In welke klasse (dressuur) zijn jullie gestopt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rina

Re: In welke klasse (dressuur) zijn jullie gestopt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 14:23

Melissa L1 dressuur en Z springen.
Astrid L2 dressuur en L springen.
Miss Blacky M dressuur en M springen.
Royal Jumper B dressuur.
Toen ben ik een paar maand gestopt met rijden (ruzie met mijn vader) en al deze ponys zijn verkocht.
Na een paar maand toch weer de kriebel van het rijden en ben ik met het paardje van mijn zus verder gegaan.
Harfo's Lady M2 dressuur en niet meer gesprongen. Is verkocht.
Silonka L dressuur en B springen (1 keer en nooit weer Clown Knipoog ) was niet mijn eigen paard.
Elanimo Z dressuur, en daarna omgeschoold naar het western, aangezien Elanimo met dr 1.60 m. te klein was om mee te kunnen met de rest. Ik had geen zin meer in de dressuur en ben dus overgestapt op het westernrijden. Ze is nu 22 jaar en had met pensioen gemogen, wilde ze niet en dus rijden we nog een beetje thuis en af en toe westernwedstrijdje.
De paarden die ik nu heb zijn alleen maar op westernwedstrijden gestart, en hebben dus ook geen klasseringen.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 14:24

Met mijn D pony heb ik tot deZ1 gestart en M gesprongen toen moest ik tussen de paarden dus gestopt
Met de E pony tot de L2 gestart, toen ging moeders weer meer rijden.
Paard van vrienden L1, toen werd ik zwanger Clown

Zou nu weer erg graag willen starten, maar het ontbreekt aan chronisch tijd te kort, helaas !

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 19:41

Met ons dravertje heb ik M2 met winstpunten gereden, met mijn paard daarna rij ik ZZ-licht maar niet meer zo fanatiek, met het andere paard rij ik Z2 maar niet zo heel vaak omdat zij nogal veel energie kost en met mijn jonge paard hoop ik volgend jaar te starten in het L1 en over heel veel jaren te stoppen in de GP! Lachen

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 19:47

Met mijn eerste pony (Welsh A) ben ik in de B begonnen en in de L2 geeindigd. Was er toen echt te groot voor.
Met mijn tweede pony (Welsh K) ben ik in de B begonnen en in de M2 geeindigd. Gestopt toen er bij mijn pony spat werd geconstateerd.
Met Fedde (Fries, 1e paard waar ik mee startte) ben ik in de B begonnen en in de M1 geeindigd. Was voor hem echt het hoogst haalbare.
Met Umbro (KWPN, 2e paard) ben ik 1x B gestart. Hem heb ik verkocht aangezien het totaal niet klikte.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:43

In de M2.

Hij word binnekort verkocht dus ja. Wel echt jammer want hij kan veel meer, alleen niet meer met mij (ben er wat groot op, en word ook steeds zwaarder Clown )

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:17

Met mijn eerste pony M2 startgerechtigd, toen vond de pony het niet leuk meer.
Met de pony die ik voor een ander reed M1 startgerechtigd.
Met het paard dat ik voor een ander reed L2.
Met mijn pony die ik nu rij wordt het denk ik Z1, ze staat te koop.
En met het paard dat ik nu voor iemand anders net in de B start is het afwachten wanneer hij de verkoop in gaat.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 13:20

Met Ti amo in het M2, omdat ze drachtig is en ze is niet helemaal zo als het hoort.
na het veulen laat ik haar nakijken kan ze dan toch weer op het oude niveau lopen dan start ik weer.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 13:23

L1 met 1 winstpunt. Dressuur ligt ons niet zo, L1 geklasseerd vond ik wel een mooi punt om te stoppen. Bovendien vind ik dat een paard dat gewoon moet kunnen.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 15:16

vorig jaar met mijn paard eerste 2 wedstrijden gereden..(geen winst)
onder wedstrijd was ze uitgegleden en heeft ze een peesblessure opgelopen..
ze heeft een half jaar stil gestaan.. in februari langzaam opgepakt en in juli weer eerste concour gereden..
we hebben nu 2 winstpunten (in 4 wedstrijden dit jaar, gaat niet erg hard maar dat komt hopelijk nog wel)..
ik hoop nog wel verder te komen met haar want het is een paard dat gewoon super kan lopen en ze is nog jong dus ze moet nog veel leren.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:40

Ben nu net 1x L2 gestart. Maar wil als ik 1 wp heb in de M1 stoppen, maar wel gewoon verder gaan met springen Lachen

romy46

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 10:02

Voorheen met mijn verzorgpony in de L, de reden hij was al dik in de 20 en vond dressuur 3x niks. Met mijn verzorgpaard ook in de L, omdat ze elk jaar drachtig was en veel lichamelijke klachten had. Met mijn eigen paardje mag ik nu M2 starten, en we zien wel waar we eindigen! Dit is al boven verwachting!!!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:40

1e pony tot de l2. Werd te groot en kreeg nieuwe pony
Max tot de Z2, werd kreupel en is ingeslapen.
Linka L1, is ook ingeslapen

En nu Zilverado in de L2, en hopelijk blijft die het voorlopig goed doen

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:31

Met Isabella in het B, toen werd ze verkocht (was niet van mij), paar jaar later kocht ik haar terug, nog 1 wedstrijd gestart en daarna werd ze kreupel en is ze met pensioen gegaan.

Met Janneke in het B, daarna heb ik haar verkocht omdat ze te sterk was voor me op dat moment.

Met Vicky in het L1, die was van iemand anders en ik ben weggegaan bij die stal, door ziekte van mij was ik al even uit de running met Vic en omdat ik er wegging ben ik er ook niet mee verder gegaan.

Met Pasja in het L2, ze kreeg daarna last van haar artrose en ik heb haar verkocht aan mensen die haar betere faciliteiten in de winter konden bieden omdat ik zelf van stal verhuisd was en ze daar niet de wei op kon.

Met Luc in het Z1, die is nu geblesseerd en vervroegd met zwangerschapsverlof, wil haar hierna niet meer oppakken.

Met Nymf in het L2, ze gaat komende week naar de eeuwig groene weides….

Fanny_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:37

Hallo,

Mijn vorige paard tot het L2. Maar het lukte niet om haar verder te krijgen. Ze wilde niet. Ze was toen 15 jaar. Toen heb ik haar verkocht als recreatiepaard. En totaal geen spijt gehad. Ze heeft een super thuis. Waar ze gelukkig is.

Daarna heb ik een ander paard gekocht. Ik wilde graag een braaf en fijn paard. Ben in het L1 begonnen. En niet met de intensie om hem snel naar een hogere klasse te rijden. Maar nu heb ik hem binnen 3 jaar in het Z1 zitten met winstpunten. En ik denk dat we nog niet klaar zijn. Maar deze gaat zoiezo nooit meer weg. Zo'n fijn paard. Dus misschien dat er met de tijd een jongere bij komt. Dit paard is nu 10 jaar.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:23

Z2, M springen, L sgw: paard met pensioen
M2, M spr, M sgw: paard afgekeurd
M1 dr, L spr: paard verkocht (2*)
Z1 dr, B spr: gestopt met paard bij te rijden
L1 dr, L spr, M sgw: gestopt met paard bij te rijden

en nu 1 paard M1 dr, L spr, M sgw die met zwangerschapverlof is, en een jonkie dat ik binnenkort L1 wil gaan starten en op termijn sgw en springen.

nasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:30

Met mijn 1e paard, M2, werd kreupel, is met vervroegd pernsioen.
Met me huidige paardje L2 startgerechtig.

houfanblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:09

m2 met c pony k werd te groot en ze vond het te moeilijk worden....

foske_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:57

l1 mijn pony was kreupel

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:37

Mijn eerste paard lodewijk Z1 die was niet goed en kon het echt niet bolwerken.
Toen kwam Orbaldo en daar starten we rustig mee door.
Daarna reed ik een hengst voor iemand in de L1 en die mensen betaalden niet was rap klaar dus.
Toen met Taiga L2 Die ging terug naar de eigenaar omdat hij er mee wilde fokken.
Hinke Naar de M2 met wp. Kreeg alleen een foutbrief dat ik te weinig wp zou hebben.Ik weet ook van welk concour ze de puntenniet hebben binnen gekregen maar kan die coupon zelf ook niet meer vinden.
Hinke was ook weer drachtig en mijn bijrijdster wilde haar graag doorstarten in de B, en ik had nog anderen te rijden dat ik toen gestopt ben onder het mom die pak ik later wel weer op... Vind het alleen nu niet zo leuk meer Haha!
Dus de bijrijdster rijd er fijn mee door.

Nu start ik met Clau en Awa in de L1 en Baldo Z2

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:47

Met Muzefee in de Z1 dressuur en L springen. Daarna is ze verkocht.
Met Raloma in het B springen waarna ze naar een springruiter gegaan is.
Met Sietse één wedstrijd B dressuur waarna hij verkocht is.
Met Zadonna drie wedstrijden B dressuur.

Ik hoop met April straks weer lekker het springparcours in te kunnen en dan zie ik wel waar we eindigen. Zij heeft de capaciteiten wel, nu nog de juiste instructie zien te vinden die mij ook zover krijgt dat ik met haar de hoogte in kan.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:40

Met mijn vorige E pony ben ik M1+1, ik ben met haar gestopt omdat ik te groot ben geworden en ze verdiend een baasje die beter bij haar past.

Nu heb ik een 15 jarige paard waarmee ik Z1 mag gaan starten, ik ga met hem misschien stoppen met wedstrijden vanwege dat hij voor 2e keer een peesblessure heeft maar dan op een andere plaats. Dus het is allemaal nog niet helemaal zeker...

Geriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 13:58

Ik ben met mijn paard M1+ 6 geworden. Mijn paard geeft aan dat hij niet beter kan. Het rijden kost hem gewoon heel veel moeite en dit is goed te merken tijdens het rijden van oefeningen. Ach gut
De punten voor de M2 zal ik nog wel kunnen halen, maar de M2 zal ik toch nooit uitkomen. Het maakt mij verder niet uit. Niet ieder paard kan evenveel aan en is even goed als de ander. Ik heb mijn startkaart opgezegd en ik train nu gewoon thuis lekker door.
Ik ben allang blij dat ik nog op hem kan rijden zonder wedstrijden. Hij heeft namelijk 3 maanden geleden erge koliek gehad en is geopereerd en het zag er naar uit dat hij het niet zou halen. Nu ik er weer rustig aan mee kan beginnen is dat me 100.000 keer meer waard dan wedstrijden rijden.

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 14:07

Ik ben gestopt toen ik de punten voor de ZZ-L had.
Ik was zelf geblesseerd en vond niet dat ik hem en mezelf nog zwaardere training aan kon doen.

Ik heb heb wel onwijs genoten van het rijden van küren op muziek!!!! Muziek!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 18:39

Met een 3 jarige: in het B - wegens overgang van paard naar andere ruiter.
Met mijn 13 jarige merrie: in het L2 - wegens overlijden

Met de rest ben ik nog vrolijk aan het hobbelen, zolang dit nog kan..

Egni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:35

Eens even denken..

1e pony, M1, werd toen te groot dus ze werd verkocht
2e pony Z2, verkocht ivm overstap paarden
1e paard gestopt in het M1 toen verkocht, vond dat er echt te weinig klik was

2e paard gestopt in het ZZ-Zwaar, vond het wel veel tijd gaan kosten en we moesten er beide fiks aan trekken, dus de keuze gemaakt voor een nieuw jong paard, dit paard fungeert nou als leerpaard in Zuid-Afrika, lekker warm voor hem Cool

Huidige paard: ga zaterdag L2 starten en we zien wel wanneer we stoppen, vooralsnog heb ik er weer veel lol in!