Jong paard breekt uit in galop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PuddingXX

Re: Jong paard breekt uit in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 13:49

dankje voor de tips detour hier schiet ik heel veel mee op.
ik ben niet anderhalf uur aan het galopperen geweest hoor.
ik heb eerst gewoon gedraaft en gestapt enzo.
ong. 15 minuten.
we hebben ook al een stapje terug gedaan en zijn ook weer terug aan de longeerlijn.
alleen met galloperen dan.
ze draaft en stapt netjes over de rug en heeft haar balans in draf. Ze is voorderest heel makkelijk ze draaft netjes stapt netjes.
en als we normaal rijden dan is het ook maar idd 25 minuten omdat ze dan braaf is.
Ik heb zelf ook nog totaal geen ervaring hiermee dus ik doe wat zij zegt, Omdat ik het zelf niet weet.

ehm dit moet ik eigenlijk ook er even bij vermelden:
ik ben 2 jaar terug met mijn pony op het asfalt gevallen omdat ze ervan door ging toen is ze op me gevallen en is mijn rechterheup (dus waar je op moet zitten als je naar rechts wilt) omhoog geschoten, En daardoor kan ik minder goed de druk naar rechts verplaatsen zou het hierdoor kunnen komen?
want op links gaat alles perfect netje buigen in de bocht enzo.
xx

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:52

Is goed hoor, meid!
Ja, misschien help je je paard idd uit balans mbt die heup, ik denk dat je dat eens zou moeten vragen aan een paardenfysiotherapeut, ze zitten wel op bokt, geloof ik.
Weet je? Dwang, doorgaan eindeloos, het heeft zo weinig zin als de orozaak niet ligt aan puur uitproberen. Fysiek, mentaal, ergens snapt je dier het niet.
Ik heb vandaag mijn jaarling aangepakt en achteraf dacht ik:"Tsja, maar snapt ze me eigenlijk wel?"..
Misschine had ik ook even tot 10 (of langer) moeten tellen, scheelt in de bloeddruk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:52

Ts. anderhalf uur met je paard bezig is al veel te lang op deze leeftijd. Ik hoop dat je mijn overige posts ook nog even bekijkt. Ik wil je graag helpen met nuttige tips en heb daar ook even moeite voor gedaan. Ik zou het fijn vinden als je ze nog even leest, en ter harte neemt.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:56

Alinbria schreef:
ehm dit moet ik eigenlijk ook er even bij vermelden:
ik ben 2 jaar terug met mijn pony op het asfalt gevallen omdat ze ervan door ging toen is ze op me gevallen en is mijn rechterheup (dus waar je op moet zitten als je naar rechts wilt) omhoog geschoten, En daardoor kan ik minder goed de druk naar rechts verplaatsen zou het hierdoor kunnen komen?
want op links gaat alles perfect netje buigen in de bocht enzo.
xx

Zeker weten dat het daar mee te maken heeft. Jouw eigen balans is heel belangrijk en als jij scheef zit, en dat kan ik me hierbij goed voorstellen, zal je paard dus ook scheef worden omdat hij jouw gewicht zal volgen. Zeker met het inrijden van een jong paard kan dat de door jou genoemde problemen geven, het is een logisch gevolg waar het dier niks aan kan doen.
Misschien toch een idee om het inrijden door een ander te laten doen, zodat ze "recht'' wordt ingereden. Succes ermee en doe rustig aan, zowel voor hezlef als voor je paard.

PuddingXX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 13:58

suleilitha schreef:
Ts. anderhalf uur met je paard bezig is al veel te lang op deze leeftijd. Ik hoop dat je mijn overige posts ook nog even bekijkt. Ik wil je graag helpen met nuttige tips en heb daar ook even moeite voor gedaan. Ik zou het fijn vinden als je ze nog even leest, en ter harte neemt.

Ja ik heb alles gelezen Haha!

xx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:00

En bedankt he Tong uitsteken
Ga je er ook nog wat mee doen of vind je het onzin?

PuddingXX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 14:01

@ elcid.

Ik denk ook dat het er mee te maken heeft.
maar wat ik al had gezegt ik heb zolen en de 1 is ook hoger als de ander dus daardoor zou mijn gewicht van mijn heupen weer op de goede plek moeten zetten dit kon wel een tijdje duren maar ik denk nu ook al deheletijd zodra ik op rechts aan het rijden ben , Extra op rechts gaan zitten, zodra ik dat doe gaat ze super mooi de bocht door.
maar zodra ik dat niet doe wil ze toch nog wel een beetje naar links buigen, dat komt omdat er op mijn linkerheup meer druk zit.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:02

Toch zul jij je dier onbedoeld misschien uit balans brengen terwijl je hulpen daar weer mee mixen, totaal niet te snappen voor je paard. Knipoog MIsschien geef je toch spanning door, zelfs extra, waardoor hett dier van haar a propos is geraakt. Ach gut

Is geen gek idee, om haar anders door een prof int e laten rijden verder? Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:04

Paard is volgens mij al totaal overnomen, veel te veel mee gedaan.

PuddingXX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 14:05

suleilitha schreef:
En bedankt he Tong uitsteken
Ga je er ook nog wat mee doen of vind je het onzin?

Tuurlijk ga ik er wat mee doen!:D
ik ga het er zo gelijk met m'n lesgeefster over hebben wat het beste is!

Ik wil echt het beste voor m'n paardje. dus als ik verkeerd zit zal ik er serieus alles aan doen op goed te gaan zitten voor haar, maar omdat ik ook nog een pony op m1 nivo rijd is het ook weleens moeilijk want die moet ik zo rijden en die andere moet ik weer zo rijden snap je wel, Maar het gaat ons lukken!!
ik doe er echt alles aan.

xx

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:07

Ts, het feit dat je het hier bespreekbaar maakt geeft aan dat je er iets aan wilt doen, da's top!
Succes hoor, enneh.. Ik heb ook wel eens aangeklooid.
Als je paard ietwat nuchter is krijgt het met wat duidelijkere betere hulp misschien wel een nieuwe kans en pakt die.
Je bent er in ieder geval vroeg bij, dat is het belangrijkste.

PuddingXX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 14:08

@ detour ze is ingereden door een prof dus zadelmak gemaakt enzo.
toen kwam ze weer terug bij ons, en ik zou haar dus verder doorgaan rijden, Ik heb het dus verkeerd gezegt het moet doorrijden zijn en niet inrijden want ze kent wel alles al zoals erop voltes gebroken lijnen enzo!
Maar ik ga mensen! Ik ga nu naar haar toe en ik zal het er even met m'n lesgeefster over hebben
xx

PuddingXX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 14:10

@ detour.
Heel erg bedankt, Ik ben er liever te vroeg bij dan te laat,

Meisje bij ons op stal ging ook paardje inrijden helemaal alles klaar.
Paard liep steeds kreupel op zijn voorbenen dus toch maar de DA er naar laten kijken,Blijkt dat paard hoefjkatrol te hebben, Al hadden ze dat geweten zouden ze er nooit mee begonnen zijn. Dan had dat beestje er geen pijn aan hoeven hebben

Maar ik ga nu naar me knollen toe

xx

PuddingXX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 18:26

Hee,
Ondertussen ben ik dus alweer een tijdje thuis en ik zal jullie vertellen, Het ging echt super!:D
Ik heb extra op m'n gewicht gelet en nu kwam ze netjes de bocht door. ook in galop aan de longeerlijn

xx

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:27

Top!
Leuk, succes er verder mee!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:34

Fijn, succes!

PuddingXX