Bij B wordt een goede aanleuning gevraagd. Ik zie dan dus liever een paard/pony met een constante aanleuning dan een die onrustig aan de teugel loopt. In de hogere klasses moet ie met een goede aanleuning aan de teugel lopen.
Stelling vind ik vanaf de B al belangrijk omdat het een belangrijk onderdeel van je basis training is. Als het een keertje niet lukt wordt het in de lagere klassen minder "afgestraft" dan in de hogere natuurlijk.
Als ik een B-combinatie in de ring krijgt die haar paard niet aan de teugel heeft, neem ik dit absoluut mee in de punten. Maar ligt natuurlijk wel aan de manier waarop. Liever een ontspannen paard, dat nog niet helemaal constant is in de aanleuning maar al wel enigszins stelling en buiging heeft, dan een paard wat koste wat kost in de krul wordt getrokken en daardoor niet meer kan lopen.
Bij paarden wordt er in de B volgens mij wel gekeken naar nageeflijkheid en stelling, bij de pony's vooral naar de ontspanning en het plezier dat het ruitertje heeft. Natuurlijk verschilt dit per jury.