Wat is beter rubber of leer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Re: Wat is beter rubber of leer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:05

IK heb 6 jaar geleden mijn petries gekocht voor 200 euro. Ik heb ze nu nog steeds en zien er nog steeds perfect uit. Alleen het laatste jaar draag ik ze bijna nooit meer. Vind laarzen met een rits net wat makkelijker.
Als je leren laarzen te duur vind. Van HKM hebben ze hele mooie look a likes zijn rond de 70 euro met rits en veters. VInd ik zelf een hele mooie laars.

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 00:01

Leer gaat sneller kapot en moet je verzorgen , rubber ook wel maarja ...

Leer is gewoo veel duurder :S

jolijnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 10:37

ik zoek ook niewe leren rijlaarzen andere zijn beetje verslete weet iemand een goeie winkel om er te kope vorige waren uit de hypo rond 500 euro dacht ik maar nu wil ik er goedkopere dus weet iemand een winkel ??? Haha!

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 20:14

sowieso leer, echt tien keer fijner!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 20:16

Wat denk je zelf?

Leer, is denk ik wel logisch .
Leer ademt ten eerste veel beter, in de zomer is het dus véél fijner om mee te rijden omdat je er niet zo in gaat zweten .

Ten tweede gaat het zich inderdaad naar je been vormen dus je kan je hak veel makkelijker uitdrukken omdat het vrijer wordt .

Verder kan ik het niet echt uitleggen, het loopt gewoon lekkerder Bloos

Liezzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 20:18

Ik vind rubber.

Kan je teminste door de modder heen baggeren. Vork

Maritime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:29

Ik zweer echt bij leren laarzen en dan het liefst nog de kalfslederen. Zij zijn veel soepeler. Ik heb vroeger rubberen laarzen gehad tot mijn 10 jaar. Ik had toen niet echt een stevige beenligging. Op mijn 10de kreeg ik van mijn ouders lederen laarzen en mijn beenligging was ineens opmerkelijk kalmer en ontspannender.

Rooompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:36

Leeer! Ik vind de petri laarzen super.

TheLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:44

leer is wel fijner, blijf je ook wat steviger zitten met je benen, maar rubber is wel weer handig als je een vieze modderwei hebt Tong uitsteken

xxdaphneexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:47

zeker leer
maar er hangt ook wel een prijs kaartje aan

Tuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:23

- leer staat veel mooier
- het is even wennen met rijden, maar ze zitten wel veel lekkerder
- ze gaan idd helemaal naar je voeten staan
- kijk alleen wel even goed waar en wanneer je ze op laat meten enzo..
ik heb laarzen en die heb ik met dikke kuiten en voeten gepast en ze gelijk besteld.
nu ben ik daarna nog andere sokken gaan kopen waardoor ik nu met een te brede schacht zit..

maar kortom, het is dus even sparen maar wel een goede investering:)

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:55

Ik heb op het moment zelf rubberen jodhpurs. Ik kan me voorstellen dat leer wel veel soepeler en fijner zit. Rubberen laarzen had ik vroeger altijd toen ik nog in de groei was, en ik heb dit keer buwust niet voor (rubberen) laarzen gekozen omdat ik jodhpurs en chaps een stuk soepeler vond zitten.
Rubber is wel eenvoudig schoon te houden en het is natuurlijk een goedkoper alternatief. Hele dure leren laarzen zou ik niet vies durven maken of ik zou bang zijn om ze te beschadigen. Nu rij ik zelf geen wedstrijden, maar voor mensen die dit wel doen zijn leren laarzen natuurlijk wel een hele goede investering.

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:22

Ik heb leren jodhpurs , zijn niet zo heel duur Haha!
Maar jodhpurs rijden idd een stoek soepeler maar kvind leren laarzen wel veeeeeel mooier Haha!

Soofjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 17:17

Als je leren laarzen hebt op een leer zadel dan gaat dat wel piepen als je drijft of draaft etc. (niet altijd denk ik) en met leren moet je eigenlijk niet door modder en ze zijn niet waterdicht en je moet ze onderhouden. haha. Maar ik rijd er zelf niet mee dus ik weet het niet..

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 17:31

ayo schreef:
Het hangt ook van je gebruik af, als je één keer per week op een manege rijdt kun je net zo goed rubberen laarzen kopen. Ook als je voeten nog een stuk gaan groeien is het zonde om dure leren laarzen te kopen.
En met leren laarzen kun je (beter) alleen gaan rijden. Uitmesten of meters door een blubberig weiland lopen, daar zijn ze niet geschikt voor.

Kijk dus goed waar je ze voor nodig hebt en hoevaak je ze zult gebruiken.

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Als je maar één keer in de week op een manege rijdt kan je evengoed leren laarzen kopen, de voordelen blijven toch dezelfde? Tuurlijk, ze zijn duur in aankoop, maar als je ze maar één keer in de week draagt zullen ze ook véél langer meegaan.

Ook met het feit dat je er beter alleen mee rijdt, vind ik niet helemaal waar. Als ik voor of na het rijden mijn stal mest, dan heb ik ook altijd mijn leren laarzen aan. Ik bagger ook in de winter elke week wel een keertje met mijn laarzen door de modder. Onderhoud valt ook best wel mee, als ze 'bemodderd' zijn spuit ik ze gewoon af met water, om de 3/4 maanden (max) vet ik ze eens in.

Alles hangt dan natuurlijk, ook bij dat onderhoud, af van de kwaliteit van de laarzen die je koopt. Koop je de goedkoopste leren laarzen die er op de markt zijn, dan ga je inderdaad moeite in onderhoud moeten doen om ze goed te houden, en dan ga je inderdaad wat moeten oppassen wat je ermee doet. Ik heb mijn laarzen toen in afslag voor 300€ gekocht, zonder afslag staan ze te koop op 400€. Verschil met de goedkopere versie van leren laarzen is dus dat ik heel weinig onderhoud heb, dat ik overal gewoon kan doorbaggeren zonder bang te hebben dat er iets lost of stukgaat én dat ik ze ondertussen al 8jaar heb, waarvan ze zeker 6jaar heel intensief gebruikt zijn. Twee weken geleden is één van mijn ritsen jammer genoeg stuk gegaan, maar verder is er niets op aan te merken.

(met het 'voeten-groei-argument' ben ik het wel eens)

Ik blijf van mening dat je op leren laarzen niet moet besparen. Goedkoop is ook hier vaak duurkoop, omdat de goedkope versies gewoon echt niet zo lang meegaan. Maar dat is natuurlijk een keuze die ieder voor zich moet maken.

FabrieD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:39

Leer is beter en fijner. Leer kun je precies op maat laten maken, en word helemaal afgesteld op jou kuiten/voeten. Ook zitten leren in de winter warmer dan rubbere laarzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 16:41

ik denk dat het prijsverschil genoeg zegt in dit geval Tong uitsteken

Doenjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:06

Leer is fijner natuurlijk, maar met mijn rubberen laarsjes ben ik ook heel tevreden Haha!

Selly13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:30

LEER IS VEEL FIJNER:)

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:13

Beiden. Als je je paard/pony uit de wei haalt, zou ik het niet (nat) met leren laarzen doen, maar met rubberen.
Leren laarzen vind ik lekkerder zitten, en een stuk warmer.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 16:55

Ik had eerst ook nooit laarzen, alleen maar joppers met chaps. Maar ik heb ze gekregen, spliksplinternieuwe. En ik kan niet meer zonder die dingen rijden! Ze rijden lekker, en zitten lekker. Alleen je moet ze natuurlijk wel goed onderhouden, anders verknal je ze.!! Bloos

Rietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 20:21

nou, ik zweer bij leer Vork
geeft meer steun aan je voet/been en gaat langer mee (mits je het ook goed onderhoud natuurlijk).
wel wat duurder, maar het gaat dus langer mee en ik persoonlijk vind ik leer veel mooier dan rubber (:

x_Maxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 00:32

Leren vind ik veel fijner

WhatIf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 23:38

ik vind leer fijner

soesko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 00:01

Leer!! Ja