Racen niet leuk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tallout

Re: Racen niet leuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 22:16

Ligt bij mij totaal aan mijn hemeur en aan hoe het paard zich buiten gedraagt!

De ene keer; ja graag de andere keer sla ik m eventjes over....

Fantastico

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 09:06

Als ik alleen naar het bos ga, doe ik altijd een rustig galopje.
Ga ik met mijn vriendin.. dan wordt het een race circuit;)
Ik vind wel dat verantwoord moet blijven! Als ik bij sommige lees dat hun paarden geen rem kennen, zou ik het niet zo gauw doen. Mijn paard stopt wanneer ik dat wil en niet later

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 09:36

Rengalop doe ik eigenlijk alleen maar als ik alleen rij of met 1 heel ervaren rijmaatje. In een groep wordt het al gauw onoverzichtelijk en er is meer kans dat iemand een foutje maakt.
Ik kan ook erg genieten van hele rustige ritjes, het kan maar zo dat we helemaal niet aan galop toekomen Knipoog
Kwestie van afspreken wat je wil en rekening houden met wat de anderen (niet) willen. Je niet aan zo'n afspraak houden is voor mij de laatste keer dat we samen gereden hebben. Cool

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 09:39

aukje91 schreef:
Als ik op buitenrit ga vind ik het heerlijk om een een paar galopjes te maken, maar dat gerace vind ik echt helemaal niks. Ik kan geen goede houding vinden en ben bang dat het paard struikelt o.i.d..
Ik lijk alleen de enige te zijn die niet van rengalop houdt. Daarom ga ik ook het liefst alleen op buitenrit Haha!
Meer mensen die er ook niet van houden en waarom niet?

Ik houd wel van racen, maar doe het alleen in mijn eentje. Zodat je paard geen extra drijfveer heeft om hard te gaan. Hierdoor komen juist de ongelukken heb ik het idee.
Ik snap je heel goed dat je het niet wil. Ik doe het alleen op plekken die ik ken en waar ik overzicht heb. Daarnaast race ik meer in interval...

Verder ga ik ook graag met z'n tweeën op buitenrit.
Maar dan is het meer een gezellige rit.
Alleen vind ik heerlijk, lekker zelf alles bepalen.

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:39

Het licht er mij vooral aan op wat voor paard ik zit. ik heb geen eigen paard, maar met ponykampen of vriendinnen toch weleens op buitenrit geweest... als ik het paard vertrouw, en er is ruimte, vind ik lekker hard heel leuk.. maar bij een onrustig en druk paard waag ik me er niet aan hoor (A)

1 tip: Lekker doen wat je zelf wilt, en niet een ander voor jou laten bepalen of jij in rengalop gaat of niet Knipoog

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:00

Vind een rengalopje alleen leuk als ik alleen ben, met mn vorige paard keertje gedaan was heerlijk beneden aan de dijk ff keihard, dat pad had ik al paar keer gereden dus geen onverwachtse kuilen etc. en dan fietsers die op de dijk stopten om te kijken Haha! (erg groot paard :p )
Met vriendin ook met zelfde paard keertje stukje gegaloppeerd maar die twee knollen staken elkaar aan en dat vind ik niks :p ze wilden alletwee voorop , zei uiteindelijk dr fjord omgetrokken waarop ik vol in de ankers moest omdat ze voor me langskwam :p liep goed af dus grootste lol maar vind t neit zo geweldig haha :p

Ben meer t typje relaxed stapritje (af en toe drafje handgalopje) met peukkie tussendoor en beetje natuur kijken :p

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:07

Ik hou ook niet van racen. Mijn verzorgpony is er in een ver verleden een stuk of 3 keer buiten vandoor gegaan en geloof me, dat is niet leuk Vork Sindsdien hebben we heel hard geoefend en het is daarna niet meer voorgekomen, maar ik ga het gevaar ook niet opzoeken. Galop mag alleen rustig, want als ik haar eenmaal hard laat gaan, dan is de controle weg. Wat je zegt over de angst voor struikelen komt me ook heel bekend voor. Ik vraag me wel eens af of gewone galop niet net zoveel kans op struikelen geeft, maar dat voelt toch een stuk beter.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:11

Ik hou er niet van om met een groep te galopperen. Als ik een ontspannen ritje maak doe ik rustig aan, als ik ga intervallen rij ik harder door (voor sommige misschien racen) of juist rustiger, anders heeft intervaltraining ook geen zin, maar ik ga eigenlijk nooit plankgas.
Met intervaltraining galopeer ik 5 x 5 minuten en dat in verschillend tempo. Zelfs binnen een sessie van 5 min. variëer ik van tempo.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:19

Voor mij hoeft dat gerace ook niet (meer). Ik laat mijn paard nooit voluit gaan omdat ze dan te enthousiast wordt en er geen rem meer op zit. En ik ben dan veel te bang dat er wat gebeurd (opeens iemand op de weg, struikelen enzo) Af en toe een galopje vind ik ook heerlijk, maar wel het liefste als ik alleen ben. Mijn paard laat zich nogal opnaaien door andere paarden tijdens het galopperen en dat vind ik eng.
De meest fijne buitenritten die ik nu maak zijn samen met een stalgenootje dat buiten niet durft te galopperen. Gisteren hebben we zo'n 2 uur door het bos gezworven, stappen, beetje draven en ondertussen heerlijk kletsen! De paarden waren relaxed en tevreden...heerlijk!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:21

Dat kan ik Rano niet aandoen, nooit meer racen, daar leeft hij voor Haha!

Soofjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 15:10

Het ligt aan de groep waar je mee gaat, als het een groep ruiters is die totaal niet hun paard in bedwang kunnen houden is het idd niet leuk, maar als het gewoon een groep is met lekker veel ervaring, en die gewoon weten wat ze doen dan is het wel leuk Lachen *Vind ik*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 08:51

Ik heb ook een tijdje gehad dat ik racen niet leuk vond, dat was voornamelijk omdat ik dit in een tamelijk grote groep had gedaan, op een paard wat ik eigenlijk niet goed kende. Er zijn die buitenrit meerdere kinderen afgevallen, en ik had afentoe ook het idee dat ik zou gaan vliegen, omdat het geen fijn recht pad was, maar een tamelijk smal pad, waar van die vervelende kleine bochtjes in zaten die je veel te laat door had. Racen in een groep vind ik nog steeds onverantwoordelijk als ik eerlijk mag zijn. Bloos
Wel vind ik het heerlijk om afentoe even een stuk te crossen, in een klein groepje (2 a 3 personen) of alleen, in een omgeving die ik ken. Op het strand bijvoorbeeld, heerlijk. Haha!

ponypret

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:12

ellen_n schreef:
10 jaar geleden vond ik het prachtig, nu niet meer. Er is niks gebeurd ofzo maar je 'ziet' toch meer gevaar ofzo ? ik vind een rustig galopje net zo fijn nu, of soms zelfs alleen een uur stappen.

is precies ook mijn ding!
gewoon lekker wandelen en als het kan een gallopje wat onder controle blijft.
Vroeger kon het allemaal niet hard genoeg gaan maar als je zelf kindjes hebt dan denk je er toch snel anders over!!

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:52

tijdens een buitenritje doe ik het alleen bij een hele brede berm een klein stukje (denk aan 150 a 200 meter) zodat ik wel controle kan houden. Op zandpaden deed ik het eerder ook, maar nu heeft ze dat eenmaal in haar hoofd en dat probeer ik er nu uit te krijgen. want zodra ze dan zand onder de hoeven voelen willen ze gaan rennen. dit is niet echt bevordelijk wanneer ik bijvoorbeeld gewoon in de rijbak wil rijden.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:58

Ik doe het ook alleen op plekken die echt veilig zijn, anders vind ik het veel te gevaarlijk.