weet niet zo goed wat ik moet doen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_MC

Re: weet niet zo goed wat ik moet doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 18:08

Nikki_L schreef:
Gelukkig! Is voor jezelf ook wat fijner he! Ik heb nu ook een hengstveulen in de opfok staan, maar je moet nu al laten zien dat je paardje naar je moet luisteren. Komt best goed hoor, heeft gewoon een beetje tijd nodig.

Groetjes..

ja is ook zo..
Maar ja ik weet niet wat er met haar gebeurt is bij de vorige eigenaren.
Sinds ik haar heb gaat het een stuk beter en zeker de laatste tijd op die flinke trap na.
Daarom denk ik ( en andere hier ) dat het meer een schrikreactie was en niet kwaadwillig bedoelt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 18:10

waarom hier een gedragstherapeut bijhalen Lachen het is heel normaal gedrag Lachen

helaas heeft een paard nogal wat kracht in zn flikker, en slaat die dus makkelijk mens of ander dier dood....... Hoeft helemaal niet te beteken dat ze nu naar jou uit gaat halen hoor Knipoog helemaal niet zelfs.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:16

Miss_MC schreef:
vledder schreef:
risky@
Hoe heb je dat gedaan met je hond?
Lijkt me wel een goede oplossing.

ja daar ben ik ook benieuwt naar Bloos Knipoog

als eerste ben ik de leider van de kudde en mijn paarden volgen mij dan ook continu net als in de kudde en hebben veel respect voor mij als leider en ik ben ook de absolute roedelleider over mijn 3 honden.

ik ben in de bak gaan rondwandelen met de hond naast mijn zijde (zonder riem maar wel onder apel zodat hij niet weg zou vluchten bij de aanval) en bij iedere poging tot aanval naar de hond toe ben ik heel dominant voor mijn hond gaan staan en heb de pony zeer dominant weg gejaagd, bij iedere boze blik van haar naar de hond toe dito.
zo heb ik haar duidelijk gemaakt dat de hond onder mijn directe bescherming staat en belangerijker is dan zij.

dit heb ik herhaald net zolang totdat het Pling bij haar ging branden en ze de hond volledig met rust laat en nu kan hij ook alleen tussen de paarden rondlopen zonder dat hij nagejaagd word.

ik heb dit gewoon volgens mijn eigen gevoel gedaan en het heeft gewerkt Haha!

vledder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 00:08

Dank je voor je uitleg.
Ik ga daar eens over nadenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 00:16

Een paard van mij trapte de kat dood, en dat zegt niks over het verdere karakter van het paard. Gewoon zorgen dat dieren als pups uit de buurt van paarden blijven, het is vragen om ongelukken als je puppies bij paarden loslaat. Het paard is niks te verwijten.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 09:37

Ik kan me wel voor stellen dat je je schuldig voelt maar je kan er echt helemaal niets aan doen hoor. Het is heel vervelend dat dit nu gebeurt is n inderdaad zoals jou stalhouder al zegt goed blijven opletten in de toekomst. Het is heel natuurlijk gedrag van het paard dus het beste kun je er geen honden meer bij laten. Mijn pony heeft ook niet graag honden om zich heen en daar hou ik gewoon rekening mee.

Dat mensen je nu een beetje bang praten door te zeggen dat ze vanaf nu altijd naar paarden en mensen zal blijven trappen vind ik niet zo leuk dat is namelijk helemaal niet waar. Moet je je ook niets van aan trekken. Maar staat ze dan altijd alleen los en niet met andere paarden? Anders weet je toch wel dat ze andere paardjes niets doet.

Miss_MC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 09:42

monsera schreef:
Ik kan me wel voor stellen dat je je schuldig voelt maar je kan er echt helemaal niets aan doen hoor. Het is heel vervelend dat dit nu gebeurt is n inderdaad zoals jou stalhouder al zegt goed blijven opletten in de toekomst. Het is heel natuurlijk gedrag van het paard dus het beste kun je er geen honden meer bij laten. Mijn pony heeft ook niet graag honden om zich heen en daar hou ik gewoon rekening mee.

Dat mensen je nu een beetje bang praten door te zeggen dat ze vanaf nu altijd naar paarden en mensen zal blijven trappen vind ik niet zo leuk dat is namelijk helemaal niet waar. Moet je je ook niets van aan trekken. Maar staat ze dan altijd alleen los en niet met andere paarden? Anders weet je toch wel dat ze andere paardjes niets doet.

bedankt voor je lieve reactie.
Ik neem mijn honden ook nooit mee naar mijn paard maar op de stal lopen wel nog honden en
om dit te voorkomen zijn ze druk bezig met de honden.
Ze kan niet samen met andere paarden helaas we blijven het wel proberen door ze naast elkaar te zetten op de wei
maar niet bij elkaar in de wei.
Op de andere stalling waar ze stond ging ze in groepsverband de wei op en daar werd ze continu aangevallen.
Ze had altijd wondjes enzo...nu proberen we het weer alleen niet zo snel maar alles op gemak.
We zetten wel als ze op de bak staat een shetje erbij en dat gaat wel goed haha altijd beetje donderjagen dus dat is al een begin.
Toch?