Ragdollcat schreef:Oh, dan begrijp ik nu waarom hij nu niet in de opfok staat, lief eigenlijk van de eigenaar en leuk naar jou toe.
Dan maar een ander oplossing, is het een idee om een schetlander te lenen, van iemand anders of een pony? doet al wonderen en dat dan op eigen land, hoeft hij niet naar de opfok en zie je hem dagelijks en kan je hem verzorgen en opvoeden.
Succes.
Sommigen kunnen niet aarden in de opfok, mogelijk is hij de laagste in rang, dan kan het hard achteruit gaan en knapt hij erg op als hij weer thuis is, en met wat wormenkuur doet ook wonderen, dus dat hadden jullie al goed gedaan.
Maar als hij zich verveelt en het is een hengst dan heb je inderdaad je handen vol aan hem, als hij niet veel buitenkomt.
Dit heb ik gevraagt (de buren hebben shetlanders) maar daar was hij het totaal niet mee eens. Ik kan ook niks beginnen hiertegen, want het is tenslotte zijn paard nogsteeds. Hij vond, dat ik niet zo moest denken en dat hij niet zielig is. Dat ik hem gewoon de baas moet zijn. Ik denk hier anders over, maar ik kan helemaal niks doen..
Voor de rest:
Ik ben al een paar keer smorgens vroeg gegaan en dan stond hij de hele dag buiten. En dan de 2 merrie's Zijn moeder en Zus stonden in de wei ernaast en daar kon hij naar kijken, hij is heel erg onderdanig aan ze want hij gaat zegmaar smakken als ze hun hals uitstrekken over de sloot heen, dan kunnen ze een beetje ruiken. Verder heb ik een hengstenketting gekocht. Na deze een paar keer gebruikt te hebben, heb ik hem niet meer nodig, hij loopt nu los achter me aan naar de wei toe en ook weer terug. Hij steigert niet meer en sleept me ook niet meer mee, hij bijt alleen nog, alleen dit ga ik proberen op te lossen met veel geduld, want ik ben niet zo'n voorstander van slaan.