ben ik gek???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: ben ik gek???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:08

Het is jouw paard, dus of ie nu mager staat, of moddervet, of ie een lamme trapzak is of de ruiter ligt er elke dag naast..... als je als staleigenaar twijfelt overleg je met de eigenaar van het paard en willen die dat het rantsoen hetzelfde blijft dan heb je als staleigenaar pech. Je eigen dieren kun je voeren wat je wil Knipoog

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:32

Als je je er nu al zo druk over maakt, zou ik goed nadenken over hoe je het gaat vertellen tegen de staleigenaar. Want over de flos gaan daar heeft niemand wat aan.

Gewoon rustig het gesprek aan gaan.

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 09:33

Hee bokkers even een updat:
Ben idd even gaan afkoelen en de confrontatie aangegaan.
Zo in de trand van : even terugkomend over de brok,
Zie het nut niet van brok bij onze pony laat staan zo veel (was trouwens iets minder dan 1 kg hoor) snap dat je het goed bedoeld hebt maar zou het fijner vinden als je dit overlegd. Bovendien wordt ze nu te fris, zegt de stalhouder nou dat kan niet hoor geef haar al vanaf juni al brok. Schijnheilig Schijnheilig
(destijds had ik gevraagd of ze nog koek kreeg: ja hoor natuurlijk, )

Ze zal toch niet toe geven dat ze net begonnen is want het verschil in pony toen
en pony nu is veel te groot. Ach ja de boodschap is in iedergeval duidelijk
en ik houd het goed in de gaten. Weg gaan kan ik altijd nog wel.
En je weet dan ook niet wat je kunt verwachten bij iemand anders.

Ben wel opgelucht dat ik een gesprek ben aangegaan (ben niet zo'n held
met dit soort dingen) Maar wou ook niet over mij heen laten lopen
Bedankt voor jullie tips

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 09:36

als het wel om drammerig heid zou gaan dat hij het daarvoor voerd vind ik 1 kg wel erg veel je kan dan ook 1/4 kg geven.. het gaat paarden alleen om het idee dat ze wat krijgen al geef je hem alleen 1 handje is hij al even zoet en hebben ze het idee ook wat gehad te hebben

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 09:44

ik hor iedereen over fris zijn van de pony etc, maar ik hoor niemand over mineralen en vitaminen.
Op alleen hooi en verder niets erbij en dan de pony ook nog rijden lijkt mij niet verstandig. Zeker ook omdat in hooi lang niet alles zit.
Is het niet een idee om als je perse die koeken wilt voeren een doos voor de stal te leggen?
Meende dat ik ook ergens had gelezen dat je er iedere dag komt, is zelf KV voeren geen optie? Zo weet je zeker wat ze krijgt.

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 10:24

Hee anastasie ja ik kom bijna elke dag behalve donderdags. Maar wat bedoel je met KV (kuilvoer)
Die koeken zijn juist voor de mineralen en vitamines.
Die zitten anders in brok en die zou ze niet krijgen ipv
zou ze de koeken krijgen. Onze pony is echt sober zou
je er teveel in stoppen, dan krijgen we er problemen mee
(overgewicht, en evt hoefbevangenheid) ze staat trouwens 12 uur per dag op een mooie weide en zomers zelfs 24/7 nou die krijgt echt wel genoeg en dan ook nog brok
te dik is trouwens erger dan te dun en ze is eerder te dik dan te
dun ookal rijden we 5 keer in de week

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 11:26

KV= Krachtvoer
Zou het niet een optie zijn om dan zelf die koeken te voeren.
Ook mijn pony (New forest) is toch wel een vrij sober ras, maar ook zij krijgt biks (pavo condition extra).

Pavo Condition eXtra voor sport én gezondheid! Door een uitgebalanceerde energieopbouw en complete vitaminisering is PavoCondition eXtra perfect geschikt voor paarden in de recreatie en lichte sport. Pavo Condition eXtra heeft een laag eiwitgehalte en bevat geen haver. Het verhoogde aandeel Biotine zorgt voor gezonde hoeven en een glanzende vacht. Het eXpanderen van de grondstoffen zorgt samen met het FibreConcept© voor een optimale vertering en een gezond maag- en darmkanaal. Jouw paard is energiek en ziet er stralend en vitaal uit! Kortom Pavo Condition eXtra is een echte topper voor de recreatie en lichte sport!

Ook is er speciale ponybrok te krijgen (subli)

Die koeken worden (meende ik) alleen in het zomerseizoen aanbevolen