niet goed, blijft niet goed in de proef........ maar het commentaar op het protocol zal opbouwender zijn bij een 3 jarige fjord dan bij een 10 jarige Ferro, Jazz of weet ik veel welke hengst nu in is
lijkt mij
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

KiWiKo schreef:ik kan me wel voorstellen dat een jury milder is op een jonkie (mag zich natuurlijk nooit in punten uiten!!!!) maar wel in commentaar.......
niet goed, blijft niet goed in de proef........ maar het commentaar op het protocol zal opbouwender zijn bij een 3 jarige fjord dan bij een 10 jarige Ferro, Jazz of weet ik veel welke hengst nu in is![]()
lijkt mij
CharleyT schreef:KiWiKo schreef:ik kan me wel voorstellen dat een jury milder is op een jonkie (mag zich natuurlijk nooit in punten uiten!!!!) maar wel in commentaar.......
niet goed, blijft niet goed in de proef........ maar het commentaar op het protocol zal opbouwender zijn bij een 3 jarige fjord dan bij een 10 jarige Ferro, Jazz of weet ik veel welke hengst nu in is![]()
lijkt mij
Dit lijkt mij dus een onzin verhaal, wat aanstuurt op erg subjectief beoordelen. Alle informatie over het paard is onbelangrijk, uitgezonderd de verrichting in de ring! daar beoordeel je op, en daar is je commentaar op gebaseerd. Dus niet op leeftijd, afstamming, kleur, ras, geslacht enz.
Ik kocht mijn merrie op 7 jarige leeftijd en toen zat de basis er dus nog helemaal niet in. Ik heb hard mijn best moeten doen om mijn paard recht te rijden en breng haar nu sinds kort uit. Ik zou het toch erg banketstaaf vinden als jury's nu maar aan zouden nemen dat mijn 12 jarige vast al bergen ervaring heeft
Fitzroy schreef:Ik kijk naar een 3-jarige net als naar een 15-jarige, als naar een schimmel of een Haf.
Leeftijd, ras e.d. maakt allemaal niets uit, je moet het gevraagde laten zien.
Kan je jonge paard dat niet, dan houd je hem nog ff lekker thuis totdat ie het wel kan.

Roweentje89 schreef:Fitzroy schreef:Ik kijk naar een 3-jarige net als naar een 15-jarige, als naar een schimmel of een Haf.
Leeftijd, ras e.d. maakt allemaal niets uit, je moet het gevraagde laten zien.
Kan je jonge paard dat niet, dan houd je hem nog ff lekker thuis totdat ie het wel kan.
Ben ik niet met je eens.
Mijn leraar is ook jurylid, en als hij jureert en hij heeft een 3 jarige op een L2 of misschien wel een M proef issie afgeschreven hoor. Zo een jong paard hoort dan niet op die leeftijd al zo hoog te lopen.

tantetoos schreef:een drie jarige mag niet eens op concours
KiWiKo schreef:ik kan me wel voorstellen dat een jury milder is op een jonkie (mag zich natuurlijk nooit in punten uiten!!!!) maar wel in commentaar.......
lijkt mij
.