonder dat er sprake is van een val, volgt uitsluiting van de
betreffende combinatie, ook wanneer zich bij de letter A een vaste opening bevindt
of de deelnemer er voor gekozen had de ring niet door een helper te laten
sluiten en de ring derhalve niet geheel is afgesloten.
b. Indien een paard, na een proef die is geëindigd na het voor de tweede maal
groeten, tussen het moment van voorwaarts gaan na het groeten en het verlaten
van de ring bij A, bij een gesloten ring, met alle vier de voeten buiten de ring
terecht komt, wordt het aan de (voorzitter van de) jury over gelaten te beslissen
of de betreffende combinatie, gezien de omstandigheden, al dan niet wordt
uitgesloten.
c. Met inachtneming van de maximale tijd van onderbreking van de proef van
60 seconden, zal het verlaten van een niet in zijn geheel afgezette ring (bv.
het achter een bordje om rijden) worden bestraft als een vergissing in het programma.

Citaat:
3. Een combinatie die wegens uitsluiting de ring moet verlaten, krijgt 2 verliespunten,

In principe heb je dus 2 verliespunten. Tenzij duidelijk op de coupon erbij staat dat het vrijwillige verlating van de ring is.

Nee, volgens mij heb je geen 2 verliespunten, want de jury had toen het recht niet om je uit te sluiten,
aangezien het geen afgesloten ring was. Toch voor de zekerheid nog even contact opnemen met de KNHS
en de situatie uitleggen. Voordat je straks een niveau hoger gaat starten, terwijl blijkt dat je vanwege verliespunten
niet promotiewaardig was. of hoe je dat dan ook mooi mag zeggen..Clown

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:40

Of gewoon tot twaalf wp doorrijden, dat moet geen enkel probleem zijn als je over wilt. Knipoog

JouwManege

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 22:31

Inderdaad je kan ook nog 1 wedstrijd rijden voor de zekerheid. Anders krijg je een hoop gezeur met de KNHS. Je zou anders ook even op de KNHS site kunnen kijken hoe je standen ervoor staan(als die al geupdate zijn).

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 16:29

Ik jureerde pas ook een meisje in de B op een hele stoute pony en die vloog ook tot twee keer toe de ring uit naast de A (was een vaste opening), maar toen heb ik gewoon -2 en -4 gerekend. Vond het zo sneu voor dat kind.