Halster kan niet om in de trailer ivm wond, opties?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anouk94

Re: Halster kan niet om in de trailer ivm wond, opties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 19:41

criollolover schreef:
wat een negatieve reacties weer, ts eerst een vraag, hoe erg is die wond en waar zit het precies?? is de wond ook nog erg open??

Lachen .

Ik geloof dat het op z'n kaak zit Bloos , ik zou vandaag een foto krijgen, maar heb de eigenaresse nog niet gesproken.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 19:45

kun je geen bontje om het halster doen op de plek waar de wond zit?

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 19:47

De mijne staat wel vaker gewoon helemaal los, in een tweepaards wel zodat hij niet draait. Soms staat ie vast, soms niet. Wel handig dat beide kan, als je een rustig paard hebt kan het prima. Anders eventueel een "hals"band kopen? Divoza heeft ze ook.

biesbas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 20:43

Lia_ schreef:
Een halsband, kun je bij bijv. bij http://www.agradi.nl bestellen als er geen agrarische winkel in de buurt is.
Sommige ruitersportzaken hebben ze ook wel.

zo een band is idd een optie, maar mij lijkt dan los wel veiliger, het ligt wel een beetje aan de soort trailer

Els_St

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 09:50

Een band kan een hele goede optie zijn inderdaad.
Ik weet niet wat voor soort trailer je hebt?

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 09:54

Ik zou iets van bont op het halster doen en eventueel daaromheen verband /gaas doen zodat het bont niet aan de wond gaat plakken. En zorg ervoor dat de wond zelf ook mooi schoon is en eventueel uierzalf of iets anders wat op de wond mag smeren zodat de wond ook schoon blijft.
Op de trailer zou je iets van een elastisch trailerkoord kunnen gebruiken zodat het meeveert als het paard met zijn hoofd beweegt dat scheelt nl heel erg.
En onderweg regelmatig controleren.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:00

Ik zou gaan voor zo'n band. Mijn paarden staan heel vaak vast aan zo'n band tijdens het poetsen en inspannen voor de wagen. Ik heb nog nooit iets vervelends hiermee meegemaakt. Ik zou hem zo'n band omdoen en ook gewoon hieraan vast zetten. Zo heb je altijd iets mocht er onderweg iets gebeuren. En waarom dit paard het uitje niet gunnen, het is maar een wond hoor???? Gewoon lekker gaan rijden, zoals je zelf al zegt zonder neusriem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:04

Pfffft, wat een vriendelijke reacties, dames dames toch!
Gewoon een band om doen, is veilig en het paard heeft er geen hinder van. En inderdaad, bij een buitenritje is een neusriem geen noodzaak.
Mijn knollie staat thuis ook vaak met een koeienband vast tijdens poetsen, wassen en dergelijke. Op de trailer wel met halster, maar voor noodgevallen heb ik altijd wel een paar van deze banden achter in de auto liggen.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:59

Een band is gevaarlijk tijdens het rijden met een trailer, als het paard valt kan de trekkracht op zijn keel komen te staan, zoiets raad ik je dus zeker niet aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:00

En als de trekkracht op het hoofd komt te staan bij halstergebruik kan het paard de nek breken. Een band is niet gevaarlijker dan een halster.

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 16:31

Bedankt voor alle reacties Lachen Helaas is het niet nodig geweest want door het weer en de wond ging het niet door..