is rijden met thermolaarzen prettig of onpretttig??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Re: is rijden met thermolaarzen prettig of onpretttig??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:21

de `ouderwetse`moonboot modellen
zijn in mijn ogen ronduit onveilig om mee te rijden
ivm blijven haken achter de beugels

de nieuwe moonboot modellen met veters
zijn veiliger op dat punt
maar door de ruw profiel
eigenlijk weer niet geschikt , al rijden er ook mensen met
leger kisten en deze hebben ook een ruw profiel

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:33

ik vind ze heerlijk zitten rond stal en zo maar rijden doe ik er niet of nauwelijks mee.
ik rij altijd met sporen en dan komt er een hobbel in te zitten en als je dan doorgleid met je voet bijf je haken en dat vind ik vervelend.
als ik zonder sporen buiten rijd dan heb ik ze wel aa dan zijn ze heerlijk warm.

misslauie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:53

ik heb ze ook en vond het echt een uitvinding! jij zo te lezen niet, je gaat ze terug brengen!
helaas maar dat is persoonlijk ik heb ze 2 jaar geleden voor 30 euro in de aanbieding gekocht. ik zweer er bij. het blijven hangen vind ik wel mee vallen, de wreef van die laars is ook hoog/breed, dus je zit alleen maar met de punt van de laars in je beugel. ik ben er tig keer afgevallen, maar nog nooit blijven hangen door die laarzen.
ik zweer er bij, vriendin van mij waar ik mee reed had altijd ZO'N ZERE VOETEN na het rijden, en ik had daar een stuk minder last van toen ik die thermoboots aangeschaft had! nu ik even minder rijd gebruik ik ze gewoon voor buiten, echt heerlijke zachte laarsjes, ze zijn alleen een beetje lomp, maar ach dat heb ik liever dan van die vriespootjes die niet warm te krijgen zijn

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:58

als je in normale laarzen zere voetjes krijgt heb je de verkeerde maat te pakken
dan heb je dus bredere voet een zogenaamde heren voet
neem dan ook heren laarzen en geen smalle tot chineze praktijken dwingende smalle dames modellen ..

misslauie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 21:19

haha nee haar laarzen pasten echt prima, het was meer van die zere voetjes omdat ze zo koud waren Knipoog had ik eerst ook met prima passende laarzen Knipoog wij reden wel zo goed als altijd buitenuit, dus dan is het ook echt koud met wat wind!

lienlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 21:22

ik vind ze heerlijk en ze zijn lekker warm. hoor ook vaak dat ze voor tijdens het rijden niet geschikt zijn, is volgens mij wel een beetje waar maar niet helemaal. hat kan gewoon goed.

jumpingxgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 22:10

Ik heb zelf nu ook thermolaarzen vind het prettig omdat ze lekker warm zijn en dus als ik van m'n paard land niet lijkt of mijn tenen breken Bloos
Soms zijn ze wel onhandig omdat ze een aardige brede laarzen zijn

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 22:14

Ik heb goedkope thermolaarzen van een bouwmarkt vandaag, dus niet eens 'paardenthermolaarzen'. Ik heb stad en land afgezocht, maar geen enkele zat lekker. Eurostar, harry horse...
Allemaal schuren bij m'n hak.
Maar deze zitten echt ideaal en mijn steunzolen passen erin! Haha!

ik rij er gewoon mee. Lachen Het voelt wat vreemd omdat je het gevoel hebt alsof je hulpen 'doffer' zijn, maar voor de rest; geweldig! Eindelijk warme voeten tijdens het rijden!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 23:13

Ik heb die dingen alweer 3 jaar. En zien er nog steeds uit als nieuw. Ik heb ze dan ook maar een paar x aangehad omdat ik ze echt niet lekker vind zitten. Ik vind het voetbed erg slecht en ze zijn veelste dik je hebt geen fijn contact met je paard. En de voet is veelste breed waardoor je in de beugel blijft hangen. Vind het dan ook echte ondingen.
Ik heb nu luxe van agradi besteld kijken of die beter bevallen.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:32

ik heb net bij ooteman een bestelling geplaats, vooral omdat ik net 3 uur met mn ariats door de sneeuw ben bezig geweest. die zijn van leer, gevolg: zeiknatte schoenen en koude voeten. dus ik heb ze besteld om op stal bezig te zijn. voor t rijden gebruik ik gewoon mn leren laarzen, daar heb ik nog nooit koude voeten in gehad.

iertje2valen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:16

Ze zijn lekker warm, maar zo lomp dat ik er niet lekker mee kan rijden. Ik rij daarom met schoenen en paardensokken.

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:18

Het verschilt nogal wat voor Thermolaarzen. De gene die jij waarschijnlijk hebt, vind ik niet fijn om mee te rijden. Ik heb namelijk maat 41 en heb ze oook nog eens te groot gekocht. Dus blijf ik in elk geval bij wat smallere beugels met mijn voet erin hangen.. Maar ik zou zeggen, probeer het uit, dan weet je vanzelf of het fijn rijdt Lachen

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:44

De goedkope laarzen van boerenbond of iets dergelijks vind ik een ramp om mee te rijden! Ik heb zelf een paar weken geleden leren thermolaarzen gekocht en vind ze zalig! zowel op stal als met rijden ze zijn super!

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:45

Onprettig; te lomp om mee te rijden. Is bovendien ook onveilig.

Toen ik nog een erg jonge pony reed schoot mijn thermoboot vast in de beugel. Gelukkig kon ik het nog oplossen maar dat kan erg gevaarlijk zijn.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 00:05

Met mijn westernzadel kan ik er prima mee rijden. Met mijn dressuurzadel is het een drama. Ik loop er nu op als ik mijn paard uit de wei haal en verzorg. Ze zijn wel lekker warm en ze lopen prima. Maar zodra ik ga rijden doe ik jophurs met chaps aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 00:20

ik rijd er wel mee, maar rijd nu wel met een boomloos zadel en fenders, maar ook met mijn engelse beugels reed ik ermee, heb er geen problemen mee Lachen
Heerlijke warme voetjes

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 00:29

iemand ervaring ermee op de grond?
dus niet met rijden, maar inde wei?
en dan vooral: in de blubber?
of lekken ze dan door. ik zit hier ook mee te lezen omdat ik deze laarzen graag wil.

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 00:31

Toevallig heb ik er vanmiddag nog mee gereden.
Ik vind ze heerlijk rijden, nadeel is alleen dat ze bij mij tijdens het rijden afzakken.
Maar nu heb ik ook erg smalle benen, dus met iets dikker benen (of kuiten) zullen ze vast goed blijven zitten Ja

Je kan er gewoon lekker mee door de blub baggeren Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 00:33

Valentijn schreef:
Toevallig heb ik er vanmiddag nog mee gereden.
Ik vind ze heerlijk rijden, nadeel is alleen dat ze bij mij tijdens het rijden afzakken.
Maar nu heb ik ook erg smalle benen, dus met iets dikker benen (of kuiten) zullen ze vast goed blijven zitten Ja

Je kan er gewoon lekker mee door de blub baggeren Haha!

klopt, ik heb ook vrij smalle benen maar das veel erger geweest, toen zakte ze bij mij ook af, nu dat mn benen iets dikker zijn heb ik er idd ook geen last meer van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 00:35

FahyaFemke schreef:
iemand ervaring ermee op de grond?
dus niet met rijden, maar inde wei?
en dan vooral: in de blubber?
of lekken ze dan door. ik zit hier ook mee te lezen omdat ik deze laarzen graag wil.

die van mij lekken niet door. Maar ze zijn ook nieuw. Mijn oudere waren een aantal jaartjes oud en die had toch flinke slijtage ( al voor de hond ze kapot vrat Tong uitsteken ) en die waren dus nie meer waterdicht

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 00:35

ik heb de meest goedkope dinge die je kunt hebben en ik rijd liever met gewone joppers en chaps maar als 't zo koud is vind ik die thermoboots wel fijn hoor! goh ik had ze vandaag niet gepakt (stom stom stom!) en m'n tenen vroren er bijna af! tjonge wat was dát koud en wat deden m'n tenen pijn zo koud!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 00:37

Ik rij er ook mee, wat prima gaat (lekkere warme voetjes Knipoog ). Nou rij ik al tijden op een bareback pad, omdat ik zit te wachten op mijn nieuwe zadel (wat hopelijk volgende maand komt!!!). Want met beugels vind ik ze iets minder geslaagd (je blijft wel eens hangen in je beugel en dat moet je niet hebben als je van je paard valt Sigaar ).

Maar vind ze sowieso heerlijk om in rond te banjeren in en om het land (ze zijn aardig waterdicht) en bij het grondwerken.
Soms zakken ze inderdaad wel een beetje af, daarom doe ik er ook nog eens hele dikke sokken in. Lachen

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:40

Ik vind ze heerlijk rijden en lopen! Zelfs met 15 graden heb ik ze nog aan Tong uitsteken

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:43

na die kou van vandaag denk ik er over om een paar te kopen
had ijsvoetsjes heb gevoerde rubberen laarzen en had nog 2 paar sokken aan

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:45

Ik rijd er ook gewoon mee Ja
Heb er vorig jaar ook de hele winter mee
gereden en mee gelopen. Super!!
Maar omdat ik ze zoveel gedragen heb,
word het wel een keer tijd voor nieuwen..
Maar met rijen no problemo hoor Haha!