Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) met mijn normale zadel reed ik niet met de puma's door het risico, maar nu ik een westernzadel heb, en ik 15 minuten heb zitten probéren door die fender heen te schieten, zonder succes, durf ik ook gerust op de puma's te rijden
(jammer alleen dat de zool er nu onderuitvalt
)
dat zijn dus beugels die aan 1 buitenzijde open zijn en dicht zitten met een elastiekje. Als je voet erdoor schiet, schiet het elastiekje er gelijk af. Ook een aanrader trouwens voor mensen die problemen hebben met hun voeten netjes in de beugel houden, je moet ze wel goed houden anders verlies je dus je elastiek
*Lous schreef:Als ik zonder zadel rijdt , rijdt ik soms gewoon met gympen. Maar dan heb je natuurlijk ook niet het gevaar dat je door de beugel heen schiet. Zal je eerlijk vertellen, heb ooit een keer met aardig gladde gympen gereden. En het was een wondervdat de pony is kwestie geen gekke dingen deed. Want mijn voet schoot aardig ver door de beugel en dat had heel verkeerd af kunnen lopen.

)
Maar ik vind het op de een of andere manier ook niet fijn om naar te kijken als iemand gympen draagt tijdens het rijden. Laatst was er een meisje uit mijn ponyclubles die gympen aanhad, Nou die mocht niet eens meer mee rijden! En terecht vind ik.
) .
Hoop dat je geen groot letsel hebt overgehouden?
Ik heb het gevoel zo door te kunnen schieten, dat gevoel is met de jophurs totaal weg. Ik vind jophurs veel fijner rijden dan gympen en het is ook nog eens veel veiliger!
lekker offtopic