Paard overgenomen door verzekering, niet geslacht?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PBA_

Re: Paard overgenomen door verzekering, niet geslacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 11:28

Cowgirl schreef:
Ik zou toch het slachthuis eens bellen. Kunnen die je niet verder helpen dan zou ik contact opnemen met de verzekering en daar het telefoonnummer van de handelaar vragen.

Overigens vraag ik me af of je echt zeker weet dat het paard voor de dood ging.
Lekkere verzekering dan als die zich niet aan de afspraken houden. Voor mij ook een reden om een paard niet te verzekeren. Dan maar geen geld bij het overlijden maar wel 100% zeker weten wat er met je paard gebeurd.

je kan ook gewoon de verzekering stopzetten op dat moment dan beslis je altijd nog zelf wat er met je dier gebeurd en bij een aantal verzekeringen mag je je paard ook overkopen tegen slachtprijs dan weet je alsnog wat er gebeurd met je knollie

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 11:31

Ragdollcat schreef:
Het is eigenlijk je eigen schuld, je had mee moeten gaan, je laat toch niet je vriend/vriendin in de steek als het gedood moet worden?

Nu zit je ermee.

Het komt veel te vaak voor, en het is zo oud als de wereld, in paarden worden altijd al gerommeld en gehandeld, geld is geld.

Je moet dan ook altijd zelf je paard wegbrengen en of meegaan, alleen dan heb je de zekerheid, en of laat het inslapen door de veearts, en of meegaan naar de slacht, Slachthuis Nijkerk staat als erg goed bekend, zo had ik gelezen in bokt, en rommelt niet aan, het zijn de verzekeringen die dat doen en of de persoon die het paard ophaalt, ook dat is erg veel voorkomende dingen.

Daar kun je wel gelijk aan hebben, maar ik vind het zwaar hufterig dat de verzekering zich niet aan de afspraak heeft gehouden.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 11:33

imaudy: Welcome in the real world...
Overal waar geld te verdienen valt, wordt gesjoemeld....

Het is niet goed te praten, maar wel een algemeen bekend gegeven dat sommige verzekeringen dit doen...

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 11:38

Ik zou de verzekering onmiddelijk opbellen en verhaal halen. Laat je niet afwimpelen. En daarna de zoektocht naar je paardje starten. succes

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:40

vroeger gebeurde dit regelmatig...
Zelf heb ik mijn paard ook verzekerd maar ik zou hem nooit door iemand levend op laten halen.
Was je paard wel gechipt?
Die nummers zijn toch ook na te trekken?
Ben bang dat het zoeken wordt naar een speld in een hooiberg... helaas...

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:41

wordt idd lastig zoeken maar niet geschoten is altijd mis. Ik vind het overgigings wel hufterrig. Wat had het paard eigenlijk er gaan wel vaker verhalen de ronden dat ze verkocht worden als recreatiepaard.

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:46

Ragdollcat schreef:
Het is eigenlijk je eigen schuld, je had mee moeten gaan, je laat toch niet je vriend/vriendin in de steek als het gedood moet worden?

Nu zit je ermee.

Het komt veel te vaak voor, en het is zo oud als de wereld, in paarden worden altijd al gerommeld en gehandeld, geld is geld.

Je moet dan ook altijd zelf je paard wegbrengen en of meegaan, alleen dan heb je de zekerheid, en of laat het inslapen door de veearts, en of meegaan naar de slacht, Slachthuis Nijkerk staat als erg goed bekend, zo had ik gelezen in bokt, en rommelt niet aan, het zijn de verzekeringen die dat doen en of de persoon die het paard ophaalt, ook dat is erg veel voorkomende dingen.

nee ik zou ff lekker toe willen kijken hoe en wat en waar mijn paard geslacht zou worden lekker is dat afscheid is al moeilijk laat staan zo! Bloos

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:44

Als de maatschappij dit zo met jou heeft afgespoken dan horen ze zich daar aan te houden!
Als nu blijkt dat hij niet geslacht zou zijn, dan stel je de maatschappij daarvoor aansprakenlijk.
Maar je zult dan wel moeten bewijzen dat je die afspraak toen der tijd gemaakt hebt.
Dus heb je dat zwart op wit, op een document van de maatschappij staan of zo iets?
Dan sta je heel sterk.
Als ze een paard ophalen om te laten slachten, dient dat ook te gebeuren, en niet stiekem door te verkopen, al was dat wel min of meer gebruikelijk, maar kan en hoort natuurlijk helemaal niet.
Succes met je zoektocht!

Amantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:50

Ben benieuwe hoe dit afloopt...

themi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:55

Misschien een idee om in dit topic de naam en gegevens van het paard te vermelden en een fto? Misschien dat er iemand het paard herkend?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:00

Het klinkt misschien erg banketstaaf.
Maar op het moment dat jij je paard verkoopt aan de verzekering,
Is de verzekering eigenaar. En die kunnen dan doen en laten waar ze zelf zin in hebben.

Het kan zo zijn dat er een handelaar is geweest, die dit dier heeft doorverkocht.
Ik hoop het niet voor je, want het zou knap vervelend zijn...

Op Marktplaats kun je een oproep doen of iemand jou paard toevallig kent, incl foto's

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:00

Hoi,

Dat ben ik wel met je eens, ik was wat te bot, ik vind het ook zo erg voor haar, maar het komt vaak voor, als het opgehaald wordt.

Ook ben ik geschrokken dat het nog steeds gebeurd ondanks de paspoort/chip/papieren enzo.

Gelukkig staat Nijkerk er goed bekend om, ooit had een vriendin van me haar paard erheen moeten brengen, en echt die mensen daar zijn superaardig.

Veel sterkte en hopelijk dat je je paardje kan traceren.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:47

DebjeDopje:

Je hoeft niet te gaan kijken, alleen gewoon meegaan, dat het daar echt gebracht wordt, want Nijkerk is echt betrouwbaar, die bedonderd je niet, het gaat er alleen erom dat het daadwerkelijk erheen gebracht wordt, dat de ophaler er niet mee vandoor gaat.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:51

tjsa.. dat is achteraf praten. dat zal ze een volgende keer ook wel doen.
Maar voor dit moment zit ze in de onzekerheid of haar pard dus werkelijk geslacht is, of niet.
Ik zou je paardje zijn/haar levensnummer opzoeken, en nog een keer naar het stamboek of knhs bellen.

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 22:23

Aan berichten als, ik had mee moeten gaan ed heb ik idd niks en daar gaat het topic ook niet over Lachen
Ik heb op bokt een oproep geplaatst en zal zo hier ff de link neerzetten.
Verder was ik er idd al achter dat Interpolis is overgenomen door Equineriks en dat dat weer onder Hippozorg valt.
Ga maandag even Equineriks bellen kijken of zij me kunnen vertellen hoe ik erachter kan komen of hij geslacht is en zo niet wat er dan mee gebeurd kan zijn.

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 22:23

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 23:04

Apart verhaal en ik denk eerlijk gezegd dat het een storm in een glas water is (niet persoonlijk bedoeld) en dat het een kwestie van verwarring is Knipoog. De beste man in Nijkerk zal vast niet gelogen hebben als hij zegt dat hij alleen heeft geslacht voor Hippozorg. Sinds 2 jaar (nov of dec 2006) valt EquineRisk = Interpolis namelijk onder Hippozorg en als hij voor die tijd geen zaken deed met Interpolis zal hij dat nu ook niet doen aangezien de paarden die aangeboden worden, worden aangeboden namens Hippozorg (of er op de polis die je thuis hebt nu EquineRisk/Interpolis of Hippozorg staat). De naam "Interpolis" bestond dus al niet meer toen jouw paard 1,5 jaar geleden opgehaald en geslacht is uit naam van de verzekering. Het paard is naar alle waarschijnlijkheid gewoon voor slacht aangeboden door Hippozorg.

Mijn ex-stalgenoot en ik waren/zijn allebei verzekerd bij Interpolis en later Equinerisk/Hippozorg en hebben samen meerdere paarden afgestaan aan de verzekering en zowel voor als na het Hippozorg tijdperk werd dat in geval van afmaken keurig afgehandeld door 1 en dezelfde persoon.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 23:17

Wat Ziolette zegt lijkt mij ook. Kwestie van discommunicatie, al die verzekeringsnamen ook.
Daar houdt een slager zich toch niet echt mee bezig, lijkt mij.
Ik zou als eerste de verzekering bellen en bewijs vragen. Knipoog

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 19:36

Ik zeg ook niet dat hij niet geslacht kan zijn, vraag alleen om advies van mensen en ben daar een heel eind verder mee gekomen Lachen Ik ga maandag ook zeker de verzekering bellen maar dan alsnog vraag ik me af waar, als hij geslacht is, dan het paspoort is gebleven.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:53

wondertje schreef:
Ik zeg ook niet dat hij niet geslacht kan zijn, vraag alleen om advies van mensen en ben daar een heel eind verder mee gekomen Lachen Ik ga maandag ook zeker de verzekering bellen maar dan alsnog vraag ik me af waar, als hij geslacht is, dan het paspoort is gebleven.

Zo had ik het ook van jou begrepen, hoor! Knipoog
Ik denk dat de verzekering niet de moeite neemt om het paard eerst op hun naam te zetten en dan te laten slachten. Soms is daar ook geen tijd genoeg voor, lijkt me.
Jouw vraag kan alleen door de verzekering beantwoord worden, denk ik zo.
Eigenlijk best vreemd dat je niet ingelicht bent over het hoe, wanneer en wat er met je paard is gebeurd...
Bij de eerste de beste huis/tuin/keuken- kat of hond krijg je altijd een berichtje van de DA, dus ik begrijp je helemaal! Ach gut

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 20:35

he naar zeg.
nee nijkerk rommelt niet.
ze zijn juist erg netjes
mijn pony gaat er ook heen later(ja dat staat al vast)
ze zijn juist mee levend en je krijgt alle spullen van je paard halster enz terug.

ik hoop dat je erachter komt hoe het met je paardje zit

succes

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 20:43

Vreemd.....
Interpolis laat de paarden altijd in de provincie Zeeland slachten, in Goes volgens mij.
Die man garandeerd ook altijd "de dood"
De naam ligt op het puntje van mn tong maar ik kan er niet opkomen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 20:49

kiana schreef:
Vreemd.....
Interpolis laat de paarden altijd in de provincie Zeeland slachten, in Goes volgens mij.

de Kok Knipoog

en ik ben de ex- stalgenoot van Ziolette Haha!

helaas 2 paarden mee gegeven die het leven een hel geworden waren Verdrietig

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:38

mirgino schreef:
kiana schreef:
Vreemd.....

de Kok Knipoog

en ik ben de ex- stalgenoot van Ziolette Haha!

helaas 2 paarden mee gegeven die het leven een hel geworden waren Verdrietig

dank je....De Kok inderdaad zonder c.o.c.k.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:36

@wondertje
De verzekering heeft een afrekening van het slachthuis gekregen. Daar staan de gegevens op, ook hoeveel kg het was enz.
Ik zou daar een kopie van opvragen bij de verzekering. Dan weet je het zeker.

Overigens zegt het terugsturen van het paspoort niet alles. Ik heb bij de slacht van mijn paard mijn paspoort zelfs weer meegekregen!
(om dit soort drama's te voorkomen ben ik destijds meegegaan met mijn paard en heb het slachten zelf meegemaakt)

Ik denk wel dat áls je paard in het slachthuis aangekomen is, hij ook wel geslacht is. 't Is gewoon even de vraag wat er gebeurd is nadat hij bij je weggegaan is.