Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
houfanblack schreef:je moet hem geen aandacht geven en zorgen dat hij zich niet verveeld... een jolyball ophangen ofzo iets...xxx

nieky1993 schreef:houfanblack schreef:je moet hem geen aandacht geven en zorgen dat hij zich niet verveeld... een jolyball ophangen ofzo iets...xxx
Heb al eens iets in zijn stal gehangen dat sloopt hij gewoon.
houfanblack schreef:nieky1993 schreef:
Heb al eens iets in zijn stal gehangen dat sloopt hij gewoon.
oke balen zeg geef hem een liksteen als hij dat lekker vind tenminste .... je moet m iniedergeval niet iedere keer aandacht geven als hij dat doet want dan vind hij het een leuk spelletje worden. miss heeft hij ook meer beweging of vrijheid nodig gooi hem wat vaker los of longeer wat vaker . ik weet neit wat je allemaal met hem doet maarja succes
newie schreef:de rubberen mat dempt het geluid van het tegen de deur trappen, voor een aantal paarden is dan de lol er weer af.
en ik denk dat je met negeren het meest bereikt, van stroomdraadjes in de stal ben ik echt geen fan, straks durft hij zijn stal niet meer in omdat hij die associeerd met pijn
suleilitha schreef:Leuk bedacht van die mat, maar die van mij doet het met zijn hoeven. En als hij buiten is en naar binnen wil, gaat hij gewoon tegen de muur aan beuken. Vooral als hij in de schuur mensen hoort praten, dan wil het ouwe wijf er gewoon bij staan.
Muur ziet er niet meer uit, tot op een hoogte van bijna een meter zwaar beschadigde metselstenen.......
Als ik in de buurt ben, geef ik hem een lel of ram zo hard ergens tegen aan dat hij direkt staakt met waar hij mee bezig is, maar ja, ik ben er ook niet hele dagen......
suleilitha schreef:Hee Ninx, dat dacht ik dus ook. Het is in dat geval verstandiger, om het voer te beperken en de paarden onbeperkt ruwvoer te geven.
Ninx schreef:Je gaf ergens aan dat ze al teveel voer kregen en dat je daarom geen onbeperkt hooi wil geven, maar wat voeren ze die tweejarige dan?
Ninx schreef:suleilitha schreef:Hee Ninx, dat dacht ik dus ook. Het is in dat geval verstandiger, om het voer te beperken en de paarden onbeperkt ruwvoer te geven.
Ook mijn gedachte. Een tweejarig paard dat nog niet werkt, kan behoorlijk gek in zijn kop worden van al die overtollige eiwitten.... krachtvoer is dan echt niet nodig.
Onbeperkt ruwvoer toch maar eens een kans geven....
. Nogmaals dit stampen heeft hij als ik aandacht geef aan een ander paard, als ik hem aandacht heb gegeven en hij daarna nog meer aandacht wilt of als ik in zijn buurt sta, hij heeft het niet tijdens etenstijd want dan wacht hij gewoon tot hij zijn deel krijgt.