Paardrijvakantie!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bedouin

Re: Paardrijvakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 12:21

Om deze lijst aan te vullen:
Paardrijden in de Tunesische Sahara!
Ik wil de trektocht van mn leven maken en een trektocht te paard maken door de Tunesische Sahara met Oud&Nieuw.
Er bestaat de mogelijkheid per dromedaris te rijden voor niet ruiters omdat alle bagage door dromedarissen wordt gedragen. De meharee wordt of heel duur of wil liever niet vertrekken met te weinig deelnemers, omdat er met deze unieke trek paarden, extra dromedarissen met voer en extra cavaliers als begeleiding meetrekken.
Mededeelnemers zijn dus van harte welkom!
Ik ben gek op de wijdse woestijn, op paardrijden en staren naar de sterren in de donkere avond en nacht, terwijl het avondeten bereidt wordt op sprokkelhoutvuur.
Ik hou ervan de zonsopgang te bewonderen in de de vroegte van de morgen, met de belofte weer een adembenemende dag te paard tegemoet te gaan.
Er gaan een kok, een ervaren mehareegids en cavaliers mee. Ruiters en dromedarisrijders zijn soms gedurende de dag gescheiden maar ontmoeten elkaar weer bij alle maaltijden.
Vlucht inboeken: zat. 27 dec.2008 tot en met 3 jan.2009. Je wordt opgehaald en gebracht naar het vliegveld. De meharee vertrekt zondag 28 december.
Ikzelf ben al vaker naar de rand van de woestijn geweest maar nooit eerder een trek gemaakt, omdat ik meestal in de hete zomermaanden ben gegaan. Ik spreek frans en n heel klein beetje arabisch.

xloesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:09

Hoi

ik heb in Ierland lekker buiten gereden echt prachtig met de bergen en meren op de achtergrond echt fijn
en ook in de Ardenne is echt een aanrader Pling

groetjes loes
ps: ik ben ook op zoek naar een leuke vakantie voor een week ergens in België ofzo maar k heb geen eigen paard dus... Huilen Huilen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:24

Bij Time Out heb ik een supergave ruitervakantie gezien in Frankrijk (Zuid, dacht ik) langs de kust, en voor gevorderden.
Die wil ik ooit nog een keer gaan doen in ieder geval.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:27

Ik ben al eens in Ierland en Spanje geweest en wil nog graag eens naar Portugal, UK en/of Scandinavie! Haha!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:40

LiNdA1986 schreef:
Bij Time Out heb ik een supergave ruitervakantie gezien in Frankrijk (Zuid, dacht ik) langs de kust, en voor gevorderden.
Die wil ik ooit nog een keer gaan doen in ieder geval.

wacht er niet te lang mee, voor je het weet komt het er niet meer van. kon zelf ook eens mee en bedankte ervoor. dacht hetzelfde, maar een week nadat m'n ega terug was, had ik stevig spijt. maar ooit ga ik nog !!

Jodiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:28

eevita schreef:
hongarije, tjechie die kant op, dat zijn nog redelijk betaalbare ruiter vakanties. helaas bijna alle andere landen zijn wel wat duurder. Pas trouwens op, ruitervakanties werken verslavend.. Haha!

Ja inderdaad, zeker verslavend.
Ik ben vorig jaar geweest en wil nu zeker dit jaar ook Cool Haha!

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 12:24

Ik ben deze zomer naar génis geweest (perigord-frankrijk), en heb me daar geweldig geamuseerd. Niet de eeuwenlange stapwandelingen met af en toe een galopje ertussen, maar veel meer draf en galop, en om de zoveel tijd een pauze zodat je even op adem kan komen.
Ik ben deze zomer via trailfinders gegaan (heeft me 600 gekost voor een week), maar als je rechtstreeks bij Jan boekt, betaal je 480 euro voor een week.
Als iemand geinteresseerd is kan die altijd een pb'tje sturen voor het mailadres of telefoonnummer van Jan.

X_spirit_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:22

mitjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:18

_Bellami_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:29

Ik weet een hele leuke vakantie maar wel in de Belgische Ardennen.
http://www.dutch-joy.nl

Een vakantie met lange ritten op de (endurance) wedstrijdpaarden van Yvonne van der Velde.
Gigantisch mooie natuur, heuvels, bossen, rivieren enz.
Tussen de middag een picknick op locatie en 's avonds eten op de boerderij. Er is zelfs een buitenzwembad bij !

Eigen paarden kan je meenemen maar ze moeten wel geschikt zijn voor het terrein denk ik.

In ieder geval een idee voor een bijzondere ruitervakantie, ik heb het zelf 2 jaar achter elkaar gedaan en het is heerlijk!

Wat de leeftijd van je mede vakantiegangers is weet je niet van te voren, dat wisselt. Maar met 3 personen gaat een week al door dus je kan met vriendinnen gaan!
Er zijn ook speciale jeugd weken, die zien er iets anders uit.

Succes!

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 15:41

Ben afgelopen voorjaar via time-out naar Zuid-Portugal geweest. http://www.horseshoeranch.com . Was helemaal top. 2 x per dag rijden en 1 dagtocht. Op het heetst van de dag ff lekker zwemmen. Superaardige mensen en goeie accomodatie, paarden erg goed verzorgd. Je bent dag en nacht omrings door paarden.
groetjes

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 18:10

was dat een dure vakantie sandeman??

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 10:32

Dat was 600 euro, volpension, eten en drinken mocht je pakken wanneer je maar wilde. En dan nog wel je ticket, was 225 euro. Vanaf het vliegveld Farao werden we opgehaald door de rancheigenaar. En als je een middag naar het strand zou willen, brengen en halen hun je weer op. is 10 minuten met de auto.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 10:39

als je fotoos wilt zien ,heb er veel op hyves en anders kan ik mailen. heb er wel een paar honderd. De rancheigenaar maakt de hele week veel fotoos en dan krijg je een dvd mee.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 10:57

zo dat klinkt goed! was ff nieuwsgierig naar de prijzen, mijn vriendin en ik zijn naar een paardrijvakantie in de ardennen geweest, en we zoeken dus voor volgend jaar een andere vakantie. die van jou is helaas boven ons buddet....

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 11:06

Het is wat prijzig ja,maar het was het wel waard. Wij zijn nu ook druk op zoek naar een reis voor vlg jaar. Waarschijnlijk Hongarije,Balatonmeer of Polen. Als we flink sparen misschien Mallorca. Succes, de voorpret is al zooo leuk.

_Iriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:00

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:23

www.domainedumenil.be

ben paar 2 maanden geweest om stage te lopen dus vraag maar raak.

echt een aanrader probeer elk jaar minimaal 2 a 3 keer terug te gaan