Gympen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Michh

Re: Gympen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:54

Ik rijd altijd met laarzen of jodphurs. Maar had ze mee naar huis genomen om ze schoon te maken, en toen was ik ze vergeten, dus heb wel eens met gympen gereden en ik glij helemaal niet in de beugel?
Maar zou het iig niet fijn vinden om standaard mee te rijden.

biesbas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:37

zonder zadel zit ik meestal wel gewoon op mijn gympies Clown

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 23:22

Ik heb een paar leren joppers, en een stel puma's (net slofjes Lovers ) met mijn normale zadel reed ik niet met de puma's door het risico, maar nu ik een westernzadel heb, en ik 15 minuten heb zitten probéren door die fender heen te schieten, zonder succes, durf ik ook gerust op de puma's te rijden Lachen (jammer alleen dat de zool er nu onderuitvalt Clown )
Zou het met normale engelse beugels écht afraden! Lachen

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:42

Ik rij af en toe met gympen, maar dat is alleen met veiligheidsbeugels Pling dat zijn dus beugels die aan 1 buitenzijde open zijn en dicht zitten met een elastiekje. Als je voet erdoor schiet, schiet het elastiekje er gelijk af. Ook een aanrader trouwens voor mensen die problemen hebben met hun voeten netjes in de beugel houden, je moet ze wel goed houden anders verlies je dus je elastiek Tong uitsteken

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:50

Palladiums zijn relatief veilig, met stevige zool met grip en met een hakje (wel snel versleten, en dan echt NIET meer veilig).
Ik mocht ook wel eens onverwacht ergens meerijden, en als ik dan mijn sneakers aan heb doe ik mijn veters heel los. Verloor mijn schoenen, haha, maar wel 'op tijd'. (En dit is geen tip: gewoon goede schoenen aandoen!)

Naaltje, je hoort veel mensen zeggen dat het met Westernbeugels niet gevaarlijk is om met gympen te rijden. Weet zelf nou niet echt of het waar is... Je schiet idd minder makkelijk door, maar het kan wel. (Moet eerlijk zeggen dat ik ook wel eens met sneakers rijd hoor...)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:51

mij lukte het niet..
*en heb flink zitten wringen Nagelbijten / Gniffelen *
ik doe maar net aan wat ik op dat moment aan heb naar stal, jophers of pumas

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:52

Lous schreef:
Als ik zonder zadel rijdt , rijdt ik soms gewoon met gympen. Maar dan heb je natuurlijk ook niet het gevaar dat je door de beugel heen schiet. Zal je eerlijk vertellen, heb ooit een keer met aardig gladde gympen gereden. En het was een wondervdat de pony is kwestie geen gekke dingen deed. Want mijn voet schoot aardig ver door de beugel en dat had heel verkeerd af kunnen lopen.

Hier precies hetzelfde Nagelbijten / Gniffelen
Echt vréselijk

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 23:00

Het tegenovergestelde is trouwens ook link... Met je schoenen klem zitten in een te smalle beugel...
(En het is mij ook nog nooit gelukt, maar heb ik nog niet echt mijn best gedaan. Clown)

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 12:59

Ik heb ooit een met gympen gereden omdat ik mijn laarzen was vergeten, maar ik vond het echt helemaal niks. Maar goed, ik was het ook niet gewend, maar mijn voorkeur gaat naar laarzen.

Ingeeu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 21:32

Ik vind het al vervelend rijden als ik mijn chaps af doe, maar als ik ook nog eens met schoenen ga rijden dan kan ik er écht niet mee rijden denk ik Tong uitsteken Maar ik vind het op de een of andere manier ook niet fijn om naar te kijken als iemand gympen draagt tijdens het rijden. Laatst was er een meisje uit mijn ponyclubles die gympen aanhad, Nou die mocht niet eens meer mee rijden! En terecht vind ik. Lachen

XsteefX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 21:46

Ik heb een keer met m'n gympen aangereden maar vind het niet lekker rijden. Je glijd telkens weg en het is nog gevaarlijk ook.
Alleen als ik zonder zadel rijd, heb ik wel eens m'n gympen aan.

lotte23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 00:43

Het spijt me, maar als je kunt rijden en je paard door en door kent, dan zie ik niet in waarom gympen zo levensgevaarlijk zijn!
Ik rijd met gympen en heb nog nooit mijn beugel verloren of gehad dat mijn door de beugel schoot.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 00:58

Omdat zelfs een paard dat je door en door kent kan schrikken, het is en blijft een dier. En als dan net jouw voet door die beugel heen schiet als het dier schrikt, wat altijd kan gebeuren en jij valt eraf, dan heb je mooi een gebroken poot en als je meegesleept wordt door je paard, misschien nog wel erger. Spreek uit ervaring, het is niet erg fijn om meegesleept te worden door een paard terwijl jij op de grond ligt met 1 voet nog in de beugel ( reed overigens wel met gewone rijlaarzen hoor Knipoog ) .
Maar goed, als jij denkt dat iets nooit gaat gebeuren omdat het je nog nooit gebeurd is, moet je vooral wachten op de keer dat het wél gebeurd en je mooi je been breekt.

lotte23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 12:13

Ik rijd toch ook liever gewoon door rood, omdat ik ergens snel wil zijn. Dan neem ik ook het risico om platgereden te worden. Vork
Het leven zit vol met risico's.. Als we voor alles al maatregelen genomen hebben wordt het ook zo saai.. Wel heel vervelend dat het jou overkomen is, maar ja, blijkbaar kan het dus ook met gewone rijlaarzen gebeuren! Valt het argument van de gymp ook een beetje in het water, vind je niet? Haha! Hoop dat je geen groot letsel hebt overgehouden?

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 14:54

Ik was aan het opstijgen, reed net een jaar en paard springt ineens weg in galop, beetje onvermijdelijk, niet? En nee, enkel een gekrenkt ego, maar ja, kan het het paard ook niet aanrekenen, bleek last te hebben van z'n rug ( lekker manege is dat )
En ja, het leven zit inderdaad vol risico's, maar dit risico kan je grotendeels vermijden door goede schoenen te dragen. Maar ja, als jij daar het geld niet voor over heeft of dat saai vind, moet je het vooral zelf weten, maar ik vind het persoonlijk erg dom.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:23

Hoe kortzichtig echt... Ieder zijn risico hoor...

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 18:05

Wat een rare manege zeg, dat je zomaar met gympen mag/mocht rijden..
Het is super gevaarlijk, stel je voor dat je paardje wegschiet en jou voet door de beugel heen glijd.. Ja dan ben je behoorlijk de l*l.. Zou zelf gewoon t geld bij elkaar schrapen en een paar goede jodphurs/rijlaarzen kopen. Ben je tenminste veilig bezig! Vork

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 18:24

eigen keus...

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 18:26

1x met gympen gereden, het zat echt niet lekker
doe mij maar laarzennn. Duivel

Lisean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 18:28

Ikzelf vind met gympen rijden in woord: VRESELIJK

Je moet het zelf weten maar ik zou het je niet aanraden Knipoog

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 18:31

Ik heb het een paar keer gedaan maar vind het absoluut niet fijn Ik heb het gevoel zo door te kunnen schieten, dat gevoel is met de jophurs totaal weg. Ik vind jophurs veel fijner rijden dan gympen en het is ook nog eens veel veiliger! Ja

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 18:34

Ik rijd altijd met laarzen, maar anders zou ik gewoon voor die 15 euro korfjes aanschaffen..
Kleine moeite en een hoop extra veiligheid. Ja
Zelf rijd ik met sprenger beweegbare beugels.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 18:36

ik vind gympen leven gevaarlijk

ik rijd er heel soms mee maar dan rijd ik zonder zadel of zonder beugels

voor de rest rijd ik behoorlijk intensief en heb altijd laarzen aan btw sinds 2 maanden rijd ik heel intensief merk het aan mijn houding ben er blij mee Clown lekker offtopic

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 18:40

of je nou wel of niet er doorheen schiet/wegglijd. er zijn toch niet voor niks laarzen/jophurs bedacht? dit zal toch allemaal niet helemaal zonder reden zijn denk ik?

pemanima

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:29

Het is net wat je gewend bent. Kan allebei maar gympen is wat minder veilig.