Paard gekocht - nu importeren in België wat nodig???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eponastable

Re: Paard gekocht - nu importeren in België wat nodig???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 16:03

willeke_nijs schreef:
euhm ik heb geen koopcontract... Ze is wel via het stamboek op mijn naam gezet en daar is de eigenaar wel voor gecontacteerd... De koop was nl mondeling gesloten.

Een handelaar uit mijn buurt heeft controle gehad, hij had geen verkoopscontracten van al zijn paarden... moest hij in orde maken of hij kreeg nog andere problemen...

offtopic:
Ik vind die mondelinge verkoopscontracten echt niet goed, ik heb voor de dek van mijn hengst zelf een heel papier opgemaakt als bewijs... gek é Haha!

Ondertussen ben ik wat wijzer geworden van wat wel en niet nodig en ben volledig klaar voor onze reis naar Nederland!!!! Haha!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:07

mjah ik heb mijn paard gekocht van mijn tante haar vriend die hobbyfokker is. Ik kende het paard al 2 jaar voor 'k haar kocht en ook de ouders van mijn paard ken ik al jarenlang... ben met deze paarden opgegroeid...

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 16:17

ik weet wel dat van aanpassing met vroeger voor het BWP, nu moeten beide partijen tekenen bij adresverandering bij de koop zelf onmiddelijk... kan ook gezien worden als een overeenkomst...
maar als particulier zal je volgens mij hiermee geen problemen krijgen...

Voor handelaars willen ze denk ik altijd een zo goed mogelijk spoor van wat er verkocht is geweest...
Bij ons hadden ze allesinds controle gehad, en ochot hij had ze allen gechipt en met stamboekpapieren erbij... maar toch lappen ze hem die verkoopscontracten aan zijn been.