Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
helaas wel ten koste van mijn lieve race eend

suleilitha schreef:Joh, dit heeft niks met een pismerrie te makenen hoe kóm je erop! Grapje, zeker?
TS, je kunt er van uit gaan dat het veulen tot het moment van afspenen bij de merrie heeft gedronken, en dat is nu weggevallen. Dit houdt in dat a. er sprake kan zijn van stuwing in de uier wat de merrie een naar gevoel geeft en b. doordat er niet meer wordt gezoogd vindt er een hormoonschommeling plaats. Denk eens aan een vrouw die borstvoeding geeft, de meeste vrouwen menstrueren in die periode ook niet en dat komt pas weer op gang, als ze stoppen met de borstvoeding (dit even ter verduidelijking om te onderstrepen hoe ver hormonen doorwerken)
En natuurlijk kan het gedrag veranderen door het weghalen van het veulen! Daar zijn ze altijd wel even van over de emmer.
Geef haar even de tijd, ze draait wel weer bij. Verder adviseer ik je om haar lekker bezig te houden, dat is het allerbeste.

monicees schreef:@ Breghje
het veulen was ruim 5 maand oud en dronk nauwelijks meer (moeder beet dr weg)
ze at dus zo goed als zelfstandig, verder werd het veulen strontvervelend en was er duidelijk aan toe om beziggehouden te worden
door leeftijdsgenoten.
ik had niet gedacht dat moeder zo n moeite (niet lichamelijk maar emotioneel) zou hebben met de scheiding.
maar zoals ik het nu bekijk gaat alles helemaal goed komen!