Wat vinden jullie van paardenslachterij??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kendra

Re: Wat vinden jullie van paardenslachterij??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:56

anais96 schreef:
ik zou hem laten inslapen, maarja verdien je niks aan..
daarom deze topic XD

Beetje een onnozele opmerking...dan ga je er van uit dat mensen hun paard alleen naar de slager brengen omdat het nog wat opbrengt (op zich geen verkeerd argument trouwens), maar heb je er wel eens over nagedacht dat laten inslapen niet diervriendelijker hoeft te zijn? Met een goede slachter is niks mis, en iedere eigenaar draagt zelf de volle verantwoordelikheid om zijn/haar dier op een goede manier te laten sterven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:20

Anais doet haar paarden ook vast niet in de verzekering Knipoog
Trouwens, wat is er mis met een paar honderd euro krijgen voor een paard wat naar de slacht moet, je hebt tenslotte je onkosten ook.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:26

schieten van paarden gaat ook niet altijd goed hoor, de maskers die erzijn voor het schieten zijn gemaakt voor koeien en aangezien paarden grote sinus holtes hebben in t voorhoofd en een koe niet moet er toch nog wel eens 2 keer geschoten worden.

het slachten opzich ben ik niet tegen maar het idee dat mn paard daarna in stukken uit elkaar gaat en voor menselijke of dierlijke consumptie wordt gebruikt nee dat heeft mn beessie gewoon niet verdiend dus ik zou m nooit laten slachten liever inslapen en aangezien ik bij de dierenarts werk en al meerdere paarden heb zien gaan en nog nooit een paard heb zien vechten denk ik dat dat ook wel mee zal vallen......

dorientje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:31

Denk dat er een stuk minder mensen vlees zouden eten als ze het zelf zouden moeten slachten...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:38

Van mij mocht het slachten afgeschaft worden, samen met het vlees eten en dieren fokken voor consumptie.. had je weet ik hoeveel hectares grond over voor fruit- en groenteteelt voor de mensen Haha! Net zoals er elders op de wereld ook al complete volkeren vegetarisch eten en leven Lachen
Maar ik denk niet dat dat ooit gaat gebeuren, de meeste nederlanders kunnen niet zonder dat stukje vlees op t bord elke avond Knipoog

Wat ik van de slachterijen zelf moet denken weet ik niet zo goed.. aan de ene kant moeten de dieren toch geslacht worden, en dan liever zo dan op de ouderwetse manier.. aan de andere kant vind ik die vleesfabrieken echt gruwelijk.. levend, gezond beestje wordt aan de ene kant erin geduwd en komt aan de andere kant in hapklare brokjes eruit Ziek

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:43

berpie schreef:
Wel eens in het slachthuis geweest?
En ik bedoel dat niet sarcastisch hoor echt niet.

De dieren ruiken daar de angst van de andere, je merkt de stress en de angst.

Ja, ik ben weleens in het slachthuis geweest. Heb mijn eigen paard daarheen gebracht en vastgehouden tot het einde.

Jij dus duidelijk niet!!

Paarden ruiken helemaal niet de angst. Hooguit de angst van de eigenaar, en als die er niet is, zoals bij mij, zijn ze gewoon relaxt. Het is een bijzonder diervriendelijke manier om dood te gaan. Ik wens elk paard zo'n einde toe!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:54

Ik ben wat dat betreft heel nuchter. Een stukje vlees hoort erbij. Je kunt niet alle dieren houden en soms is het voor het beest beter dat het geslacht wordt dan dat het met een zere poot oid verder moet leven. Een spuit geven ben ik ook niet altijd even gecharmeerd van. Zowel koeien als paarden, vechten dan echt tegen de dood, dat vind ik een naarder gezicht dan het doodschieten.

[quote="berpie"]Wel eens in het slachthuis geweest?
De dieren ruiken daar de angst van de andere, je merkt de stress en de angst.
quote]

Ook ik ben bij Van der Veen in Nijkerk geweest, en de dieren daar stonden rustig te wachten. Daar was helemaal niets van stress of angst te merken.
Ook bij slachthuizen waar runderen werden geslacht heb ik niks geen angst of stress gezien.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:35