Pony breekt door verdoving heen tijdens scheren!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jentel

Re: Pony breekt door verdoving heen tijdens scheren!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 19:05

hoi!
Wat een goeie tips allemaal!!
Om alleen haar benen op te scheren om te wennen is geen optie,
bij het zien of horen van het apparaat staat ze al achterin de stal!
Het geluid overtreffen met een ander geluid gaat ook niet lukken, ze herkend dus het apparaat!
Wel kan ik natuurlijk een draadloos ding gebruiken, dan verstrikt ze ook niet in het snoer..
Ik ga me er eens in verdiepen! Knipoog

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:37

www.allaroundsupplies.nl zij heeft een betrouwbare shop en verkoopt de moser met accu die je aan je broek doet.

Als het echt niet lukt, hand tondeuse op mp. Lastiger, maar ja.......

Felinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:42

Whow! Inderdaad enorm veel wilskracht. Laat de machine een keer aanstaan terwijl je met iets anders bezig bent, zo went ze aan het geluid. Wat een gedoe zeg.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:52

Hihihi, ja klopt als het erg boos is Boos! , dan lukt een verdoving niet meer hoor, of als het heel erg bang Sigaar is en flipt Duivel ook niet.

Bij mijn ex paard een leuke arabiertje, die moest even gecontroleerd worden aan het gebit, nou die moest er niets van weten, werd erg boos Boos! , omdat hij aan zijn mond durfte te komen Bloos, die sloeg hem al van zich af met het voorbeen, dus praam bijgehaald, het lukte de veearts niet om het om te krijgen hihihi, wat een wilskracht en een vechtlust, bij mij is hij zo mak als een lammetje, maar omdat hij zich boos heeft gemaakt lukte het me ook niet, dus dan maar de verdoving, niks hoor, dus nog eentje en dan nog niets, dus lieten we maar voor wat het is, hij wil het beslist niet hebben , dat de veearts erbij kwam.

Dus bij een volgende afspraak is er een assistente meegekomen, die pakte hem bij het oor en vouwde het dubbel en hij liet alles toe heel relaxed en rustig en niks boos en of angstig gedoe, vond alles best, diezelfde veearts kon rustig zijn gebit controleren en wat haakjes wegwerken, en ging daarna relaxed naar de wei toe of er niks was gebeurd Pling .

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 15:30

superpony schreef:
http://www.allaroundsupplies.nl zij heeft een betrouwbare shop en verkoopt de moser met accu die je aan je broek doet.

Als het echt niet lukt, hand tondeuse op mp. Lastiger, maar ja.......

ik heb op de site gekeken maar weet dus niet welke machine geschrikt zou zijn voor haar..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:38

Sientje schreef:
Ik zag op een Monty Roberts dvd'tje dat hij paarden aan het geluid laat wennen door een föhn te gebruiken. Eerst paard nat maken (of wachten tot het regent Haha!), dan heel rustig en voorzichtig de föhn erop. Paard vindt die warmte best lekker en gaat het langzaam zelfs opzoeken en leert zo dat het best comfortabel kan zijn om zo'n herrieding in de buurt van je lijf te hebben.
Ik heb het zelf nooit geprobeerd, kan je dus ook niet beloven dat het helpt, maar op de een of andere manier kan ik de logica er wel van inzien om op die manier de stress-spiraal te doorbreken.

Dit klinkt ergens wel erg logisch Tong uitsteken

* gaat goedkope fohn kopen en scheerapparaat eens per week naast oor van pony houden*

Ik heb er ook zo een die echt helemaal panisch is voor scheerapparaten, word ook altijd platgespoten. Hij breekt er echter niet doorheen Knipoog En de laatste keer was zijn verdoving uitgewerkt, maar bleef hij wel heel braaf staan Haha!

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 16:15

Tallie_Ho schreef:
Sientje schreef:
Ik zag op een Monty Roberts dvd'tje dat hij paarden aan het geluid laat wennen door een föhn te gebruiken. Eerst paard nat maken (of wachten tot het regent Haha!), dan heel rustig en voorzichtig de föhn erop. Paard vindt die warmte best lekker en gaat het langzaam zelfs opzoeken en leert zo dat het best comfortabel kan zijn om zo'n herrieding in de buurt van je lijf te hebben.
Ik heb het zelf nooit geprobeerd, kan je dus ook niet beloven dat het helpt, maar op de een of andere manier kan ik de logica er wel van inzien om op die manier de stress-spiraal te doorbreken.

Dit klinkt ergens wel erg logisch Tong uitsteken

* gaat goedkope fohn kopen en scheerapparaat eens per week naast oor van pony houden*

Ik heb er ook zo een die echt helemaal panisch is voor scheerapparaten, word ook altijd platgespoten. Hij breekt er echter niet doorheen Knipoog En de laatste keer was zijn verdoving uitgewerkt, maar bleef hij wel heel braaf staan Haha!

dan ben jij op de goede weg met het paard.. hoop dat ik het ooit nog zo ver krijgt met die kleine donder!!!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 16:17

Ik pluk gewoon vanavond nog een keer het scheerapparaat uit de kast Tong uitsteken Ik wil namelijk proberen om zijn benen alsnog te doen, lukt het niet, dan is dat pech gehad, lukt het wel, dan probeer ik het volgend jaar zonder verdoving Tong uitsteken

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 16:31

Jeetje... scheren???? Nee joh dat vind het paard niet leuk dus dat moet je echt niet doen hoor.... Daar zijn vast andere opties voor, knippen ofzo????
Haha! Clown

Zie [VSW] Manentrekdrama
Knipoog

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 18:14

Suzanne F. schreef:
Jeetje... scheren???? Nee joh dat vind het paard niet leuk dus dat moet je echt niet doen hoor.... Daar zijn vast andere opties voor, knippen ofzo????
Haha! Clown

Zie [VSW] Manentrekdrama
Knipoog

hahaha..euh.. ja, dat geldt volgens mij ook voor manen trekken toch?/ Haha! Knipoog