E-rijbewijs halen, waar het voordeligst?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Manon

Re: E-rijbewijs halen, waar het voordeligst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 20:14

shera schreef:
mijn rijbewijs heeft me 700 euro totaal gekost, 5 losse lessen en een dagcursus. Bij een rijschool in Veendam. In 1 keer geslaagd. Als je nog nooit met een aanhanger hebt gereden is het wel handig om voor de dagcursus aan wat lessen te nemen, ik vond het tegenvallen Bloos

Ik vond het juist erg meevallen Cool en erg leuk , m'n instructeur had nog nooit een vrouw zo hard achteruit zien rijden met een aanhanger en dat ie dan ook gelijk goed stond Haha!
Maar ik had thuis wel beetje geoefend met bochtjes achteruit, je moet er wel even gevoel op krijgen, maar als je dat door hebt, is het best te doen vond ik Lachen

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 23:28

Ik ga binnenkort ook beginnen met E. Ben wel van plan losse lessen te nemen en geen dagcursus. Heb nog nooit met een aanhanger gereden, dus doe het wel rustig aan!

Maron

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 14:05

ik heb me er gister voor opgegeven, ben benieuwd! ik ga ook losse lessen doen, idd stel dat je net je dag niet hebt,.....

Lady_Daniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:01

Ik ben momenteel ook bezig met het halen van mijn E rijbewijs.
Ik heb ervoor gekozen om 10 losse lessen te nemen en daarna een examen.
Elke week doe ik een les. Zo heb ik in het weekend wat tijd om te oefenen wat ik op les geleerd heb en de boel een beetje te laten zakken.
Dat is eigenlijk de voornaamste reden dat ik niet voor de dag cursus heb gekozen.
Het koste me evenveel geld. En bij de dag cursus ligt er best wel een druk op je. Je moet in een dag alles leren en presteren.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik zelf 0 ervaring had met het rijden met een aanhanger.
Ik zou iedereen met weinig tot geen ervaring aanraden meerdere lessen te nemen.

Wat betreft goedkoop...
Ik weet dat je bij verkeers school BLOM korting krijgt als je lid bent van de KNHS misschien is dat watvoor TS!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 23:15

Dan is Blom nog redelijk aan de prijs overigens.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 23:51

http://www.rijschoolgegevens.nl/

Dit is een site van het CBR met daarop de diverse rijscholen per regio en oa. slagingspercentages en dergelijke, vond ik wel handig!

Ik heb 3 weken geleden een intakeles gedaan, en aansluitend is mij geadviseerd een dagopleiding met op zaterdag daaraan voorafgaand wat extra lessen te volgen. Ik ben heel benieuwd!

Blom is geen goedkope in deze regio! Even rondbellen loont de moeite Knipoog

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 10:06

Chubby bij wie ga jij lessen?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 10:12

Wat is de prijs van 1 les zo ongeveer?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 10:13

Waar ik heb gelesd €47,50

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 10:18

Ik ga bij Peter Jansen lessen Knipoog

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:42

Chubby schreef:
Ik ga bij Peter Jansen lessen Knipoog

Dat dacht ik al gezien je verhaal Knipoog
Dat hebben ze mij (en anderen) ook aangeraden. Ik heb heel eigenwijs 1 les van te voren genomen vd 4 die aangeraden werden en een andere instructeur en ben in 1x geslaagd.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:49

ik wil volgend jaar mijn E gaan halen en die site van het cbr is wel handig Haha!
oefenen doe ik nu al regelmatig Clown moet zeggen dat de eerste keer dat ik moet keren ff tegenvalt, maar de 2de keer het alweer goed gaat hahaha

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 21:05

Manon schreef:
shera schreef:
mijn rijbewijs heeft me 700 euro totaal gekost, 5 losse lessen en een dagcursus. Bij een rijschool in Veendam. In 1 keer geslaagd. Als je nog nooit met een aanhanger hebt gereden is het wel handig om voor de dagcursus aan wat lessen te nemen, ik vond het tegenvallen Bloos

Ik vond het juist erg meevallen Cool en erg leuk , m'n instructeur had nog nooit een vrouw zo hard achteruit zien rijden met een aanhanger en dat ie dan ook gelijk goed stond Haha!
Maar ik had thuis wel beetje geoefend met bochtjes achteruit, je moet er wel even gevoel op krijgen, maar als je dat door hebt, is het best te doen vond ik Lachen

In maart heb ik m'n vriendin een dagcursus E achter B kado gedaan en was 395,- kwijt (ook bij een rijschool in Veendam Knipoog )
Ze vond het niet veel voorstellen en kwam er ook in 1x door dus, net zoals de meeste leerlingen, volgens de rijschoolhouder.
Ik vermoed wel dat het afhankelijk van je rijervaring is. Knipoog

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 22:05

vast de rijschool waar ik ook gelest heb (Jonker?). Hij heeft hoog slagingspercentage. Het examen was idd een makkie Haha!

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 13:06

Hoi,

Ik ga ook mijn E-rijbewijs halen. Als ik zo jou link bekijk kom je alsnog op 400 euro uit in totaal (de les, en dan nog het examen).
Dat is redelijk normaal en volgens mij niet mega goedkoop. Mijn oog viel op een advertentie op marktplaats ven RONN. Voor 395 heb
je een dagcursus en je krijgt volgens mij bij 6 aanmeldingen 1 persoon gratis. Je moet even kijken op marktplaats en dan 50 km rond groningen bij dieren en toebehoren --> aanhangers en trailers of zoiets... Dan zie je een kopje met Unieke 1 daagse rijopleiding. Het zag er goed uit en ik heb net gemaild wanneer ik kan beginnen. (En dan graag afrijden in winschoten want heb geen zin in al die stomme fietsers in groningen;))

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:03

Iedereen zou toch maar e moeten halen, plannen zijn sowieso dat t verplicht gaat worden en Nederland kennende zal dit weer enorme melkkoe gaan worden.Lessen zullen uiteraard duurder worden,theorie zal wel opnieuw gehaald moeten worden,je zal wel aan een minimum aan uren moeten lessen enz.Kijk maar naar motor rijbewijs, vroeger (1)waren dat wat lessen en klaar tegenwoordig moet je en theorie doen en examen in 3 delen halen.Als je slim bent gaan we t allemaal massaal halen binnen nu en een jaar of 2 reken maar dat je je voordeel eruit haalt!Sukses allemaal!!

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:08

Ik heb toevallig deze week gepland wanneer ik 'm ga halen.
Bij een rijschool bij ons in de woonplaats ga ik een dagcursus doen, tenminste t word wel verdeeld over 2 dagen.

Ik begin maandag 16 februari om 9 uur tot 13 uur. Dus 4 uurtjes rijden. En dan woensdag 18 februarie ga ik om 8.30 rijden tot 11.30 en om 11.40 heb ik mijn examen.
Ik rijd dus 7 uur + examen, daar ben ik €500,- voor kwijt.
Normaal moet je ook nog een intake doen, maar ik heb bij mijn oude rijinstructeur voor de auto een keer geoefend met de paardentrailer, en die kennen elkaar. Dus ik hoef gelukkig geen intake Lachen
Ben benieuwd of ik het ga halen!!