Wat voor gewicht op fries??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zammie

Re: Wat voor gewicht op fries??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:55

Sul. Daar vind ik in dat stukje tekst niets over, alleen dat iemand met overgewicht ineens niet meer souplesse heeft en geen conditie. Hoeveel een fries kan/mag dragen weet ik niet. Gaat mij om de opmerking, dat iemand met overgewicht dus heeeel erg 10 x niks is...

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:55

Ik denk dat je het barokke overschat hoor.
Daarnaast is een trekpaard niet voor niets een TREKpaard. Die dieren zijn gebouwd op het trekken en dus niet het zware lasten dragen op de rug. Dan zou je een type of ras moeten uitzoeken die daar wel voor geschikt is.

Persoonlijk, en dat is echt niet gemeen bedoeld, zou ik iemand met zo'n gewicht en die nog niet voldoende mee kan gaan met de beweging aan te raden zich te concenteren op de stapritjes of het aangespannen rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:56

Een lange dunne man heeft meer souplesse en kan beter zitten dan een vrouwtje van 40 cm kleiner. Uit ervaring weet ik ook dat een vrouw van die lengte een in verhouding slechtere conditie heeft en dat is al niet bevorderlijk.
(ervaring is jarenlange ervaring als sportinstructeur)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:58

Zammie schreef:
Sul. Daar vind ik in dat stukje tekst niets over, alleen dat iemand met overgewicht ineens niet meer souplesse heeft en geen conditie. Hoeveel een fries kan/mag dragen weet ik niet. Gaat mij om de opmerking, dat iemand met overgewicht dus heeeel erg 10 x niks is...

Deze pik ik er even uit Zammie. Ik heb nergens gezegd dat iemand met heel veel overgewicht 10 x niks is, alleen dat zo iemand lang zo soepel niet is dan iemand met een normale BMI en conditioneel ook minder is maar dat zegt niet dat iemand dan 10 x niks is.

Een Fries paard met 120 kilo opschepen is out of the question, ongeacht het type Fries.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 22:01

paardrijden is overigens een sport. Ik vind als je jezelf een beetje serieus neemt in je hobby dat je dan zorgt dat je fit en soepel genoeg bent om fatsoenlijk te kunnen rijden.

Iemand van 120 kilo moet wel een hele uitzonderlijke bouw hebben om dan fit en soepel te zijn. Of een hele lange man zijn. En ik ken genoeg mannen van rond de 2m. en die wegen echt absoluut geen 100 kilo, indien wel dan zijn ze niet zo dun hoor.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 22:07