Radeloos..paarden accepteren elkaar niet!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Samneman

Re: Radeloos..paarden accepteren elkaar niet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 10:11

Wou het toch nog even laten weten, de paarden staan eindelijk maar toch met zijn 4-en in het land Haha! Ben er super blij om, de bak werd al aardig hobbelig door het gerol, vies door het hooi enz..
Het was verstandig om elke ruin bij een merrie te plaatsen, nu heb ik twee groepjes van twee in het land, ze blijven mooi bij elkaar, zodat de nieuwe niet steeds toenadering zoekt bij het andere stel!
Bedankt voor de hulp!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 10:13

aerdenhout1 schreef:
2 ruinen en 1 merrie gaat niet. 2 merrie's en 1 ruin gaat daar in tegen weer wel.Als je meerdere merrie's zou hebben zou het al een stukje rustiger worden in je groep, maar de leider...je oude paard dus, zal alles in het werk stellen om "zijn" groep onder zijn leiding te houden. M.A.W het gaat denk ik nooit lukken en je nieuwe paard zal altijd het onderspit delven.Alleen als je oude paard iets zou gaan mankeren ( ziek word, kreupel) zal de jonge het leiderschap proberen over te nemen.
Wat je wel kan doen is de 2 ruinen bij elkaar zetten en de merrie's. Vaak gaat dat een stuk beter en gaan na verloop van tijd de ruinen zelf spelen met elkaar. Zet er in dat geval dan ook noiit meer 1 merrie tussen, want dan begint de ellende opnieuw en gaan de ruinen vechten voor het leiderschap.Mannen...breek me de bek niet open!!!

Hier net andersom, 2 ruinen en 1 merrie gaat prima, maar een andere merrie erbij is oorlog.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 16:18

Anita1987 schreef:
Wou het toch nog even laten weten, de paarden staan eindelijk maar toch met zijn 4-en in het land Haha! Ben er super blij om, de bak werd al aardig hobbelig door het gerol, vies door het hooi enz..
Het was verstandig om elke ruin bij een merrie te plaatsen, nu heb ik twee groepjes van twee in het land, ze blijven mooi bij elkaar, zodat de nieuwe niet steeds toenadering zoekt bij het andere stel!
Bedankt voor de hulp!

Mooi dat ze goed gaat zo, hoe lang hebben ze apart gestaan?

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 19:58

Vanaf 18 oktober stonden de groepen apart, steeds omstebeurten in de bak/land.
Wel is m'n 3e goede (weatherbeeta) deken stuk ik korte tijd :S frustrerend, eerder nooit last van gehad dat ze elkaars dekens stukmaakten..
Maar ben hier erg blij om dat ze samen staan Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:55

Anita1987 schreef:
Vanaf 18 oktober stonden de groepen apart, steeds omstebeurten in de bak/land.
Wel is m'n 3e goede (weatherbeeta) deken stuk ik korte tijd :S frustrerend, eerder nooit last van gehad dat ze elkaars dekens stukmaakten.. Maar ben hier erg blij om dat ze samen staan Lachen

Als je hem inspuit met anti-bijt, wordt ook dat gedrag ontmoedigd Knipoog

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 10:26

Ja daar zat ik zelf ook al aan te denken, maar wordt een paard bijv op stal niet gek van die geur, of valt de geur wel mee? Heb eerder alleen PBH-spray gebruikt en daar werd je echt misselijk van. Geeft het ook vlekken op je deken?

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 15:05

Anita1987 schreef:
...Ik maak me ook zeker niet té druk, ben het wel gewend dat paarden elkaar opjagen, of een keer bijten of een keer een trap geven, maar zoals dit gaat is niet normaal, we hebben een goede omheining, maar het is zo angstaanjagend voor de nieuwe dat ie overal overheen gaat, zelfs de sloot in duikt, dat lijkt me dus niet normaal, of moet ik dit wel doorzetten? Ben bang dat me nieuwe paard straks kreupel uit het land komt, zal me niets verbazen trouwens. Hij gaat er ook echt aan onderdoor, hij is zooo mager geworden, straalt echt niets meer uit, zielige blik in z'n ogen, hij is echt zo'n allemans vriendje, dus snapt ook niet wat hem overkomt..

ezanden schreef:
Zet die boze ruin samen met de nieuwe op de trailer, ga minimaal een uur met ze rijden en zet ze dan ergens een paar dagen op een vreemde plek. Laat ze dus samen iets "doormaken", waardoor ze gaan "bonden".
Paarden kunnen heel lelijk tegen elkaar doen, totdat er een stress-situatie van buitenaf verschijnt. Dan worden rangorde dingetjes aan de kant gezet en vormen ze ineens een kudde Knipoog . Zorg dat je zo'n situatie dus creëert Duivel ...

Hmmm... deze situatie bestaat nu dus al 2 maanden, dan zou je idd denken (hopen) dat de situatie verbeterd is Scheve mond .
Ik zou je nieuwe paard (met evtl. een merrie) voorlopig (nog) niet op een heel ander stuk grond zetten, maar ik zou wel een schrikdraad door de wei spannen, zodat het kontakt met elkaar er wel is.

De oplossing van ezanden vind ik ook zo gek nog niet Lachen . Als je geen plekje weet waar je die 2 een paar daagje neer kan zetten, kan je vast op bokt wel iemand vinden waar ze tijdelijk kunnen staan Lachen .

Tja, en als het dan allemaal nog niet lukt, ben ik bang dat je de ruinen idd (met ieder een "eigen" Clown merrie) beter appart kan zetten Scheve mond , maar dan heb jij iig alles geprobeerd wat er in jouw macht ligt om ze succesvol bij elkaar te zetten.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 15:14

Sterre, gelukkig dat Anita dan ook net schreef dat ze met z'n 4-en in het land staan Knipoog

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 15:46

Evelijn schreef:
Sterre, gelukkig dat Anita dan ook net schreef dat ze met z'n 4-en in het land staan Knipoog

Ehhh... ik snap er niks van, ik heb heel deze (tweede) pag. niet gelezen voordat ik mijn post plaatste Verward !
Mijn post is dan gewoon redelijk overbodig Huilen van het lachen ! Sorry Bloos !

Ranneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 12:58

Dat probleem heb ik precies hetzelfde alleen wij hebben een nieuw paard gekocht en die is zo dominant dat als ze bij de andere 2 paarden van ons zijn dan slaat ze constant tegen de andere paarden... En als ik haar op stal zet dan breekt ze constant uit en wil ze naar de paarden toe... Ziek ik weet nu niet wat ik moet doen...! dus misschien kan iemand mij hiermee helpen?
groetjes

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:32

Fijn dat het opgelost is. Het is toch wel fijn dat je ze allemaal in 1 groep hebt staan. Mooi dat ze nu steun aan elkaar hebben.