Moeilijker om de Z te halen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 12:28

ik heb ze allemaal nog (of beter gezegd mijn moeder), ze komen vanavond!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-03 12:33

Misschien staan er wel soortgelijke proeven in de oude boekjes, maar was de manier van jureren anders; werd er meer gelet op het correct rijden van de figuren en minder op de aanleuning, schwung en oprichting.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 12:37

Ik weet nog wel dat wij op de ponyclub toen 1 Z-amazone hadden en daar keek iedereen ontzettend tegen op.
Zij reed ook altijd maar in een zeer kleine rubriek tegen bv. Ellen Albers en Dineke Verhoog, en die zijn nu nog bekend.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 12:49

Ik heb geloof ik ook nog zo'n heel oud boekje, ik zal vanavond eens in de boekenkast kijken. Het is in ieder geval nog van ruim vóór het grijze boekje, maar het was vroeger wel makkelijker: wat toen M2 was, is denk ik nu M1.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 15:51

Gerrie"]
[quote="Rieja schreef:
Kitty, ik denk dat dat wat al eerder gezegd werd idd erg streekgebonden is. Ik hoorde van iemand die naar de selectied voor de Drentse kampioenschappen geweest was dat het niveau in het Z hier niet bepaald geweldig is. Misschien worden de punten hier wel meer/sneller 'vergeven' ?

Ik verbaas me er ook altijd over in hoe zo'n snel tempo sommigen door de klassen heen gaan, dat heb ik zelf niet echt.

Ik ook niet Rieja Haha!
En voor een groot gedeelte gaat dit ook echt niet op denk ik.

Ik ben afgelopen weekend gaan kijken naar de finale van de Z2 Overijsselse kampioenschappen.In Staphorst dus lekker dichtbij.
Maar wat ik daar zag vond ik ook nog niet zo meevallen.
De hoogste score van de gewone proef was iets rond de 65%( leuke vos lekker swingen ,maar volgs omstanders een met een traag achterbeen) de nummers daarna zaten heel dicht opelkaar tegen de grens van 60%...

De uitschieters zijn dan toch de professionele ruiters en niet diegene die het met een paard moeten zien te redden.
[/quote]

Toevallig ken ik die vos die jij bedoelt, en je moet denk ik niet teveel luisteren naar die omstanders. Het paard is echt een showpaard en kan goed sjouwen. Dat ze niet meer dan 65,33 % heeft gereden, komt doordat ze hem nog niet zo heel lang heeft. Ze durft hem nog niet zo spetterend te rijden omdat hij dan omhoog gaat!! Het is mijn instructrice en ik sta bij haar op stal, dus zo´n laag niveau had ze niet hoor!!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 16:28

sjaantje"]
[quote="Gerrie"][quote="Rieja schreef:
Kitty, ik denk dat dat wat al eerder gezegd werd idd erg streekgebonden is. Ik hoorde van iemand die naar de selectied voor de Drentse kampioenschappen geweest was dat het niveau in het Z hier niet bepaald geweldig is. Misschien worden de punten hier wel meer/sneller 'vergeven' ?

Ik verbaas me er ook altijd over in hoe zo'n snel tempo sommigen door de klassen heen gaan, dat heb ik zelf niet echt.

Ik ook niet Rieja Haha!
En voor een groot gedeelte gaat dit ook echt niet op denk ik.

Ik ben afgelopen weekend gaan kijken naar de finale van de Z2 Overijsselse kampioenschappen.In Staphorst dus lekker dichtbij.
Maar wat ik daar zag vond ik ook nog niet zo meevallen.
De hoogste score van de gewone proef was iets rond de 65%( leuke vos lekker swingen ,maar volgs omstanders een met een traag achterbeen) de nummers daarna zaten heel dicht opelkaar tegen de grens van 60%...

De uitschieters zijn dan toch de professionele ruiters en niet diegene die het met een paard moeten zien te redden.
[/quote]

Toevallig ken ik die vos die jij bedoelt, en je moet denk ik niet teveel luisteren naar die omstanders. Het paard is echt een showpaard en kan goed sjouwen. Dat ze niet meer dan 65,33 % heeft gereden, komt doordat ze hem nog niet zo heel lang heeft. Ze durft hem nog niet zo spetterend te rijden omdat hij dan omhoog gaat!! Het is mijn instructrice en ik sta bij haar op stal, dus zo´n laag niveau had ze niet hoor!!
[/quote]

Ik heb ook niet beweerd dat Linda een laag niveau had Verward Ik vond de score zoals gebruikelijk op kampioenschappen aan de lage kant,zeker voor haar proef.Haar paard was de eyecatcher van de avond dat zeker!

Ze zal vast wel doorstromen naar het ZZ-L neem ik aan....

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 18:42

Mijn moeder heeft zo'n 30 jaar geleden wedstrijden gereden (niet verder gekomen dan de L overigens, maar dat had een andere oorzaak) en die zei het laatst nog tegen mij, dat het nivo zo ontzettend omhoog gegaan is.

Die reed vroeger met haar oerdegelijke Gelderse merrie een B proefje met de neus in de wind en als de figuren ongeveer op de plek waren waar het moest zijn en je zat er een beetje fatsoenlijk op, dan had je al gauw een winstpunt (heel zwart/wit gesteld, maar vooruit), de B was je zo uit, nu hoef je daar echt niet meer mee aan te komen zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 19:05

Ik moest ook ze vreselijklachen om de foto's die Sjuim plaatste van haar moeder op een behoorlijk uit de kluiten gewassen vos. Als je daar je dressuurwedsrijdjes mee moet rijden dan heb je daar een hele kluif aan.
Het paardenmateriaal is echt enorm verbeterd!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 19:12

Hoi Gerrie!!!

Ja, linda gaat deze zomer ZZ-licht starten...

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 00:44

sjaantje schreef:
Hoi Gerrie!!!

Ja, linda gaat deze zomer ZZ-licht starten...

Goed gegokt hihi,en het is voor haar al bekend aangezien ze al ZZ-Z heeft gereden.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 13:26

ik heb ook met springen en dressuren Z gereden maar inderdaad iemand van het L kan misschien beter rijden als jij ... dat weet je gewoon niet .
Ik vond inderdaad ook van mezelf dat ik nog veelsteveel te leren had ...
Aan de andere kant denk ik ook dat je eigenlijk nooit uitgeleerd bent op paarden gebied .
Maar ik vind hie dan ook op welk niveau je rijdt ...
Als je je beessie maar goed behandelt dan kun je van mij al rijden ..

Kus Chan