Goede instructeur vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mirkip

Re: Goede instructeur vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 14:40

ThaGirl schreef:
Maar het moeilijke is dat mijn paard veel nog moet leren. Natuurlijk doe ik ook alles niet perfect, maar het is dus ook erg dat een instructeur mij moet leren mijn paard dingen te leren.
Dat is toch ook heel anders dan 'de goede knopjes' vinden op een goed doorgereden paard.

Ik vind het zo zonde van mijn tijd om er na bijvoorbeeld een half jaar achter te komen dat een instructrise toch niks kan verbeteren.

jup dit bedoelde ik ook eigenlijk te zeggen Ja
Er zit ook zeker verschil in wat je precies met je paard aan het doen bent, en wat je wil gaan doen.

brazilll

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 12:18

kent iemand nog een goede instructeur in zeeland

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 15:51

Wat dacht je om te vragen of er achter te komen dat ze wel kennis van zaken heeft? Een diploma op zak of meerdere is altijd meegenomen. Dan weet je in ieder geval dat ze ervoor geleerd heeft....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 19:01

MargrietJonk schreef:
Wat dacht je om te vragen of er achter te komen dat ze wel kennis van zaken heeft? Een diploma op zak of meerdere is altijd meegenomen. Dan weet je in ieder geval dat ze ervoor geleerd heeft....

Maar 80% van wat "ervoor geleerd" heeft, wil ik niet eens op stal zien, laat staan betalen om "les" van te krijgen. Mijn lesgeefmens heeft geen enkel papier maar intussen lost zij problemen op waar de "geleerden" af moeten haken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 19:04

ik moet met Ikke meegaan............ er loopt heel wat kneuzenvolk tussen de gediplomeerden rond.

In Zeeland kan je Gealle Hagemann eens proberen

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 19:07

met mijn vorige pony kreeg ik les van iemand die een diploma had ging wel goed opzich
maar nu met mn nieuwe pony heb ik iemand anders die les geeft
heeft geen diploma maar is super goed.
ben blij dat ik haar heb gaat echt fantasties het rijden

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 19:15

KiWiKo schreef:
ik moet met Ikke meegaan............ er loopt heel wat kneuzenvolk tussen de gediplomeerden rond.

en ook een goede ruiter is geen garantie.

In de buurt geeft een meervoudig prix st george-amazone les. Ben 2 x bij een groepslesje van 4 ruiters wezen kijken; ging echt helemaal nergens over.
Voorbeeld; een vrouw heeft een pony die finaal op de voorhand loopt. Het enige wat de instructrice 2 weken lang tegen het meisje roept: Voooorwaarts rijden!
Ze werkt zich helemaal kapot, schopt de pony met een paars hoofd om de 3 passen met haar sporen en er gebeurt eigenlijk niets, behalve dat de pony 1 of 2 stappen misschien ietsepiets harder draaft. Als er al een reactie komt. Enige hulp of uitleg, dat de pony totaal niet aan het been is en hoe dat dan anders zou kunnen, wordt niet gegeven...

En toch heeft deze dame een behoorlijke naam, waar iedereen op af stormt...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 19:19

In mijn ervaringen zegt een diploma alsnog weinig. Ik heb les gehad van iemand (moet eigenlijks proefles zeggen) die zoveel fases in de orun had (zegt mij niks) en die verwees meteen door naar de slof om dat mijn verzorgpaard met het hoofd in de lucht liep.

Heb daarna les gehad van iemand die die papieren niet heeft en daar heb ik maar 1 woord voor: OK dan!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 19:21

beantsje schreef:
KiWiKo schreef:

en ook een goede ruiter is geen garantie.

...

En OOK dat is helemaal waar.............. ik heb het beste les gehad (en dat is echt waar!!!) van iemand die echt zelf NIET reed Haha! , geen diploma's had........ maar alles feilloos in de gaten had, en daar didactisch bijzonder goed op reageerde..........

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 19:27

KiWiKo, weet je wat mij opvalt, leken hebben vaak het beste oog. Een tijd terug is mijn klasgenoot meegeweest naar Garabel. Dat meisje had nog nooit een paard van zo dicht bij gezien. Ze vertelde mij dingen die opvielen tijdens het rijden die nog klopten ook Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 19:35

kan ik ook volledig beamen Lachen ik heb ook wel eens een echten paardennono meegehad, die echt ook precies de vinger op de zere plek legde........

helaas had hij echt niks met paarden, want hemellief hij had er misschien WEl geld in kunnen verdienen Haha!

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 21:37

brazilll schreef:
kent iemand nog een goede instructeur in zeeland

Dat ligt eraan waar in Zeeland.

Het is idd soms heel moeilijk om iemand te vinden die je past, hoe langer je rijd des te moeilijker het wordt.
Je hebt inmiddels je eigen mening gevormd over hoe goed paardrijden eruit zou horen te zien en op de een of andere vreemde manier liggen de ideen daarover soms ver uitelkaar!

Iemand die mij veel winstpunten beloofd en snelle promoties, daar hoef ik oha geen les van.

Iemand die mij beloofd dat ik en mijn paard een combinatie zullen gaan vormen die plezier in het werk hebben, die me een paard beloofd dat mooier, sterker en leniger zal worden en door de manier van rijden grote kans heeft om gezond van lijf en leden te blijven daar heb ik meer mee.
Dan komen die winstpunten nl vanzelf wel.

Verder heb ik graag les van iemand die niet piepjong is, toevallig 1 paard naar het Z gereden heeft en denkt dat hij/zij het allemaal al weet.
het liefst heb ik les van iemand die zelf veel verschillende paarden rijdt/heeft gereden en vooral heeft opgeleidt.
Men hoeft van mij zelf niet op hoog niveau gereden te hebben.
Maarja dat is ieder voor zich dus.

Misschien is het goed dat je op deze manier je wensen eens op een rijtje zet, dat maakt het zoeken makkelijker.