Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

daffodil schreef:Bij ons in de buurt is dat heel normaal, zaterdag én zondag en dan ook nog eens weken achter elkaar. Dat soort mensen zijn puntensprokkelaars......willen snel door een klasse en zijn bakken met geld kwijt aan startgelden terwijl ze dat misschien beter uit kunnen geven aan les.
Ik plan meestal wat wedstrijden achter elkaar en soms komt het voor dat dat een paar weken achter elkaar is en dan rij ik rustig weer een maand of twee geen wedstrijd. Nu is het inmiddels een half jaar geleden dat ik gereden heb maar heb wel weer wat ingepland staan.
. Bijvoorbeeld ik train mijn paard niet vaker als 2x intesief de rest van de tijd doen wij wat rustiger aan en een lesje en een dagje vrij en afwisseling. zo blijft het leuk. Ik heb ook weleens een maand waar ik geen wedstrijd heb dat is ook wel eens fijn
maar ik vind dat de training beter gaat als je toch om de week westrijd hebt, zo ongeveer. Ik merk dat mijn paard het leuk vind om op wedstrijd te gaan want thuis is hij heeeeel schrikachtig en op wedstrijd bijna nooit. hij kijkt ook altijd zo vrolijk. Ik denk wel dat je naar je paard moet kijken en wat het beste voor hem is. je moet niet iedere week op concours gaan als hij er een hekel aan heeft vind ik!
Die vinden het allemaal net zo leuk...
Vaak is het wel dat ze de dag na, meestal vrij hebben, en de dag e rvoor een lekker bosritje.