Mentale geschiktheid juryleden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CharleyT

Re: Mentale geschiktheid juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:37

Suzanne F. schreef:
superwoman schreef:
eigenlijk vind ik het een beetje onzin om min punten uit te delen als er verder geen grof gewelden verzet wordt gebruikt.
Slecht rijden = lage punten. Zelf weten ze ook wel dat het beter moet.
Ze zijn in de klasse gekomen, dus sommige jury-leden zagen blijkbaar wel M2 waardige proeven.
Zelf zou ik zeker niet gaan lopen zeiken, maar vind het onzin om iemand zo zwaar te straffen.

Combinatie hoorde in mijn ogen totaal niet in de Z1 thuis. Er werd niet voldaan aan het gevraagde van de Z klasse. Waarom is dat dan onzin?? Zo is het spel en zo zijn de regels. Goed rijden is winst, slecht rijden verlies.

Helemaal Mee Eens. Helder en duidelijk, zo zouden ze allemaal moeten jureren!! GO GIRL!!

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:55

CharleyT schreef:
Waarom krijgen veel mensen uitslag en hysterische trekjes als het over verliespunten gaat. Altijd weer dat zielige, weeige, slappe gedoe over motivere, stimuleren, denk aan de tere zieltjes van de ruiters enz enz.
Hou er toch eens mee op. Rij je proef, accepteer je punten en de uitslag en ga verder met leven. Ik word er zooo moe van, al dat getut.
Is dat nu alleen in de dressuursport zo?
Winst mag wel(maar gedoseerd, anders ben je Sinterklaas), maar verlies geven, Oh Oh Oh, de wereld vergaat zowat.
Misschien eens andere sporten gaan bekijken/beoefenen, dat verruimt je horizon.

Hulde CharlyT! Ik had het zelf niet beter kunnen omschrijven.
Alleen nog een toevoeging, je punt wat je ziet,dus elk onderdeel krijgt op dat moment een cijfer. Tja, en dan kom je onderin in de minpunten. Het zou een zeer slechte zaak zijn als je dan ineens maar even punten gaat veranderen omdat de combinatie anders verlies zou hebben. Iedereen heeft tegenwoordig de gelegenheid om voortijdig af te groeten, dus maak daar dan ook gebruik van. Doe je dat niet, en heb je toch verlies heb je toch heel weinig inzicht in je eigen kunnen. Daarbij word ik persoonlijk heel erg moe van collega`s die omwille van de lieve vrede een combinatie maar uit het verlies wil houden, de week erop komt er een jury die wél gaat punten zoals het hoort en dan zijn wij de strenge en onrechtvaardige jury`s. Jury worden doe je niet om maar aardig gevonden te worden maar uit liefde voor de paarden/sport, goed is goed, fout is fout. Punt.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:10

femiaans schreef:
Hulde CharlyT! Ik had het zelf niet beter kunnen omschrijven.
Alleen nog een toevoeging, je punt wat je ziet,dus elk onderdeel krijgt op dat moment een cijfer. Tja, en dan kom je onderin in de minpunten. Het zou een zeer slechte zaak zijn als je dan ineens maar even punten gaat veranderen omdat de combinatie anders verlies zou hebben. Iedereen heeft tegenwoordig de gelegenheid om voortijdig af te groeten, dus maak daar dan ook gebruik van. Doe je dat niet, en heb je toch verlies heb je toch heel weinig inzicht in je eigen kunnen.Daarbij word ik persoonlijk heel erg moe van collega`s die omwille van de lieve vrede een combinatie maar uit het verlies wil houden, de week erop komt er een jury die wél gaat punten zoals het hoort en dan zijn wij de strenge en onrechtvaardige jury`s. Jury worden doe je niet om maar aardig gevonden te worden maar uit liefde voor de paarden/sport, goed is goed, fout is fout. Punt.

hmm, zijn die er dan zo veel?
Goed = goed en fout is fout, maar helaas is het en jury-sport en zijn er verschillende meningen over goed en over fout. Zefs op top niveau zijn de jury's het niet altijd met elkaar eens. Was het maar zo simpel als springen, wat duidelijk is wie de minste balken eraf heeft gegooid in de snelste tijd.
En nee, sinterklaaspunten ben ik ook zéér op tegen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:31

Wordt er tijdens de cursus eigenlijk aandacht besteed aan hoe om te gaan met daadwerkelijke agressie?

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:39

Afgelopen jaar niet!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 10:03

Lia_ schreef:
Wordt er tijdens de cursus eigenlijk aandacht besteed aan hoe om te gaan met daadwerkelijke agressie?

Nee alleen dat je een klacht kan indienen bij de KNHS ofzo.

Als je wedstrijden gaat rijden weet je gewoon waar je aan begint, als je daar niet tegen kunt moet je lekker thuis blijven rondrijden voor de lol.

En ik praat hier niet over B en L want dan ben ik heus wel milder hoor. Zeker bij ponyruiters.
Ik praat hier over de Z dressuur!!! Waar gewoon aan bepaalde basiscriteria voldaan moet worden volgens het scala van de africhting. Ik heb bijna niks hier van teruggezien en het was in mijn ogen echt heel rampzalig. Ik zat die keer op de jurystoel en dat was mijn mening. Dat moet je accepteren als je wedstrijdruiter bent en zeker in die klasse.
Ze kan doen met deze info wat ze zelf wilt. Ze kan de coupons verscheuren en oogkleppen opdoen, ze kan ook misschien eens eerlijk naar zichzelf en het nivo kijken (zelfreflectie) en eraan gaan werken. Probleem is vaak dat de instructeur het ook niet met de jury eens is (natuurlijk) en dus wordt er met zulke coupons niks gedaan.
Dat is niet mijn zorg hoor, ik zit daar heus niet om mensen af te zeiken omdat ik gefrustreerd ben. (was eens een opmerking?) Ik wil gewoon genieten van de sport omdat ik het leuk vind, ik zie graag een goed gereden paard en een mooie fijne combinatie. Ik heb zelf ook een hekel aan lage punten geven maar dat snappen heel veel ruiters niet. Ik ben een keer zo blij teruggekomen van wedstrijd, ik had een paar echt top Z2 combi's gehad, heb 8-en en 9-ens uit kunnen delen en ik wist echt waarom ik jureerde.

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 10:15

Ik zal wel blonT zijn, maar de coupons die naar de KNHS gestuurd worden worden toch altijd gecheckt door een jurylid? Dan zou het toch niet mogelijk moeten zijn die achter te houden als secretariaat zijnde?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 10:20

J0sef1entje schreef:
Ik zal wel blonT zijn, maar de coupons die naar de KNHS gestuurd worden worden toch altijd gecheckt door een jurylid? Dan zou het toch niet mogelijk moeten zijn die achter te houden als secretariaat zijnde?

Jahoor die houden ze er gewoon uit....

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 10:34

superwoman schreef:
hmm, zijn die er dan zo veel?
Goed = goed en fout is fout, maar helaas is het en jury-sport en zijn er verschillende meningen over goed en over fout. Zefs op top niveau zijn de jury's het niet altijd met elkaar eens. Was het maar zo simpel als springen, wat duidelijk is wie de minste balken eraf heeft gegooid in de snelste tijd.
En nee, sinterklaaspunten ben ik ook zéér op tegen!

Ik zeg niet dat het er veel zijn,(Mmm, worden er woorden in mijn mond gelegd?) en het is verder ook geen discussie of er meningsverschillen zijn over goed of fout kijkende juryleden. Gelukkig is het grootste gedeelte van de juryleden wél op 1 lijn, kom je toevallig bij een Sinterklaas is het mooi meegenomen dat je wel een puntje rijdt. Jammer genoeg sprokkelen ze zo wel hun punten bij elkaar om hoger te komen waar bv Suzanne, CharlyT,ik en héél véél andere juryleden met een denkrimpel zitten hoe de desbetreffende deelnemer(ster) in die klasse terecht is gekomen.

Btw, Suzanne, om uit te sluiten dat de coupons eruit gehaald worden schrijf je gewoon even op het juryrapport dat die en die combinatie verlies heeft gereden. Het secretariaat kan dan wel de coupon eruit halen, maar het is dan wel bij de KNHS bekend.

Ik krijg trouwens steeds meer het gevoel dat mensen maar gaan springen omdat ze niet tegen hun verlies kunnen in de dressuur .. Knipoog

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 10:39

Suzanne F. schreef:
J0sef1entje schreef:

nou dat vind ik ook niet kunnen
die coupons horen gewoon opgestuurd te worden ik vind best dat daar meer zicht op mag komen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 10:43

femiaans schreef:
Btw, Suzanne, om uit te sluiten dat de coupons eruit gehaald worden schrijf je gewoon even op het juryrapport dat die en die combinatie verlies heeft gereden. Het secretariaat kan dan wel de coupon eruit halen, maar het is dan wel bij de KNHS bekend.

Ach ja maar dan lijk je ook zo'n hatelijke haai... Haha!
Ik geef die punten niet om iemand gruwelijk te naaien ofzo. Gewoon om ze duidelijk te maken dat het heel slecht is.
Dan halen ze die coupons er maar uit hoor, prima. Ik slaap er niet minder om.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 10:48

Ik rijd zelf geen wedstrijden maar heb hte wel gedaan. Veel ruiters zijn tegen de 5 en 6cultuur die veel juryleden hebben. nu is er een die wel eerlijk de lage en ws ook hoge punten geeft is het ook niet goed.

Sommige juryleden zijn zo snel weg na de wedstrijd dan kun je niet eens meer vragen wat er fout is gegeaan en dat vind ik ook niet goed. Er moet wel gelegenheid zijn om vragen te stellen.
Jury zijn of afhankelijk zijn van juryleden blijft altijd moeilijk

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:06

Suzanne F. schreef:
Ach ja maar dan lijk je ook zo'n hatelijke haai... Haha!
Ik geef die punten niet om iemand gruwelijk te naaien ofzo. Gewoon om ze duidelijk te maken dat het heel slecht is.
Dan halen ze die coupons er maar uit hoor, prima. Ik slaap er niet minder om.

Dan maar een hatelijke haai, maar als ik bij een vreemde vereniging kom waarvan ik niet zeker weet of ze wel of niet de coupons eruit kunnen halen doe ik het dus wel. Het is namelijk mijn beslissing om verlies te geven, en het is niet aan een secretariaat om die beslissing terug te draaien. Maar ik snap je standpunt wel hoor, en ik kan er alleen respect voor hebben!
Het jammere is dat mensen die verlies rijden er weinig begrip voor hebben, onze boodschap komt ( meestal) toch niet over.

SopjevanSab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:20

Suzanne F. schreef:
Lia_ schreef:

Nee alleen dat je een klacht kan indienen bij de KNHS ofzo.

Als je wedstrijden gaat rijden weet je gewoon waar je aan begint, als je daar niet tegen kunt moet je lekker thuis blijven rondrijden voor de lol.

En ik praat hier niet over B en L want dan ben ik heus wel milder hoor. Zeker bij ponyruiters.
Ik praat hier over de Z dressuur!!! Waar gewoon aan bepaalde basiscriteria voldaan moet worden volgens het scala van de africhting. Ik heb bijna niks hier van teruggezien en het was in mijn ogen echt heel rampzalig. Ik zat die keer op de jurystoel en dat was mijn mening. Dat moet je accepteren als je wedstrijdruiter bent en zeker in die klasse.
Ze kan doen met deze info wat ze zelf wilt. Ze kan de coupons verscheuren en oogkleppen opdoen, ze kan ook misschien eens eerlijk naar zichzelf en het nivo kijken (zelfreflectie) en eraan gaan werken. Probleem is vaak dat de instructeur het ook niet met de jury eens is (natuurlijk) en dus wordt er met zulke coupons niks gedaan.
Dat is niet mijn zorg hoor, ik zit daar heus niet om mensen af te zeiken omdat ik gefrustreerd ben. (was eens een opmerking?) Ik wil gewoon genieten van de sport omdat ik het leuk vind, ik zie graag een goed gereden paard en een mooie fijne combinatie. Ik heb zelf ook een hekel aan lage punten geven maar dat snappen heel veel ruiters niet. Ik ben een keer zo blij teruggekomen van wedstrijd, ik had een paar echt top Z2 combi's gehad, heb 8-en en 9-ens uit kunnen delen en ik wist echt waarom ik jureerde.

Ben een moeder van een dochter die ook dressuurt ben het met jullie eens, mits de onderbouwing op de protocolle maar duidelijk is zodat er wat mee gedaan kan worden.
Heb zelf een keer meegemaakt in het m2 dat ze tweede werd en een keer verlies, ook naar het jurylid van het verliespunt gegaan om te te vragen hoe en wat want er stond weinig of niets op het protocol, jury antwoorde paard staat me niet aan, en als je er zoveel ziet als ik. Jury had ook met zijn hoofd op tafel arm onder zijn hoofd gejuryeerd (zijn getuigen van). Heb gevraagd wat een 17 jarige met dit soort kritiek kan doen, antwoord ander paard kopen dan vraag ik je. Klopt ook niet toch.

Verder ben ik wel eens met goed is goed slecht is slecht persoonlijk vindt ik wel als een paard door omstandigheden schrikt of zo en de ruiter of amezone het netjes en correct oplost zij hier geen verlies door mag krijgen. Maar ja wij zijn nog niet zolang paardenmensjes en steeds nog lerende.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 12:32

sab1959 schreef:
Ben een moeder van een dochter die ook dressuurt ben het met jullie eens, mits de onderbouwing op de protocolle maar duidelijk is zodat er wat mee gedaan kan worden.
Heb zelf een keer meegemaakt in het m2 dat ze tweede werd en een keer verlies, ook naar het jurylid van het verliespunt gegaan om te te vragen hoe en wat want er stond weinig of niets op het protocol, jury antwoorde paard staat me niet aan, en als je er zoveel ziet als ik. Jury had ook met zijn hoofd op tafel arm onder zijn hoofd gejuryeerd (zijn getuigen van). Heb gevraagd wat een 17 jarige met dit soort kritiek kan doen, antwoord ander paard kopen dan vraag ik je. Klopt ook niet toch.

Verder ben ik wel eens met goed is goed slecht is slecht persoonlijk vindt ik wel als een paard door omstandigheden schrikt of zo en de ruiter of amezone het netjes en correct oplost zij hier geen verlies door mag krijgen. Maar ja wij zijn nog niet zolang paardenmensjes en steeds nog lerende.

Kan ook absoluut niet, ik geef altijd commentaar bij elke onvoldoende en een algemeen verhaal onderaan.

Bij dat schrikkerige bestaat altijd de mogelijkheid tot zelf afgroeten he? Altijd doen als je ziet dat het behoorlijk mis gaat.
Je kan dan altijd nog volgende keer hors concours starten?

lisette_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:39

Nee wat ik van het weekend had dat slaat pas alles. Ik ben er heilig van overtuigd dat een jurylid dit niet eens mag doen maar goed!!

Voordat ik moest rijden ben ik eerst nog even met de eigenaar van mijn paard naar de kantine gegaan om wat te drinken. Hoor ik tot mijn verbazing de mensen die de wedstrijd organiseerden tegen de jury zeggen dat ze wel eerst naar het gemiddelde van de vooraf gereden proeven moest kijken voordat ze punten gaf want jaah dat snapte ze wel!! Het ging om een wedstrijd waar je 2 proeven van gereden moest hebben en daar zou dan een finale uitkomen..

Gelukkig was ik in de ochtend al gewaarschuwd door een jurylid uit de omgeving dat ik toch niet genoeg punten zou rijden voor de finale, omdat ik bij de verkeerde vereniging zat.

Okeej mijn proef ging niet geweldig goed, maar er zaten totaal geen grove fouten in.. maar mijn gemiddelde van mijn eerder gereden proeven was hoog genoeg om aan de finale deel te nemen en nu in een keer niet meer... Beetje vaag allemaal..

Het gaat mij er niet zo zeer om dat ik lage punten had, want ik heb mijn punten al ruimschoots binnen en het maakt me ook niet uit dat ik de finale niet mocht rijden, want dat gun ik een ander ook van harte, maar ik zou het toch wel leuk vinden als dit soort dingen niet meer zouden kunnen !!!
En nog gekker is dat de gereden punten van iedereen nu nergens te vinden zijn..

Wat kan ik hiermee? Als jurylid zijnde een idee?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 12:46

Dat kan idd niet Lisette. Ik zou ook nooit ingaan op het verzoek te kijken naar de gemiddelde punten van de vorige proef ofzo??? Ik punt naar wat ik zie, meer niet.

Als het een officiele wedstrijd was moeten de punten altijd ergens bekend zijn natuurlijk.

lisette_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:48

Dat klopt maar ik kan ze dus nergens vinden, er staat een link op de site maar die doet het wonderbaarlijk genoeg niet..

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:50

Nouja wat je tegenwoordig ook weleens hoort, is dat het jurylid bij een proef die zeker verlies wordt de combinatie bij zich roept en zegt misschien kun je beter afgroeten, want dit wordt verlies. Is de boodschap ook duidelijk, en is het net iets minder zuur voor de ruiter. Zeker als er twee proeven bij dezelfde jury worden gereden had ik dat nu tussen de proeven in wel redelijk gevonden. Want ik heb de proef natuurlijk niet gezien, maar als ik het zo hoor zal deze ruiter bij niet veel jury's echt verlies rijden, wel bijna, maar zolang er geen hele gekke dingen gebeuren heb je in de regel bij de meeste jury's geen verlies. Of dat goed is, laat ik even in het midden. En ik snap ook wel vanuit de ruiter dat als jouw paard braaf was, en een ander liep te staken en verzet toonde (wat toch ook wel echt ernstige fouten zijn en wat absoluut geen happy athlete is) geen verlies heeft, behoorlijk frustrerend kan zijn. Neemt niet weg dat het nooit goed is woedend op een jury af te stappen, en dat een jury dan inderdaad stevig in zijn schoenen moet staan. En dat het zeker knap is van Suzanne dat ze duidelijk uitlegd waarom ze die punten heeft gegeven en wat er anders zou moeten, denk dat haar er dat niet veel na zullen doen.
Getut en gemuts in de dressuursport? Ik heb genoeg andere sporten gedaan, die waren allemaal goedkoper, hoefde ik minder hard voor te trainen, en als ik dan een wedstrijd verloor kreeg ik 0 punten, en als ik won of het gelijkspel was kreeg ik wel punten. Ik denk dat maar weinig sporten zo'n onduidelijke richtlijnen hebben over wat wel en niet goed is, en 'scheidsrechters' hebben die met elkaar van mening verschillen. En die blijkbaar elkaar volgens de juryetiquette elkaar ook niet mogen afvallen (dus je mag blijkbaar wel heel erg of juist helemaal niet kritisch zijn op de combinaties in de ring, maar niet op elkaar). Ik vind het juist goed als juryleden kritisch zijn op elkaar en elkaar een beetje scherp houden.
Ik heb er zelf voor gekozen om een jurysport te gaan doen, en het oordeel van de jury accepteer ik ook, of ik het er nou mee eens ben of niet. Maar er moet niet net gedaan worden of het in andere sporten zoveel slechter is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 12:55

Fleurtje100 schreef:
Nouja wat je tegenwoordig ook weleens hoort, is dat het jurylid bij een proef die zeker verlies wordt de combinatie bij zich roept en zegt misschien kun je beter afgroeten, want dit wordt verlies. Is de boodschap ook duidelijk, en is het net iets minder zuur voor de ruiter. Zeker als er twee proeven bij dezelfde jury worden gereden had ik dat nu tussen de proeven in wel redelijk gevonden.

Ja ik vind dat als iemand zo blind is voor zn eigen kunnen/nivo dat je dat dan maar beter even goed duidelijk kan maken. Als ik zo'n eerste proef had neergezet dan had ik de tweede niet eens DURVEN rijden. Maar ze reed weer vrolijk binnen, ik was echt verbaasd. Maar ik dacht tja, laat maar zien dat je deze beter kan rijden dan.... Helaas was dat niet zo. Maar ik blijf erbij: Zo is het spel en zo zijn de regels. Niet tussendoor waarschuwen voor nog een verliespunt, dat hoort bij het spel dat zoiets kan gebeuren.

En dat paard wat verzet toonde had tussendoor wel wat voldoendes. Kwam net boven verlies uit door die paar voldoendes en een paar 7-tjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 13:07

Suzanne F. schreef:
J0sef1entje schreef:

Kun je niet zelf over een paar weken eens de KNHS opbellen of die coupons zijn opgestuurd, omdat je vermoedt dat het secretariaat ze heeft achtergehouden? Haha!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 13:12

Nouks schreef:
Kun je niet zelf over een paar weken eens de KNHS opbellen of die coupons zijn opgestuurd, omdat je vermoedt dat het secretariaat ze heeft achtergehouden? Haha!

Wat ben jij een haai zeg! Haha!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 13:16

Kijk, als je zo rijdt als Suzanne beschrijft dan had de amazone in kwestie nou ook niet bepaald "haar dag niet" ofzo, maar rijdt ze structureel gewoon niet op Z-waardig niveau. Ik vind het dan niet Suzanne's taak om als maatschappelijk werker op te treden hoor, ze wordt gevraagd om op wedstrijd te komen jureren wat ze ziet, nou als dat datgene is wat ze ziet dan is het toch gewoon klaar? Die mevrouw heeft waarschijnlijk een heel ander beeld van haar rijden dan dat ze laat zien door al die andere jury's die denken "ach nou ja, anders wordt het verlies en hij is toch braaf" en steeds alsnog in de 180 terechtkomt.

Petje af voor een jury die zonder allerlei bijbedenksels (wat als dan...) gewoon punten geeft hoor! En daarbij, je kunt in zo'n geval twee dingen denken:

"Oeh, ik heb mijn paard blijkbaar niet voor elkaar, gauw naar huis, oefenen!"

of:

"Pfff, wat een onkundige jury!"

Dat kán natuurlijk he, dat de jury gewoon een enorme uitglijer heeft gemaakt, maar dat idee heb ik hier gewoon niet!

Maf dat al die mensen meteen naar een ander wijzen als het tegenvalt in plaats van eens kritisch naar zichzelf te kijken, en dat zo'n secretariaat er aan meedoet vind ik helemaal van de zotte!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 13:45

femiaans schreef:
Ik zeg niet dat het er veel zijn,(Mmm, worden er woorden in mijn mond gelegd?) en het is verder ook geen discussie of er meningsverschillen zijn over goed of fout kijkende juryleden. Gelukkig is het grootste gedeelte van de juryleden wél op 1 lijn, kom je toevallig bij een Sinterklaas is het mooi meegenomen dat je wel een puntje rijdt. Jammer genoeg sprokkelen ze zo wel hun punten bij elkaar om hoger te komen waar bv Suzanne, CharlyT,ik en héél véél andere juryleden met een denkrimpel zitten hoe de desbetreffende deelnemer(ster) in die klasse terecht is gekomen.

Ik krijg trouwens steeds meer het gevoel dat mensen maar gaan springen omdat ze niet tegen hun verlies kunnen in de dressuur .. Knipoog

Aangezien je het aan haalde,vroeg ik mij dat dus af en stelde ik een vraag...niks in je mond gelegd dus Knipoog
Ik heb er zelf ook genoeg gezien die niet in de klasse behoorde waarin ze reden...
Gister nog kwam ik iemand tegen die veel wedstrijden rijdt en der punten zo bij elkaar sprokkelt, want in de meeste gevallen heeft ze geen winst en dat was in de klasse ervoor hetzelfde.
Toch vind ik dat knap, om x op x op wedstrijd te gaan met zo weinig kans op goeie punten. Maar ja, dat ik het niet zo zou willen halen,........ tja
Als jury hoef je niet de "fouten" (als je dat zo ziet) van andere jury-leden te corrigeren, omdat jij er anders over denkt. Gewoon die ruiter op weg helpen met goed commentaar is denk het beste.
Nu heb ik het niet over de combinatie van de ts, omdat ik die niet heb gezien en daar niet over mee kan praten, maar over het negatieve gevoel wat ik hier in het topic proef...
Het "typische dressuurruiters onder elkaar" waar zo veel over gesproken wordt.
Ik denk eerder dat men die over gaan naar springen dáár over vallen. Als ze niet goed kunnen springen, zullen ze daar ook verliezen namelijk Knipoog

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 15:20

Suzanne F. schreef:
Nouks schreef:

Wat ben jij een haai zeg! Haha!

Toch zou ik dit doen, want een wedstrijdsecretariaat dat in staat is tot een dergelijke fraude mag van mij ook wel een "duwtje" krijgen!