schade door jagers, te verhalen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

suffie

Re: schade door jagers, te verhalen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:56

Heb net ook weer telefoon gehad dat ze morgenmiddag komen jagen na 14.00u. Daar kan ik dus iets mee en ze zijn nog nooit vergeten te bellen. De 1 ziet jagen als hobby, ik zie jagen als noodzaak.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 20:59

ik ben ook niet tegen jacht
maar fijn als je gebeld word
dan kan je rekening houden ermee, succes morgen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:03

Lynn_Nikita schreef:
maar waar kan ik nu zien waar en wanneer er op welk perceel door wie gejaagd word?
ik kan niet 24/7 in het jachtseizoen aanwezig zijn om alles in de gaten te houden

De eigenaar van de grond waarop gejaagd is, weet wel wanneer ze komen. Misschien kun je hem vragen, je volgende keer vooraf een seintje te geven. Verder kun je niks verhalen als je geen bewijs hebt dat ze bij je op jouw stukje land zijn geweest.

Hetzelfde kan gebeuren als iemand op het naastgelegen perceel een trekker start. Dan is ook diegene niet aansprakelijk.

Ik zou wel betreffende vereniging laten weten wat er gebeurd is. Vaak doen ze niet moeilijk om een gedeelte of de gehele schade te vergoeden hoor. Gewoon even ter sprake brengen. Succes Knipoog

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:11

Wie weet wat de afstand is tussen de huizen en het gebied waar ze mogen jagen?
Die idioten hier bij ons jagen bijna in de achtertuinen van de mensen, ik gok zo'n 100 meter van de huizen af.. En dan schieten ze ook nog gewoon alle kanten uit. Vliegt er een kraai aan de kant van de huizen, dan wordt daar gewoon op geschoten en die kogel vliegt dan natuurlijk recht de woonwijk in. Er zijn al meerdere kinderen van hun pony's gevallen doordat die schrokken van het geknal. En ik wacht nog op de dag dat ze per ongeluk een schaap of een van onze paarden raken..
Veel buurtbewoners zijn woedend, zeggen er ook wat van, vragen waarom hij zich niet een konijn op de markt koopt als hij honger heeft.. en of hij zich geen spelcomputer met schietspelletjes kan kopen.. Van alle kanten wordt hij uitgemaakt voor moordenaar, en ik heb ook al een paar keer geroepen dat ie eens moet ophouden, maar het dringt niet door.. De politie is door de buurtbewoners al eens gebeld, maar kan blijkbaar niets doen omdat het jachtseizoen is. Maar als hij met die afstand in overtreding is dan kunnen we er misschien eindelijk iets aan doen!

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:14

bij ons doen ze dat ook : langs onze wei is een veld met kerstbomen daar gingen ze eens lekker met die honden staan schieten enzo en onze paardjes gingen helemaal te keer en ze gingen gewoon vrolijk verder! we hebben dus besloten om onze weide af te maken met hout omdat het wel vaker gebeurd.