waarom mogen de paarden geen bandages omhebben

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fleurtje100

Re: waarom mogen de paarden geen bandages omhebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:11

Ik snap wel waarom het niet mag, maar daar kunnen ze dan toch gewoon op controleren? Uiteindelijk vind de grootste ellende en paardenkwelling toch wel bij de ruiters thuis plaats, en springruiters mogen dan wel bescherming om terwijl je vanuit die hoek ook genoeg verhalen hoort van steentjes onder peesbeschermers ed.
Met oog op paardenwelzijn zou ik het met zijgangen/verruimingen (of een jong dier wat schrikt/nog weinig balans heeft) met schroeven in op die knollenvelden vol kuilen waar bij ons soms de selecties worden gereden, het niet verkeerd vinden als je dan peesbeschermers om mag doen.

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:05

Pytje schreef:
2_Lundy schreef:
Gelukkig dat je door mocht rijden, maar met dressuur mag je niks om de benen hebben. Springen wel maar geen bandages, deze kunnen losraken met alle gevolgen van dien. gewoon peesbeschermers.

met springen mogen bandages wel, je kunt er alleen voor de zekerheid een stukje tape of een bandage bandje om doen. Om te voorkomen dat ze los gaan.

dat dacht ik ook, ik had het op een springwedstrijd om de achterbenen (hele tijd geleden..zou het nu niet meer doen Tong uitsteken ) en toen was ik foutloos, en riepen ze om dat ik in de barrage de bandages af moest doen

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 22:31

volgens de reglementen mag je met bandages starten in het springenm!