wat voor halster in trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat voor halster doe je om in Trailer

a) nylon
24 (53%)
b) leer
11 (24%)
c) eentje met bont
9 (20%)
d) anders, namelijk...
1 (2%)

Totaal aantal stemmen: 45

Waratje

Re: wat voor halster in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:31

MysticTinker schreef:
Wij kregen vroeger toen we klein waren (toen het nog niet verplicht was) een gordel om zodat we netjes op onze plek bleven zitten en niet gingen omdraaien of rechtstaan. Vind ik bij een paard precies hetzelfde.
Ik zou het mezelf nooit vergeven als mijn paard tijdens een rit zou proberen te draaien of iets anders zou gebeuren wat voorkomen had kunnen worden met een simpel touwtje.
Beter voorkomen dan genezen..

In een tweepaardstrailer met tussenschot draaien ze niet om, heus niet. Knipoog

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:35

Toch wel, wij kwamen een aantal jaren terug bij de trailer op het terrein bij de rijvereniging en daar stond ons paard ons vrolijk aan te kijken over de achterklep terwijl hij eerst toch echt vast stond met zijn koppie in de neus van de trailer.
Het was echt een heel raar gezicht, dat verwacht je echt niet.
Hij had zich dus omgedraaid in een 2 paards trailer met tussenschot...Hoe is ons nog steeds een raadsel

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:00

MysticTinker schreef:
Een ezel stoot zich niet 3x.. Als je bijrijdster ziet dat ie zich los maakt, dan legt ze er toch een betere knoop in? En dan de volgende keer een ketting met musketon ofzo vastmaken, wat ie niet los krijgt.. Als dat het probleem is, dat ie zich los maakt, dan is daar makkelijk iets op te vinden.
En dat losmaken komt natuurlijk door verveling, misschien flink wat hooi ophangen?

Knap dat jij dat kunt weten terwijl je het hele paard nooit gezien hebt.
Hooi ophangen had geen zin. Ze trok het hooi uit het net en gooide het op de grond. Ze at er nooit van.
En dan nog; geef tien goede redenen waarom ik me druk zou maken om het feit dat ze los op de wagen stond? Ze heeft nooit vast gestaan; heeft ook nooit iets uitgespookt wat daarvoor aanleiding zou geven.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 07:41

ikke schreef:
En dan nog; geef tien goede redenen waarom ik me druk zou maken om het feit dat ze los op de wagen stond? Ze heeft nooit vast gestaan; heeft ook nooit iets uitgespookt wat daarvoor aanleiding zou geven.

Hij kan zichzelf klem draaien,vast komen te zitten onder de stang of er zelfs uit klimmen.Heb ze ook wel over een tussenschot zien klimmen.
Paarden in paniek kunnen zichzelf in de meest gevaarlijke situaties brengen,500 kg losse lading is niet prettig een trailer is maar beperkt stabiel.

Zolang het goed gaat,gaat het goed...ik zou het echt nooit doen maar ieder zijn ding.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 17:40

Tinky12 schreef:
ikke schreef:

Hij kan zichzelf klem draaien,vast komen te zitten onder de stang of er zelfs uit klimmen.Heb ze ook wel over een tussenschot zien klimmen.
Paarden in paniek kunnen zichzelf in de meest gevaarlijke situaties brengen,500 kg losse lading is niet prettig een trailer is maar beperkt stabiel.

Zolang het goed gaat,gaat het goed...ik zou het echt nooit doen maar ieder zijn ding.

Uit een dichte vrachtwagen klimmen?? Dat wil ik meemaken!
Ik heb paarden op mijn wagen nooit rare dingen zien doen. M'n eigenste niet en meerijders ook niet. Los of vast maakte niks uit, zelfs de jaarling niet en die had werkelijk alle ruimte, d'r hadden wel drie van die hummels in het vak gepast!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 18:11

Ikke...we hadden het hier over trailers,niet over vrachtwagens.Dat is namelijk wel een wereld van verschil Knipoog

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:30

Tinky12 schreef:
Ikke...we hadden het hier over trailers,niet over vrachtwagens.Dat is namelijk wel een wereld van verschil Knipoog

Voor mijn paard in ieder geval niet. Die stond ook op de trailer los.
Maarre, in hoeverre zou "idioot gedrag" van paarden terug te voeren zijn op de rijstijl? Ik zie vaker wel dat niet problemen bij paarden onderweg waar ook redelijk lomp mee gereden wordt, terwijl bij chauffeurs die beheerst rijden ook rustige paarden op de trailer staan...........

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:43

Klopt...rijstijl kán ermee te maken hebben maar dat hoeft niet.Ik weet niet of je alleen je eigen paarden vervoerd?
Als je in de transport sector zit kom je nog wel eens rare taferelen tegen en sommige dingen knoop ik goed in mijn oren en neem gewoon geen onnodige risico's.