PERENBOOMPIE schreef:Ik ga iedere wedstrijd onder de man naar het wedstrijdterrein van 4 verschillende rijverenigingen,de afstand varieerd van 200m t/m 5km en bevalt erg goed,moet wel bekennen dat ik nog geen 1 wedstrijd regen gehad heb of hitte en de temperatuur altijd varieerde tussen de 18 en 22 graden ook de horzels vielen van de zomer mee en daarbij heb ik een dapper paard dat niet gauw verblikt of verbloost wanneer er iets voorbij gereden komt zoals auto,motor of vrachtwagen en onderweg ziet ze soms weleens iets spannends maar met stemgebruik gaat ze er toch keurig met een klein boogje langs en raakt niet zomaar in paniek,over 5km doe ik ongeveer 20minuten zonder te draven en wanneer ik dan aankom pak ik het werk even op dus even losdraven links en rechtsom,paar keer achterwaarts een galopje links en rechts dan de ring in,2proeven rijden daarna naar huis terug stappen lekker relaxed,paardje verzorgen op stal en auto pakken en naar prijsuitreiking,echt fijn!
20minuten stappen over 5km? kan dit? ik doe over 5km stappen bijna een uur met mijn paard.
dat tweede deel, kon het niet laten om dit aan te halen 
geweldig dat je met je paard achterwaarts kan galoperen, LOL
ik zou graag te paard naar de manege in de buurt (5km) willen gaan maar wij hebben vooral drukke wegen zonder berm. Je hebt te weinig tot geen uitwijkmogelijkheden wat de rit heeeel gevaarlijk maakt.
Ja kan de route eens rijden en kijken of je paard het aankan (heb ik ook gedaan)
als je merkt dat ze/hij moe is bij aankomst dan weet je dat je eerst aan de conditie moet werken.
Normaal gezien moet het wel te doen zijn met een uurtje onderweg, enkele rit.