Laura24 schreef:Nou is het zo (hmmm leuk praatje) dat 1 van mijn binnenste schaamlippen voornamelijk de pineut is...
Bij mij gelukkig niet tot bloedens toe en gelukkig de laatste tijd ook niet meer, maar ik heb ook één specifieke binnenste schaamlip die wel eens klem wil gaan zitten omdat die buiten mijn buitenste schaamlippen uitsteekt en ik teveel naar voren zit en er dan op ga zitten. Echt heel erg irritant. Een andere rij- of onderbroek helpt daar niet echt tegen. Wat je wel zou kunnen proberen is voordat je gaat rijden die binnenste schaamlip even goed wegstoppen tussen de buitenste schaamlippen. Dan komt hij minder klem te zitten en zal je er ook minder last van hebben.
Ik heb het idee dat je zadel en de manier waarop je paard opgooit in draf en galop er ook wel wat mee te maken heeft. De laatste keer dat ik er last van had was toen ik mijn paard niet kon rijden omdat ze drachtig was en ik een tijdje op een tweetal andere paarden heb gereden.
hap schreef:Als je een beetje een bolle kont hebt is een kiefferzadel ook minder geschikt.
Goed dat je het zegt, ik heb een behoorlijk bolle kont en ben net op zoek naar een nieuw zadel. Weet ik dat ik die niet hoef te proberen 
Niwla schreef:Ik had het alleen als ik strings droeg tijdens het rijden, sindsdien rijd ik met boxers, en dat gaat goed!
Boxers hoef ik dus niet te proberen, dan rijdt ik juist op de rand van de onderbroek kapot. Ik zweer bij strings, en dan nog niet allemaal, ze moeten laag zijn en goed aansluiten.