paard heeft me gebeten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mariel1

Re: paard heeft me gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 19:19

misschien heb ik de reden van het bijten ontdekt,
mijn paard had een hoefzweer en moest iedere avond (twee weken)
in een bak met biotex, omdat ik zijn hoef in de emmer moest houden,
hield mijn man hem vast en meestal gaf hij hem wat hooi,
daarna poetste ik hem altijd.
nu hoeft hij niet meer in de biotex, dus krijgt hij ook geen hooi.
zou dit de reden kunnen zijn, dat hij me zomaar "uit het niets"
heeft gebeten???
moet zeggen dat hij nog steeds een beetje uit zijn doen is,
en ik eigenlijk ook wel. heeft toch indruk op me gemaakt.
probeer hem nu wat korter te houden en hoop maar dat het weer
goed komt.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:26

Je hoort het inderdaad vaker, en misschien is het een wat ouderwetsere gedachte. Bij de vorige generatie zie je het wel vaker, ouders die ook hun kinderen even bijten, zodat de kinderen leren wat voor gevoel dat geeft.
Een tik op het hoofd kan ook averechts werken in verdere verzorging. Sommige paarden krijgen een bepaalde angst voor je hand zodra die dan maar omhoog schiet naar hun hoofd, of denk aan paarden die met hoofd door stalopening staan en dan van angst terugslaan met hoofd....
Ik ben voor het knijpne in velletje!!

tinkert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:32

IK herken het terugbijten inderdaad uit mijn werk met kinderen. Als er daar een beet beet ik ook terug. Wat mij betreft een prima reactie ook bij het paard. Ik werd onlangs bijna gebeten terwijl ik langs een pensionpaard liep en toen ik die een tik wilde verkopen kreeg ik commentaar van de halve manege. Ik ben daar heel duidelijk in, ik laat me door niemand bijten niet door kinderen, niet door een hond en dus ook niet door een paard maar dat werd me niet in dank afgenomen!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:36

Min paard is te groot om terug te bijten, alle paarden op stal eigenlijk.
Eentje heeft een keer in mn arm gehangen en liet niet snel genoeg los. Helaas voor het paard had ik een wilgentak in mn hand (ik wou net een stapel wilgentakken verdelen in de paddock) en heb ik netzo lang en hard geslagen totdat ze losliet (een knal of 3 of 4).
Paard heeft nooit meer gebeten.

Achteraf straffen heeft imo weinig zin, direct wat terug dun des te meer. In het oor bijten vind ik dus niet eens zo'n slechte manier, al sje het maar direct doet.

Ik ga ervan uit dat als mijn paard iemand bijt, hij direct een knal krijgt van deze persoon.
Ik doe dit ook bij de paarden van anderen. Een paard hoort gewoon niet te bijten.

de_mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:37

ik heb een paard op de manege die bijt steeds maar weet 1 van julie wat ik eraan kan doen??

k hoor het graag

denicola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:43

Goed gedaan mariel1 !
De_mikey : Terug bijte dus ! Vork

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 01:37

Ik heb als regel dat als een paard mij bijt hij teruggebeten wordt. Of ik grijp een stukje vel en knijp erin zodat het lijkt alsof ie gebeten wordt. Werkt vrijwel altijd. Als een paard mij trapt (of dreigt te trappen) krijgt ie ook een trap terug. What comes around goes around. En ze begrijpen het ook nog!

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 01:40

Terugbijten doe je bij honden ook.
Moet ik wellicht ook eens bij mijn jaarling proberen.
Hij begint behoorlijke streken te krijgen.

Dearntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 09:54

mijn paard heeft 1x gebeten als veulen en heb der een knal gegeven (schrok er zelf van) maar ze heeft het nooit meer gedaan Knipoog

maar in haar oor bijten ...... ik houd niet van haren in mijn mond Knipoog
wel een leuke reactie, en hopelijk helpt het Knipoog

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:00

Ben ooit eens 1x in mijn wang gebeten door een paard en heb het paard toen knetterhard in de neus gebeten ( tandafdrukken stonden erin ) ze heeft nooit of te nimmer meer geprobeerd te bijten ROFL Ik vind dus dat je het goed aan hebt gepakt Lachen Waarschijnlijk bedenkt je paard zich wel 10x om nog eens te bijten Haha!

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:39

Mijn friese ruin wil wel eens knabbelen 1x beet ie best in mijn arm.
Ik heb daar een beste blauwe plek aan overgehouden toen.
Maar dan weet ik nu wat me te doen staat als ie dat weer doet Vork Nagelbijten / Gniffelen

Amibre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 14:52

haha, wel een goeie eigenlijk! Alleen als het paard wat groter is heb je een klein probleempje. Dan kun je inderdaad de velletjes tactiek toepassen, goed idee!!

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 14:57

Onze fjord beet me op de eerste dag dat we hem hadden! Had een blauwe plek zo groot als een ei op mn arm. Toen dachten we echt van: uh.. wat hebben we nóu gekocht Nagelbijten / Gniffelen Hebben hem toen ook meteen een tik gegeven, en nu doet hij het niet meer.
Vind terugbijten wel grappig eigenlijk Haha!

thea_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:00

Je moet hem zowiezoo nooit op de neus slaan!!
Daar worden ze kopschuw van
In het oor bijten is nog niet zo'n gek idee, alleen beetje vies;)
Maar paarden onderling doen het ook .. toch?
Maar het beste is voorkomen, maar in dit geval was dat wel moeilijk.. maar als mijn pony mij wil bijten stap ik weg en hij houd er wel mee op want hij weet dat het geen effect heefT:P

baloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:03

Als mij paard dat had gedaan had hij ze klap meteen te pakken. Maar dat doet hij niet gelukkig.
Ja en paarden doen het onderling idd ook Knipoog

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:07

in de oor bijten is dat niet iets wat je bij honden hoort te doen? dat heb ik geleerd namelijk Tong uitsteken
verder als mijn paard iets doet wat echt niet mag dan knijp ik hem.

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:13

Ik heb een jaarlinger die echt iedere dag wel een paar keer zijn tanden in me zet. Ik heb hem al flink wat tikken op zijn neus verkocht, in zijn oor gebeten. Maar iedere reactie die hij krijgt van mij vind ie geweldig. Ook wel eens geprobeerd te negeren maar dan gaat hij net zolang door tot hij een reactie krijgt, ook al bedoelde ik het niet zo. Ik denk dat ik dat velletje knijpen maar eens ga proberen....
Nog even en dan zijn die ideeën op.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:19

mijn vorige paardje een shetje, hij was 4,5 maand dat ik hem kocht na paar maanden begon die ook beetje mansig te doen en te bijten (hengstje ook nog is) en tijdnes een wandeling wilde hij me bijten hij beet mis, maar hoorde zn tandne op elkaar klappen, uit schrik heb ik hem zo ene ongelooflijke oplawaai verkocht dattie bijna n meter de lucht in sprong.
Hij is nooit kopschuw gewordne en heeft mij ook niet meer geprobeerd te bijten.

2e paard wat ik had heeft me gebeten de dag dat de eerste kopers kwamen kijken, ik emt mn goeie gedrag uitleggen dat het brave merrie was nooit beet, dat meisje singelt in ene de singel van 0 tot strak aan, *hap* heb er nu nog littekentje van op mn arm, door me trui en spijkerjasje heen mn vel kapot.Heb haar gene klap gegeven omdat het van haar een reactie was op de rare manier van aansingelen.
Heb haar daarna zelf opgezadeld bij andere kopers, want ze beet normaal ook niet.

Paardje wat ik nu heb heeft me 1x gebeten met hoef uitkrabben, ze kwam kijken met dr neus wat ik doen was, pakte mn arm vast en zette toen ff dr kaken op elkaar, die dr neus heb ik toen ff flink vastgepakt, die heeft tot nu toe ook niet meer gebeten.

Vind het goeie oplossing van je ware het niet dat ik nogal harige paardne heb gehad :p dus trug bijten nogal ranzig vond :p

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:23

Ik denk dat ik mijn paards zijn oor niet eens te pakken krijg op zo'n moment....

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:35

Ik heb ook een keer een paard wat beet terug gebeten in zijn oor. Dit had ook heel goed effect, paard heeft mij nooit meer gebeten en dit paard was behoorlijk happig.

Als ik weer gebeten word door een paard ga ik zeker weer terug bijten(natuurlijk wel in een direct reactie anders heeft het geen effect meer) maar ik moet zeggen dat ik al jaren niet meer gebeten ben, heb geleerd dat je met rust heel veel meer voor elkaar krijgt ook bij de paarden die er om bekend staan te bijten. En natuurlijk altijd goed opletten met waar je staat en hoe je paard op dat moment is.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:52

hahaha ik had er echt nooit opgekomen om terug te bijten Haha!
ik moest echt lachen toen ik dit las, sorry daarvoor maar ik zag het al helemaal voor me Lachen maar als ik zo de reacties lees zie ik dat wel meer mensen dit doen. nouja als het helpt waarom niet, zou er alleen zelf niet zo veel zin in hebben om een mond vol met haren te hebben Lachen

fornarinaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:56

haha ik zou nou niet zo gedaan hebben maar als dat jou reactie is Tong uitsteken ik zou hem zoals hier onder veel genoemt is een tik geven. Gelukkig heb ik een paard waar je je vinger bij in z'n mond kan steken en dan nog niet bijt, dan gaat die er juist op sabbelen Clown

JOYCE21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:45

hij kreeg van mij een flinke tik tegen zijn snuit, ik denk dat het niet goed is dat je hem in zijn oor hebt gebeten als je hem/haar straks wilt knippen bij zijn oor dan wil die dat niet meer want dan is i elke bang dat je hem/haar bijt.

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:07

Ik heb ook wel eens in het oor gebeten, anders gaf ik een flinke knijp.
Het werkt wel Tong uitsteken Gewoon terugdoen en laten merken dat je er niet van gediend bent.

herlinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 11:51

ik geef een tik op de neus en dan is het afgelopen!!