Trailer met of zonder paniekhaken????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Trailer met of zonder paniekhaken????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:17

panniek haken ! mijn paard heet al vaak genoeg vast gezeten aan de de paal bij het opzadelen ! en dat hoef ik niet in de trailer tegen te komen dus ik wil de mijne hel liefst aan panniek haken hebben !

xMaud

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:41

Je moet met paniekhaken dat is verplicht Haha!
Wij hebben daar een boete voor gekregen

(uit eige ervaring)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 00:17

daar heb ik echt nog nooit van gehoord?

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 00:24

misschien domme vraag, maar wat zijn karabijnhaken?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 00:38

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 00:45

Ik heb zelf paniekhaken overal in gebruik, heb ze in 20 jaar nog nooit zien losschieten als dat niet moet. Verder breekt (wat ik meegemaakt heb) zowel een paniekhaak als een karabijnhaak als een musketon als het echt blinde paniek is (dus heel veel kracht op komt te staan). Ik heb wel gehoord dat belangrijk is om GEEN KETTING te gebruiken in de trailer, omdat je die niet los kunt snijden.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 00:46

Vappie_melo schreef:
Je moet met paniekhaken dat is verplicht Haha!
Wij hebben daar een boete voor gekregen

(uit eige ervaring)

Wat had jij dan voor haken, dat je een boete kreeg?

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 01:12

Vappie_melo dat lijkt me heel erg sterk dat dat verplicht is

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 01:19

Hm, dubbel. Natuurlijk zijn ze leuk en veilig, maar ik heb standaart een scherp mes bij me. Ik heb toevallig net nog gehad dat ik een pony aan het laden was die een paniekhaak aan het halstertouw had zitten. Pony stormde met een noodvaart achteruit en de paniekhaak schoot los. In de trailer zelf is het natuurlijk een minder groot probleem, maar ik heb ze sowieso liever aan een touwtje met musketonhaak staan met een veiligheidsknoop (als ze los moeten heb je gelijk een touw, en hoef je die niet nog eens te zoeken/los te maken)

Die stand die van buitenaf los te maken is klinkt wel goed! Hoe heet zo'n systeem?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 01:33

Utixo schreef:
Hm, dubbel. Natuurlijk zijn ze leuk en veilig, maar ik heb standaart een scherp mes bij me. Ik heb toevallig net nog gehad dat ik een pony aan het laden was die een paniekhaak aan het halstertouw had zitten. Pony stormde met een noodvaart achteruit en de paniekhaak schoot los. In de trailer zelf is het natuurlijk een minder groot probleem, maar ik heb ze sowieso liever aan een touwtje met musketonhaak staan met een veiligheidsknoop (als ze los moeten heb je gelijk een touw, en hoef je die niet nog eens te zoeken/los te maken)

Die stand die van buitenaf los te maken is klinkt wel goed! Hoe heet zo'n systeem?

Als je niet zo'n systeem hebt kan je ook overwegen om de stang ondersteboven erin te hangen. Dan hoef je in geval van nood allen de pennetjes er maar uit te trekken/draaien.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 11:35

Ik ga vanavond eens even de trailer inspecteren, wat je nou precies bedoelt. Ga in jan/feb naar een eigen trailer zoeken, tot die tijd leen ik de trailer van de staleigenaar. Daar kan ik dus niet teveel aan klussen.