ruiterbewijs

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dipstaartje

Re: ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 19:21

heb hem ooit gehaald maar nooit laten verlengen

misschien iets om ooit weer eens te halen als ik het nut er echt van inzie

Jenthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:39

Ik Heb er Een !
Ze hebben het nog nooit gevraagd , maar ik vind het gewoon leuk om te hebben & toch veiliger..
x

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:55

Jenthe_x schreef:
Ik Heb er Een !
Ze hebben het nog nooit gevraagd , maar ik vind het gewoon leuk om te hebben & toch veiliger..
x

Waarom is het veiliger? Sorry misschien een domme vraag, maar ik heb hem gewoon gehaald omdat ze zeiden dat het verplicht werd bij ons in de buurt. Wat overigens nog niet zo is maargoed...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:58

Issy schreef:
Het voordeel er van is dat als je op paarden rijd die niet je eigendom zijn je verzekert bent tot 1,5 miljoen euro schade.
Indien je een eigen opaard rijd is meestal je paard apart verzekert en valt schade van je eigen paard onder je eigen WA verzekering en heb je geen ruiterbewijs nodig.
Maar ben je bijrijder dan is een ruiterbewijs vanwege de verzekering erg handig, en uiteraard gaat iedereen er vanuit dat je gen ongeluk veroorzaakt, maar als je het wel doet en je bent niet verzekert dan betaal je de rest van je leven hiervoor.

Ehm, de eigenaar van het paard is aansprakelijk voor aangerichte schade; tenzij je als ruiter verwijtbaar gedrag hebt gepleegd, dan komen ze gewoon bij jou (en je verzekering).
Kortom, leuk verzonnen, maar regelrechte onzin.

XbeaubienneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 19:51

volgens mij is het altijd wel handig om er 1 te hebben..

Saarlovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 19:52

Ben er nu lessen voor a an het volgen en theorie aan t leren.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 08:43

XbeaubienneX schreef:
volgens mij is het altijd wel handig om er 1 te hebben..

Want?

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:47

ik ben informatie aan het zoeken enzo daarover maar hier in de buurt kun je er niet echt examen voor doen Verdrietig

marijk1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 16:27

Ik heb er een, maar meer omdat ik het wel leuk vond om te doen voor een keertje, en er zijn enkele gebieden in de omgeving waar je alleen met ruiterbewijs mag rijden.

A0M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:18

Ik heb er een goede ervaring mee, mijn zus heeft een aanrijding gehad tussen paard en auto een paar jaar geleden. Overduidelijk schuld van automobilist, hij wilde invoegen tussen een groep paarden, en reed tegen achterkant van ons paard aan. de automobilist dacht dat hij niks hoefde te vergoeden en stelde ons aansprakelijk voor zijn schade, een telefoontje naar het ruiterbewijs, en een brief met tekening van de situatie verzonden en we hebben nooit meer iets gehoord. Het ruiterbewijs heeft alles voor ons afgehandeld Knipoog erg netjes.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:19

Ik wil er wel een halen...

Maar nog niet aan toe gekomen!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:24

Pien11 schreef:
Ik heb er een goede ervaring mee, mijn zus heeft een aanrijding gehad tussen paard en auto een paar jaar geleden. Overduidelijk schuld van automobilist, hij wilde invoegen tussen een groep paarden, en reed tegen achterkant van ons paard aan. de automobilist dacht dat hij niks hoefde te vergoeden en stelde ons aansprakelijk voor zijn schade, een telefoontje naar het ruiterbewijs, en een brief met tekening van de situatie verzonden en we hebben nooit meer iets gehoord. Het ruiterbewijs heeft alles voor ons afgehandeld Knipoog erg netjes.

voor zover ik weet, kan je dit ook door je eigen WA verzekering laten doen toch?!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 23:24

kehdra schreef:
Pien11 schreef:

voor zover ik weet, kan je dit ook door je eigen WA verzekering laten doen toch?!

Je eigen WA-verzekering doet dat gewoon. Ervaring mee. Rechtsbijstandsverzekeringen vinden dit ook geweldig, gun die gasten ook eens lol in hun werk.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 09:41

kehdra schreef:

Dat is geen eigen keuze. Je AVP (WA = oude benaming) handelt dit in principe af.
De aan het ruiterbewijs gekoppelde verzekering biedt alléén dekking wanneer geen enkele andere verzekering dekking biedt. Een farce dus, want tegenwoordig heeft nagenoeg iedereen een AVP verzekering, dus die gaat altijd voor.

de_mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:10

nou ik had 2 weken geleden op de manege diploma rijden wel iets anders alleen ik had het niet gehaald Verdrietig

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 23:36

Jeb heb er een. Maar heb er eerlijk gezegt nog niks mee te maken gehad.

HappyMe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 19:22

ik heb geen ruiterbewijs, heb ook nooit precies begrepen wat nou het voordeel is van een ruiterbewijs..