Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

_Nelleke_ schreef:Waarom is het erg dat ze zweet tijdens het rijden? Heeft ze er aantoonbaar last van tijdens het werk? Zo niet, dan zou ik haar lekker ongeschoren laten.
De vacht werkt als een deken. Je kunt je paardje gerust nat terug op de wei zetten na het werk. De vacht zorgt ervoor dat de huid niet nat is, dus kan ik niks fout gaan![]()
Als je paard wél aanzienlijk last heeft van zijn vacht tijdens het werk, zou ik denken aan scheren, maar dan moet je toch echt een dek gaan gebruiken. Vooral als je de hals alleen wil scheren, loop je sneller kans op luchtweginfecties.

Sodeletuut schreef:De meningen zijn ontzettend verschillend.. Er zijn dus veel mensen die het doen en waar het allemaal prima gaat..

benangelique schreef:nogmaals; pm wind even.
door de koud heb je geen grotere kans op een luchtweginfectie (en bij mensen griep), dat komt door een daling van de weerstand. Dagen worden korter, zon schijnt minder, mensen en dieren krijgen hierdoor minder energie en maken minder vitamine D aan. en daar verschijnt dan de griep...

Lindy1982 schreef:Sodeletuut schreef:De meningen zijn ontzettend verschillend.. Er zijn dus veel mensen die het doen en waar het allemaal prima gaat..
er heeft volgens mij nog niemand gereageerd die het wel doet.. zoals je op die plaatjes kan zien.. zou je paard dus continu met zijn jas open staan in weer en wind..lijkt me niet echt super fijn..
Karin schreef:
Nibbit schreef:
Die bedoel je?