Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
LDRD schreef:*bid dat de adviseur met de goede antwoorden komt*
.
.
.
.
. Schrikken hoor.
magriet schreef:De Wa dekt niet altijd alle medische kosten en die juist die kunnen hoog oplopen. Hier kun je een verzekering voor afsluiten. je sluit dan voor 1 bijrijder een vezekering af en als diegene wat krijgt wordt alles vergoed. deze info heb ik van een verpleegkundige waar ik lag met mijn gebroken been na val van eigen paard.
Citaat:Het paard is in principe verzekerd onder jullie AVP tenzij er schade wordt veroorzaakt waarbij het van belang is of de evt schade aan het paard te wijten valt of dat dit door toedoen van de berijdster is veroorzaakt.
In het 1e geval, waarbij de schade te wijten valt aan het paard zelf door bv een schrikreactie oid, dan valt de schade volledig onder jullie AVP. In het 2e geval, schade veroorzaakt door toedoen van de berijdster zelf, dan valt dit onder de AVP van de berijdster zelf. Dit kan zich bv voordien indien berijdster door onhandigheid van het paard valt en als gevolg daarvan schade aan bv kleding oploopt of lichamelijk letsel heeft.
Het is dus afhankelijk in welke hoedanigheid de schade ontstaat om te bepalen onder wiens AVP eea valt.
Lancome schreef:Dit is wat mijn adviseur mij mailde, lijkt me duidelijk, maar kan flinke discussie opleveren.Citaat:Het paard is in principe verzekerd onder jullie AVP tenzij er schade wordt veroorzaakt waarbij het van belang is of de evt schade aan het paard te wijten valt of dat dit door toedoen van de berijdster is veroorzaakt.
In het 1e geval, waarbij de schade te wijten valt aan het paard zelf door bv een schrikreactie oid, dan valt de schade volledig onder jullie AVP. In het 2e geval, schade veroorzaakt door toedoen van de berijdster zelf, dan valt dit onder de AVP van de berijdster zelf. Dit kan zich bv voordien indien berijdster door onhandigheid van het paard valt en als gevolg daarvan schade aan bv kleding oploopt of lichamelijk letsel heeft.
Het is dus afhankelijk in welke hoedanigheid de schade ontstaat om te bepalen onder wiens AVP eea valt.