Ik rij me open, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Re: Ik rij me open, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 14:03

Hmm.. Nou, ik denk dat je er weinig aan kunt doen. Mogelijk heb je niet goed gezeten..

Ik heb de moed opgegeven.. Ik rij me al 22 jaar open op het moment dat ik langer dan een uur rij..

Ik heb geprobeerd:
- Lederen zitvlak
- Rijbroek met speciale stukken erin ( zo genaamde "pamperbroeken" )
- Naadloze onderbroeken
- Zeemleren broekje eronder
- Katoenen broeken
- Spijkerbroeken
- Blaarpleisters
- Hordes met zalfjes
- Onderbroek met gel erin
- Bontjes
- Gelzitting

Niks helpt.. ik heb gewoon een gevoelig stel billetjes Bloos

Oh ja, en qua zadels maakt het ook niks uit.. Wintec, kieffer, kn, stubben, alles is geprobeerd.. Maakt geen verschil Huilen van het lachen

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 14:08

Persoonlijk heb ik goede ervaringen met een "ECHT" bontje, dus niet zo'n goedkope syntetische.
Ik had er ook altijd last van en heb ook echt vanalles geprobeerd, van onderbroeken met pijpjes tot een broek met leren zitvlak. Pling

Watdannog

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 14:26

Banketstaaf
Laatst bijgewerkt door Watdannog op 09-02-22 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 14:28

Oplossing! Een lekker zacht westernzadel Haha! . Ik ben geen reclame aan het maken hoor Knipoog
Pas op, dan zijn er nog mensen die zich open rijden hoor. Zoals m'n vriend. Als beginner zat die te diep in z'n zadel, waardoor z'n achterste tegen dat westernzadel schuurde (hoge achterkant hé). Nu hij beter heeft leren rijden en zitten (hij zit nu rechter) is ook dat probleem verholpen!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 14:53

Godzijdank er zijn er meer Lachen
Had nooit ergens last van, maar sinds onze 2e is geboren rij ik me aan de voorkant zeer, tenminste als ik langer dan een half uur intensief rij.
Als ik een slip draag zonder naadje voor met daar overheen een slip met een dun zacht maandverbandje is het iets beter, maar ideaal is het niet.

Ook ik zal eens glijmiddel en huidfix proberen.

Wat ik me afvraag is of het glijmiddel niet snel opdroogt?

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 14:58

Heb het ook maar alleen op me billen Bloos
Maar had er vooral met me vorige zadel last van.
Heb nu een Ainsley zadel zit lekker en heb dr tot nu toe nog geen last van.
Laatst bijgewerkt door Anders_Amigo op 31-10-08 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 15:01

Het stuk rijden van je edelen vrouwen delen kan liggen aan hoe je bedeeld bent bij het uitdelen van onderkanten. Wanneer je erg goed bedeeld bent je alles al geprobeerd hebt, is er maar 1 oplossing die echt werkt en dat is een labiacorrectie of in gewoon nederlands een schaamlipverkleining. Is ietwat drastistich maar werkt wel Haha!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 15:12

Laura24 schreef:
Nou is het zo (hmmm leuk praatje) dat 1 van mijn binnenste schaamlippen voornamelijk de pineut is...

Bij mij gelukkig niet tot bloedens toe en gelukkig de laatste tijd ook niet meer, maar ik heb ook één specifieke binnenste schaamlip die wel eens klem wil gaan zitten omdat die buiten mijn buitenste schaamlippen uitsteekt en ik teveel naar voren zit en er dan op ga zitten. Echt heel erg irritant. Een andere rij- of onderbroek helpt daar niet echt tegen. Wat je wel zou kunnen proberen is voordat je gaat rijden die binnenste schaamlip even goed wegstoppen tussen de buitenste schaamlippen. Dan komt hij minder klem te zitten en zal je er ook minder last van hebben.

Ik heb het idee dat je zadel en de manier waarop je paard opgooit in draf en galop er ook wel wat mee te maken heeft. De laatste keer dat ik er last van had was toen ik mijn paard niet kon rijden omdat ze drachtig was en ik een tijdje op een tweetal andere paarden heb gereden.

hap schreef:
Als je een beetje een bolle kont hebt is een kiefferzadel ook minder geschikt.

Goed dat je het zegt, ik heb een behoorlijk bolle kont en ben net op zoek naar een nieuw zadel. Weet ik dat ik die niet hoef te proberen Knipoog

Niwla schreef:
Ik had het alleen als ik strings droeg tijdens het rijden, sindsdien rijd ik met boxers, en dat gaat goed!

Boxers hoef ik dus niet te proberen, dan rijdt ik juist op de rand van de onderbroek kapot. Ik zweer bij strings, en dan nog niet allemaal, ze moeten laag zijn en goed aansluiten.

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 15:15

Bolieke schreef:
Ruiters leren heel recht zitten en velen zitten met een te holle rug. Daardoor kantel je je bekken naar voren en gaat dus echt op je schaambeen zitten met alle gevolgen van dien.
Dat recht zitten is goed, maar trek je rug niet hol. Probeer je bekken naar voren te kantelen dat heeft 3 voordelen:
- je zit meer op je poep en niet meteen op "bot".
- je kan veel beter de bewegingen uitzitten van je paard = veel beter voor je eigen rug.
- doordat jij beter meebeweegt, hinder jij je paard minder.

Veel succes!!

Belgen hebben zo'n fantastisch woord voor kont ROFL

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 15:18

Bolieke schreef:
Ruiters leren heel recht zitten en velen zitten met een te holle rug. Daardoor kantel je je bekken naar voren en gaat dus echt op je schaambeen zitten met alle gevolgen van dien.
Dat recht zitten is goed, maar trek je rug niet hol. Probeer je bekken naar voren te kantelen dat heeft 3 voordelen:
- je zit meer op je poep en niet meteen op "bot".
- je kan veel beter de bewegingen uitzitten van je paard = veel beter voor je eigen rug.
- doordat jij beter meebeweegt, hinder jij je paard minder.

Veel succes!!

Dit was bij mij de oorzaak! Ik let er nu op en nu gata het goed.

Heb je trouwens naadjes in de ondergoed? Dat kwan namelijk ook precies op het verkeerde plekje zitten.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 15:31

Anoniem schreef:
Het stuk rijden van je edelen vrouwen delen kan liggen aan hoe je bedeeld bent bij het uitdelen van onderkanten. Wanneer je erg goed bedeeld bent je alles al geprobeerd hebt, is er maar 1 oplossing die echt werkt en dat is een labiacorrectie of in gewoon nederlands een schaamlipverkleining. Is ietwat drastistich maar werkt wel Haha!

Daar heb ik dus wel eens over na zitten denken, maar inderdaad, dat vond ik wat drastisch... Eerst maar eens kijken of er ook andere "oplossingen" zijn Haha!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 15:45

Gelukkig heb ik er zelden last van. Meestal is het te wijten aan de keuze van ondergoed of het soort zadel waar ik op zit.

Ik heb de indruk dat een diepe zit van het zadel soms debet kan zijn aan de problemen. Een te kleine of te grote inchmaat van het zadel ook. Te klein dwingt je teveel op de voorboom, te groot en je zit vaak ook op de voorboom met een zee van ruimte achter je kont. Of je moet jezelf een mooie stoelzit aanmeten.

Eens studeren op je houding en zit en evt beugellengte zou ook wel eens wat kunnen helpen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 15:46

Anoniem schreef:

Ik geloof idd echt dat het daarmee te maken heeft helaas. Ik heb er ook altijd last van en ik baal er ontzettend van. Bij mij helpt gewoon echt niks. Een maandverband helpt een beetje maar ook niet echt.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 16:01

Erg genoeg héb ik al een behoorlijke stoelzit Bloos Dat is vooral omdat mijn huidige zadel (springzadel) zulke korte zweetbladen heeft dat als ik mijn beugels langer maakt, ik precies met mijn laars onder het zweetblad blijf hangen. Hierdoor rij ik met te korte beugels en worden mn benen wat naar voren gedwongen. Maar goed, het doorrijden heb ik met heel andere zadels ook...

iris123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 16:02

Heel herkenbaar. Ik heb hier helaas ook altijd last van.. Niet alleen met paardrijden trouwens, ook met fietsen doet het altijd zeer. Erg vervelend en helaas weinig aan te doen. Wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die hier last van heeft. Veel succes met het vinden van een oplossing!

marijk1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 16:10

Sinds ik een zadelbontje gebruik heb ik er geen last meer van. Idd. een aanrader.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 16:12

marijk1980 schreef:
Sinds ik een zadelbontje gebruik heb ik er geen last meer van. Idd. een aanrader.

Wat voor een zadelbontje heb je?

Kim_Bisous

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 16:13

Ik heb er ook heel erg last van gehad! Lips are sealed Als ik na het rijden moest plassen ging ik letterlijk dood van de pijn. Maar ook sex was behoorlijk pijnlijk. Sinds dat ik een nieuw zadel heb, is de ellende gelukkig over. Maar ik lees hier dat dit jammer genoeg niet voor iedereen een oplossing is.. Ik reed vroeger altijd met naadloze strings om het open rijden zo veel mogelijk te voorkomen.

Succes allemaal Ach gut Tis echt een zeer vervelend en pijnlijk probleem!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 16:25

Kim_Bisous schreef:
Ik heb er ook heel erg last van gehad! Lips are sealed Als ik na het rijden moest plassen ging ik letterlijk dood van de pijn. Maar ook sex was behoorlijk pijnlijk. Tis echt een zeer vervelend en pijnlijk probleem!

Ja Verdrietig
Wat voor zadel heb je nu??

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 16:34

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 16:41

mischien een rare vraag maar zijn die patches voor op je achterwerk, of voor de voorkant. En hoe "bevestig" je ze?

Kim_Bisous

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 17:03

Suzanne F. schreef:
Kim_Bisous schreef:
Ik heb er ook heel erg last van gehad! Lips are sealed Als ik na het rijden moest plassen ging ik letterlijk dood van de pijn. Maar ook sex was behoorlijk pijnlijk. Tis echt een zeer vervelend en pijnlijk probleem!

Ja Verdrietig
Wat voor zadel heb je nu??

Anatomica Orion met een zachte diepe zit, voorheen had ik een premiere die geen diepe zit had

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 19:29

Andersom in het zadel gaan zitten zegt mijn man Haha!

Wadawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 19:47

Ik had dat ook , maar dan met me billen lekker pijnlijk

Sinds ik een andere rijbroek heb is het helemaal over (Leder zit er op dacht ik)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 20:52

Ulfeino schreef:
Andersom in het zadel gaan zitten zegt mijn man Haha!

Nagelbijten / Gniffelen