miep1979 schreef:@Carrylies we hebben het hier over de kledingvoorschriften van de KNHS en deze zijn terug te vinden in iig het lesboek
Misschien is het handig om voortaan voortaan uitdrukkelijk in de titel van een topic te zetten dat KNHS-juryleden betreft en dat die mogen reageren en geen FNRS-ers.
Het staat er vrij algemeen nu en dan kunnen ook andere mensen wellicht reageren.
Overigens is er bij de Bixie een fikse discussie geweest over de kleding van juryleden. Er waren mensen die het onacceptabel vonden om op dit type wedstrijden in een wat minder formeel outfit te jureren. Ik heb in de kledingkast tegenwoordig schoenen staan die ik speciaal voor jureren bewaar, bijv. laarsjes die nog prima er uit zien maar waar door een kras op de hak niet meer kunnen worden gedragen naar kantoor. Mocht het een keer misgaan met de modder dan is het jammer maar helaas.
Overigens een jury die ter plekke inspringt voor een collega mag de kleding best van door de vingers worden gezien op zo'n moment. Is weer typisch KNHS, zouden ze een bekend GP-ruiter ook aanspreken op zijn spijkerbroek vraag ik mij dan af?
.
Hier worden ze in weer en wind in een steenkoude trailer gedumpt. Dus dan is een mantelpakje idd niet zo geweldig.
). Bovendien vind ik het een fijn idee dat als ik 's avonds mijn laarzen vier op heb staan blinken en 's ochtends om vijf uur op stal mijn paard heb staan wassen en vlechten dat de jury er ook werk van heeft gemaakt om er netjes uit te zien, dat geeft de wedstrijd toch meer cachet.