Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jenthe_x schreef:Ik Heb er Een !
Ze hebben het nog nooit gevraagd , maar ik vind het gewoon leuk om te hebben & toch veiliger..
x
Issy schreef:Het voordeel er van is dat als je op paarden rijd die niet je eigendom zijn je verzekert bent tot 1,5 miljoen euro schade.
Indien je een eigen opaard rijd is meestal je paard apart verzekert en valt schade van je eigen paard onder je eigen WA verzekering en heb je geen ruiterbewijs nodig.
Maar ben je bijrijder dan is een ruiterbewijs vanwege de verzekering erg handig, en uiteraard gaat iedereen er vanuit dat je gen ongeluk veroorzaakt, maar als je het wel doet en je bent niet verzekert dan betaal je de rest van je leven hiervoor.
XbeaubienneX schreef:volgens mij is het altijd wel handig om er 1 te hebben..
erg netjes. Pien11 schreef:Ik heb er een goede ervaring mee, mijn zus heeft een aanrijding gehad tussen paard en auto een paar jaar geleden. Overduidelijk schuld van automobilist, hij wilde invoegen tussen een groep paarden, en reed tegen achterkant van ons paard aan. de automobilist dacht dat hij niks hoefde te vergoeden en stelde ons aansprakelijk voor zijn schade, een telefoontje naar het ruiterbewijs, en een brief met tekening van de situatie verzonden en we hebben nooit meer iets gehoord. Het ruiterbewijs heeft alles voor ons afgehandelderg netjes.
kehdra schreef:Pien11 schreef:Ik heb er een goede ervaring mee, mijn zus heeft een aanrijding gehad tussen paard en auto een paar jaar geleden. Overduidelijk schuld van automobilist, hij wilde invoegen tussen een groep paarden, en reed tegen achterkant van ons paard aan. de automobilist dacht dat hij niks hoefde te vergoeden en stelde ons aansprakelijk voor zijn schade, een telefoontje naar het ruiterbewijs, en een brief met tekening van de situatie verzonden en we hebben nooit meer iets gehoord. Het ruiterbewijs heeft alles voor ons afgehandelderg netjes.
voor zover ik weet, kan je dit ook door je eigen WA verzekering laten doen toch?!
kehdra schreef:voor zover ik weet, kan je dit ook door je eigen WA verzekering laten doen toch?!