Val=nieuwe cap

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Koop jij na een val een nieuwe cap?

Ja, altijd
3 (2%)
Ja, meestal
4 (2%)
Ja, maar alleen bij een harde val
61 (42%)
Nee, zelden
36 (25%)
Nee, nooit
40 (27%)

Totaal aantal stemmen: 144

Lenneke_

Re: Val=nieuwe cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 08:45

MarcR schreef:
het zou me niet verwonderen dat bepaalde merken zowel caps als fietshelmen maken.

Mijn helm is paardrijhelm en fietshelm in één Clown

Maar idd, er hoeft niets te voelen of te zien te zijn als een helm toch kapot is. Er kunnen hele kleine scheurtjes ontstaan die je niet ziet, bij een volgende val beschermt de helm niet meer zo als hij dat zou moeten doen.
Bij een val op m'n hoofd zou ik altijd een nieuwe kopen, ik zet dat ding op voor de veiligheid, dan moet hij ook wel veilig zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 10:54

Ik mis een optie:Nee, ik koop geen nieuwe cap, want draag er geen Tong uitsteken

Sóms draag ik wel een helm en áls ik een helm draag én val én die helm serieus zou stoten = vervangen.

Als je een helm draagt ter bescherming is vervangen na val een logisch gevolg omdat na die val de zekerheid ervan serieus afgenomen is.
Een beschadigde helm opzetten is valse veiligheid. Zet het ding dan níet op, dan weet je tenminste waar je aan toe bent.

hc

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 13:20

Ja altijd, mits ik natuurlijk op mijn hoofd val of met mijn hoofd ergens tegenaan. Dat is gelukkig nog nooit gebeurd, als ik val is dat meestal op een ander lichaamsdeel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 13:24

Ik heb nog nooit een nieuwe cap aangeschaft vanwege een val, in het verleden heb ik alleen nieuwe caps gekocht omdat oude niet meer goed zaten. Ik moet ook zeggen dat ik eigenlijk nooit val (laatste keer is alweer twee jaar geleden, met springen), ik krijg het meestal voor elkaar om "bijna" te vallen maar net te kunnen blijven zitten Clown

Als ik eens op mijn hoofd terecht zou komen/mijn cap een behoorlijke klap zou opvangen bij een val, dan zou ik die cap wel vervangen.

Overigens staat er nu wel weer een nieuwe cap op de planning, maar dat is dus om de bekende reden: oude zit niet meer lekker Clown

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:00

Als je valt, en de cap heeft de grond niet geraakt, dan koop ik geen nieuwe. Maar ik heb wel eens m'n cap na een val gescheurd, tja, dan heb ik direct een nieuwe.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:03

Voormij het zelfde, als ik met de cap op de grond gekomen ben, moet hij vervangen worden.

n.b. als je een casco hebt, krijg je 50 procent korting op een nieuwe, als dat binnen 2 jaar na aankoop gebeurt!
Huertecilla schreef:
Ik mis een optie:Nee, ik koop geen nieuwe cap, want draag er geen Tong uitsteken

Sóms draag ik wel een helm en áls ik een helm draag én val én die helm serieus zou stoten = vervangen.

Als je een helm draagt ter bescherming is vervangen na val een logisch gevolg omdat na die val de zekerheid ervan serieus afgenomen is.
Een beschadigde helm opzetten is valse veiligheid. Zet het ding dan níet op, dan weet je tenminste waar je aan toe bent.

hc

Helemaal mee eens!

rylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:05

Normaal gesproken koop ik nooit een nieuwe cap na
het vallen tenzij hij natuurlijk beschadigd is. Knipoog
zoals een barst of iets dergelijks, dan zou ik
toch maar gaan kijken voor een nieuwe Vingers aflikken

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:07

Ik vind het niet zo nodig om na een val een nieuwe cap te kopen.
Ik val wel van een paard, maar tegenwoordig land ik op mn voeten ( 3x gebeurt al Huilen van het lachen )
Dus ja.
Ik koop een nieuwe cap als ik een nieuwe cap wil ROFL

Kimm1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:14

Toevallig heb ik gisteren een nieuwe cap gekocht maar die heb ik niet gekocht omdat ik van mijn paard ben gevallen.
Ik heb een nieuwe moeten kopen omdat ik aangereden was op de scooter en mijn cap in een tas om had. Die cap
heeft wel zo'n smak gemaakt dus was hij niet meer "veilig" en bovendien was het verzekeringswerk. Verder koop ik geen nieuwe
als ik niet op mijn hoofd ben gevallen of wat dan ook. Als ik echt hard ben gevallen en ook op mijn hoofd dan zal ik zeker een nieuwe
gaan kopen.

Makita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 13:14

dat verschild meestal niet want ik vindhet een beetje onzin om elke keer een nieuwe cap te kopen
die krengen zijn verschrikkelijk duur als je ook echt een goeie wilt hebben!

Yoline_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:00

Nouja..als je cap nog goed is waarom zou je dan een nieuwe kopen?
Ik ben wel een keer op me hoofd gevallen en toen was me cap kapot,
dus toen moest ik een nieuwe kopen maar als die nog goed is koop ik geen nieuwe.

anouska4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:05

Ik ben 5 keer gevallen maar geen een keer echt hard of op mijn hoofd ofzo, dus ik blijf gewoon er mee rijden hoor

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:07

Ik ben een keer gevallen en daarbij niet eens op mijn hoofd terecht gekomen.
Daarna gewoon weer opgestapt, niks gemerkt of gezien aan de cap..
Die dag erna wil ik mijn cap weer opzetten en vervolgens valt hij zo in 2 stukken uit elkaar Scheve mond
Toen moest ik wel om een nieuwe Haha!

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:11

Waarom zou je een nieuwe cap moeten als je valt, ben zo vaak gevallen en heb nog nooit een nieuwe gehad Knipoog
Zie ook verder niks aan mijn cap Clown

brave_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:40

als ik echt op mijn hoofd zou vallen zou ik het wel doen, volgens mij zijn ze daar niet van gemaakt om keer op keer te grbruiken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:43

Als er een barst in zit en de binnenkant zichtbaar is ingedrukt, een nieuwe maar als je gewoon op je hoofd valt en er aan de kap niets te zien is, is er niks aan de hand, hoor.

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:46

Ik ben 1 keer op mn hoofd gevallen, toen was mijn cap ook gebroken van binnen, heb toen uiteraard een nieuwe cap aangeschaft. Naderhand nog wel vaak eraf gevallen maar altijd op mn kont/zij terechtgekomen dus niet na aanleiding daarvan een nieuwe gekocht.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:48

ik ga met de cap naar een desbetreffend ruitershop winkel en laat het controleren

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:50

Ik val best vaak op mijn hoofd eigenlijk,
ik heb me daar nooit iets van aangetrokken tot een tijdje terug.

Toen begon ik me steeds beter te realiseren dat paardrijden best een gevaarlijke sport is
én zag ik een topic hierover,
daarin stond dat je cap bij de volgende gevallen (mogenlijk) niet meer goed is:
- als hij kraakt
- als hij ouder dan 5 jaar is (i.v.m. de veiligheidskeurmerken)
- als je m hebt laten vallen
- als je op je hoofd bent gevallen

Mijn cap was ong. 5,5 jaar, hij kraakte én ik heb m vaak zat laten vallen en ben vaak zat (op mijn hoofd) gevallen..
Toen heb ik een nieuwe gekocht.. Clown

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:05

ik heb sinds een maand een nieuwe cap, ik vond de oude te groot worden
waarschijnlijk is hij dus ingedrukt. en nu ik de nieuwe cap had, zette ik mijn oude ook weer even op maar ik had em beet en ik vond hem zo gammel, en hij kraakte wat Tong uitsteken maar dat is me nu eigenlijk pas opgevallen nadat ik een nieuwe heb gekocht...
verder daarmee maar 1x op mijn hoofd gevallen

ik denk dat ik nu als ik een keer hard val even ga kijken hoe hoe alles voelt/kraakt of wat dan ook, of even laten controleren want die oude vind ik nu echt niet veilig terwijl ik daar toch 4,5 jaar mee gereden heb Knipoog

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:12

Vorige week ben ik met mijn hoofd op de grond beland nadat mijn paard zodanig gestruikeld was in tölt dat ze zelf onderuit ging.
Ondanks de cap had ik hoofdpijn, de klap zal dus best hard zijn geweest.
De cap ziet er nog goed uit, maar ik heb voor de zekerheid wel een nieuwe gekocht.

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:19

ik ben nog nooit echt hard van me hafje afgevallen.
en sinds dien heb ik ook een nieuwe cap, dus nee als ik pijnlijk op mijn rug terechtkom dan koop ik natuurlijk geen nieuwe cap.
mocht ik nou echt heel hard op me hoofd terechtkomen of ergens tegenaan vallen of wat dan ook.
dan zou ik het wel overwegen Ja
anders heb het namelijk niet echt bepaald zin als je hem nog draagt Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:30

Ik heb eergister een nieuwe gekocht omdat ik nogal hard op men hoofd ben gevallen en hij kraakten. Dus hij leek men niet zo veilig meer. Ik koop een nieuwe als die echt hard is gevallen maar niet als die perongeluk uit de kast valt ofzo want dan kan ik wel nieuwe blijven kopen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:38

Zo dan zou ik vaak nieuwe caps moeten kopen Haha! Bloos

Maar ik heb een aantal keren nieuwe caps gekocht... 2x was mijn cap doormidden na een val en 1x brak de klep af... Tja daar zit je dan Clown

Voor de rest valt niet vaak op mijn hoofd gelukkig dus dan koop ik ook geen nieuwe.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:39

Ben wel vaak hard van een paard gevallen met mijn cap, maar heb m nog steeds. Had m voor de zekerheid meegenomen naar de winkel, en daar zeiden ze dat ie nog goed was.. dus.. het hoeft niet!